[Wii] Zelda: Skyward Sword (Wii)

Herp derp, det jeg EGENTLIG prøvde å legge til denne oppsikt- og innsiktsvekkende debatten skulle være:

"Wow! This looks pretty heavy! You won't be able to lift it with just your bare hands."
 

Lodin

Der Waaaah
Lol, Nintendo bekrefter at også denne Zeldaen har en bug som fåkker opp alt permanent.
We have been made aware of the issue that results in being unable to progress in the Song of the Hero quest. If the game has been saved after completing the sequence of events, it will no longer be possible to proceed through the game on that save file. The only options at that point are to either start the game over or to use an earlier save file to continue.


The situation is caused by performing the following sequence of events during the Song of the Hero quest:
1. At the beginning of the quest, go to Lanayru Desert to retrieve the song of the Thunder Dragon.
2. In the Lanayru Mine, speak with Golo the Goron.
3. Complete the Thunder Dragon's event, and receive his song.
4. Before heading to the forest or volcano regions, speak with Golo in the mine again.
5. At this point, the forest and volcano events will no longer occur, making it impossible to continue.

Solutions:
- This issue WILL NOT OCCUR if the Fire and Water Dragon songs have already been collected before collecting the Thunder Dragon's song. Talking to Golo in the Lanayru Caves will also NOT trigger this issue.
- If the game has been saved after completing the sequence of events, it will no longer be possible to proceed through the game on that save file. The only options at that point are to either start the game over or to use an earlier save file to continue.
I wish I had a better answer, but I'm afraid there currently is no other fix available. I can assure, however, that we are documenting all feedback we receive on this issue. Thank you for your patience and support.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Har kjøpt spillet nå! Dessverre ligger Wiien hjemme hos ho mor, så må vente med å spille det til jeg kommer hjem om et par uker. Og da har jeg knappe sju dager på meg til å spille gjennom :( Burde jeg vente med å begynne til semesterferien min i mars? Er det så viktig å spille det "samlet"?

Orkester-CDen er strålende. Ahhh, nå har jeg det bra, med et krus te etter å syklet gjennom regnet.

Hva som derimot irriterer meg: Hvorfor er spillets bruksanvisning så liten. Kjøpte spillet såpass tidlig fordi jeg gledet meg til å lese gjennom og titte på bildene og sånt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Velkommen til 2011.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Bruksanvisninger i spill fases vel sakte men sikkert ut. Virker sånn iallfall. Skal du ha papir må du kjøpe limited-/hardened-/special-/cumtastic-edition.
 

Lodin

Der Waaaah
Mario Karty og Mario 3D har ikke manualer, de har sånne små pamfletter man bretter ut. Selve manualen ligger i spillet. Sånn er det med Zelda også. :ras:
 
Har hatt sånn modchip-wii ein stund, men har ikkje spelt på den på år og dag. Bokstalevig talt.Kjøpte Skyward Sword men orket ikkje dille med piratoppdateringer, så eg gav den ein standard internet-oppdatering som fjernet alle piratmuligheter. Fine with me. No skal eg kjøpe SMG2, Metroid Prime Trilogy og Smash Brawl så eg faktisk kan bruke maskina igjen. Kanskje eg til og med skal bytte fra meg litt xbox/ps3-spel og gå bananas?

Uansett, ein jævlig sær ting er at eg synes fargene på Skyward Sword er jævlig blasse, og så føles det som om eg ser gjennom eit forstørrelsesglass når eg panorerer kameraet. Bildet i kantene blir rett og slett forvrengt når eg snur Link rundt. Er dette vanlig eller har eg rota til noke greier?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
It's not a bug, it's a feature.

Klatra opp i The Great Tree i går fordi "der får man så bra overblikk" ifølge Fi. Sånn rent bortsett fra at alt er blurry og du ikke kan se en skit! Så de har putta en Kikwi der for å peke deg videre istedenfor.

Spilte nesten fem timer i går, og kom meg fortsatt ikke til fjerde dungeon. Jævla Great Tree har tre goddess cubes rundt som krever at du hopper ned fra treet og så klatrer opp igjen, hva i helvete. Jeg gjorde noen sidequests som går ut på at du må snakke med folk på natta, som i et eksempel ender opp med at du må sove til natta, snakke med en person i rommet ved siden av, legge deg for å sove til morgenen og kjøpe Stamina Potion, legge deg til å sove til natta, gi potion til personen, og så sove til morgenen igjen. Husker da man bare kunne spille av en sang for at det skulle bli natt/dag, det var en fin tid.

Og ellers da, fikk tak i spoiler poiler scale, som gjør at jeg kan svømme. Hvordan svømmer man i Skyward Sword? Jo ved å holde inne A og bevege wiimoten. >_<

Jeg kom meg til sjefen av undervannsområdet, og måtte hente noe spesielt vann til den. Dette vannet kan man kun finne … innerst inne i aller første dungeon. Spillet krever at du går gjennom første dungeon på nytt … Etter dette ble fjerde dungeon åpnet, men da hadde spillet allerede knust meg og jeg måtte ta pause. Når jeg starter spillet igjen vil jeg igjen bli minnet på at Amber Relics "are found everywhere. No one knows where their strange shape comes from." JA JEG VET JEG HAR FEMOGTYVE ALLEREDE.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg liker sinna-Thinaran <3
 
orket ikkje dille med piratoppdateringer, så eg gav den ein standard internet-oppdatering som fjernet alle piratmuligheter.
Og du brukte ikke bare Gecko OS for å unngå oppdateringsmas og alt det der?


Jeg kom meg til sjefen av undervannsområdet, og måtte hente noe spesielt vann til den. Dette vannet kan man kun finne … innerst inne i aller første dungeon. Spillet krever at du går gjennom første dungeon på nytt … Etter dette ble fjerde dungeon åpnet, men da hadde spillet allerede knust meg og jeg måtte ta pause. Når jeg starter spillet igjen vil jeg igjen bli minnet på at Amber Relics "are found everywhere. No one knows where their strange shape comes from." JA JEG VET JEG HAR FEMOGTYVE ALLEREDE.
Bare 25? Hadde minst 60 på det punktet ass. Trøst deg med at du har kommet til spillets beste dungeon.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jau, backtracking til dungeons var Skyward Sword's vprste aspekt. Pluss at det skjer veldig lite interessant i lufta når man flyr, og med interessant mener jeg ikke styre unna virvelvinder og plukke opp rupees.

Meh, ellers holder det til tredje beste Zelda-spill for meg.
 

demake

Seksuelt godteri
Gecko OS funker på alt, du bruker discen uansett. Er slik jeg får spilt mine importerte gamecube-spill.
 
Oooog, DER er jeg ferdig. Klokka inn på rundt 40 timer, og det skal bli lenge til jeg rører noe som tar over 20 timer igjen. Har jo spillt dette kontinuerlig siden det kom ut, så nå blir det å ta fatt på backloggen. På slutten var dette mye mer jobb en kos, og det ble langt mellom de gode delene av spillet. Tror ikke det blir ny gjennomspilling med det første.

Er det noen som har testa hero mode, btw?