[Wii] Zelda: Skyward Sword (Wii)

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Fy faen. Det er kun Nintendo-spill som gjør meg så irritert at jeg SKRIKER til skjermen for at figurer skal HOLDE FAENS KJEFT og la meg SPILLE SPILLET! HELVETE!

Er faen ikke rart Wii regnes som babbykonsoll.
Så å følge med på historien i persona-spillene er helt greit, men i zelda så blir du sint?
Du stupet ned til en ny lav.

edit: skal sies at jeg ikke har spilt spillet da.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen


Og mens vi er i gang; flyginga suger (både fugl og bille), dowsing suger (la meg da bare utforske selv!), og stamina gauge suger. Men dungeons er gøy.

Forøvrig er tekstboksene er mye tregere å skippe enn i Persona 4 og inneholder mye mer unødvendig info. Sånn som da jeg skulle save før jeg gikk inn i første tempel. NaFi hoppa ut av sverdet for å fortelle meg at nå burde jeg save!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dårlig i TV-spill eller, Thinaran?

Nei altså jeg ser den der med mye prating, jeg har bare aldri opplevd det i et Zelda-spill før. Og, vel, jeg tenkte også at hvordan kan dette komme fra en som liker opptil flere JRPG-er, liksom. Men men, satser på å spille herligheten i jula sånn at jeg selv kan se hva som er så forferdelig ille.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg har ingen problem med å gjøre ting, det er bare slitsomt pga upresise kontroller. PS Move er mer nøyaktig.

Og unødvendig waggle da! For å si det sånn, jeg ragequitta Donkey Kong Country Returns fordi de ikke hadde et valg for classic controller.

PS slutt med trollinga. Det tilfører ingenting.
 
Og, vel, jeg tenkte også at hvordan kan dette komme fra en som liker opptil flere JRPG-er, liksom.
Mye av poenget med et JRPG er masse dialog da, mens Zelda spiller man for å utforske og sloss og eventyre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PS slutt med trollinga. Det tilfører ingenting.
Yeah, takk det samma. Er forøvrig interessert i å høre mer om de upresise kontrollene, har hørt både/og om det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har akkurat klart første tempel, så jeg blir vel vant til ting etterhvert. Sliter fortsatt med å få den dumme føggeln til å gjøre som jeg vil, og innimellom må jeg inn i menyen for å rekalibrere.

Jeg får ikke 1:1-kontrollene som han fyren i videoen på forrige side. Det kan hende at pekeproblemene mine skyldes at jeg sitter nært en enorm TV. Men så kommer jeg på at det er mulighet for å centre pekeren i alle tilfeller hvor du må peke på skjermen, så det var sikkert et problem under testing og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men... det er da samme styret som med PS Move? Etter ti minutter må man faenmeg alltid inn og rekalibrere.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Min erfaring med Move er at den holder bedre styr på hvor og hvordan kontrollen er posisjonert enn Wiimote+. Man må bare knote no innmari med settings for å få den til å bli akkurat slik du vil.
 

Lodin

Der Waaaah
Når Girahim begynte å tunge øret mitt? Jeg var klar. Jeg reiste meg opp. Jeg observerte hva han gjorde. Jeg gjorde det han ikke forventa og jeg vant.
Spillen forventer at du er klar, ikke bare klar når det gjelder.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Flyvinga satt fra første sekund hos meg, og i alle fall billa er veldig presis å styre (flyvinga med fuggel krever at man veiver rykkvis nedover for å øke høyde, dermed er det vanskeligere å holde wiimoten helt rett). Jeg velger derfor å tro det er Thinaran som er dårlig i TV-spill.
 

Lodin

Der Waaaah
Når man flyr fuggern (som burde hete Epona) bør man ha Wiimoten mer liggende i håndflaten og holde vart rundt den og ikke "holde" den. Har sett videoer av folk som bitcher når de waggler med god grunn.
 
Runda spillet i seks sittinger og kallibrerte kun kontrollen hver gang spillet starta. Styringa funka helt supert og de eneste problemene hos meg var at spillet tolket noen bevegelser som slag når tanken bare var å flytte sverdet over til andre siden for å finte ut en fiende.

Når det er sagt så merker jeg at det er helt ekstremt splittede meninger om kontrollene rundt om på webben, noe som er smått interessant. Jeg tror at grunnen rett og slett er at mange ikke forstår hvordan motion controls fungerer (noe ingen kan klandre dem for). Når jeg har latt venner teste spillet så ser jeg fort foskjell på de som prøver å finne rammene man er nødt å begrense seg til og de som rett og slett tror at spillet skal lese tankene deres. Når spillet ikke gjør det de mente å gjøre blir de (forståelig nok) frustrerte. Selv så digger jeg styringen, men den er mer kompleks enn jeg hadde forventet og det føles nesten som at man er nødt til å forstå hva som foregår bak kulissene, noe som ikke akkurat prater godt for intuiviteten.

Thinaran: Muligheten til å sentrere pekeren er der for at man skal kunne skifte fysisk possisjon fra der man begynner. Spillet bruker ikke sensorbaren til peking, men tar utgangspunkt i hvor kontrollen er når du sentrerer pekeren og bruker denne possisjonen som "nullsone". Om pekeren plutselig føles feil er det trolig fordi du har flytta deg og utgangspunktet spillet bruker er blitt feil i forhold til hvor/hvordan man selv sitter. (Kan være du allerede viste alt dette, men tenkte det var greit med en forklaring for alle som ikke har skjønt hvordan det fungerer uansett)

Aaaanyways. Om man ender opp med å like kontrollene så er dette et kremspill! Jeg digger overworld-strukturen og spillet har de beste dungeonene i hele serien. Hovedquestet har noen deler som rett og slett burde blitt kuttet (eller gjort om til sideoppdrag), men bortsett fra de delene har jeg ikke hatt det mer artig med et spill siden Mario Galaxy 1.
 
Zelda-estetikken og Tove Jansson er endt opp oppsiktsvekkende nære hverandre.