Zelda-spillene til Philips CD-i

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Opprinnelig skrevet av LocoLennon+10.08.2005, 21.45-->
Yetipants:

Du må gjerne peke ut hvor jeg antydet at spillet var dårlig? For jeg kan ikke huske å ha gjort noe slikt. Du snakker om at jeg kanskje bommet litt på formuleringen, men da må du vel ha noe konkret å vise til?[/b]
<!--QuoteBegin-LocoLennon

og den kommentaren "det viser litt om hvor du har kommet her i livet" kunne du spart deg for. Den var bare kvalm. Men jeg kan jo svare på hvor jeg er. Jeg er på et punkt hvor jeg faktisk klarer å gjøre opp min egen mening om hva jeg synes om et spill, ikke hvorvidt det er kommersiellt, utradisjonellt eller revolusjonerende på noen måte. Liker jeg et spill, så gjør jeg det. Det synes jeg er et ganske greit standpunkt. Om du ikke synes det samme, så er det ditt problem.
D'oh! Vi trenger noe som viser ironi tydeligere. Jeg er såklart helt enig med deg, men jeg slo en vits som viser tilbake på den legendariske kommentaren Neptune kom med da noen sa at de ikke likte Tool... :kos:

Og bare sånn for å blande seg litt opp i ting jeg ikke har noe med, så synes jeg du tar litt vel mye på vei over Thinnerns kommentarer. Som han selv sa så er han sånn mot alle. :)
 
#62
Jeg sa folk, men skulle ha sagt NOEN folk har et sykelig forhold til Zelda og Nintendo. Og nei, det jeg antydet var fanatisme, ikke at Wind Waker ikke er bra. Med dette mente jeg å si at enkelte har lett for å påberope enkelte spillserier et revolusjon-stempel eller at det skal være så teknisk imponerende. Spillet er et helt greit gjennomførst spill på den tekniske siden, verken mer eller mindre. Annet enn det, så er spillet i seg SELV meget bra, og det burde vel holde skulle en tro. Men ikke for enkelte. Det er jo Zelda/Nintendo, det MÅ jo være revolusjonerende.

Angående ironi: ja, jeg syntes jeg hadde hørt det bli sagt et sted, men tok ikke spøken der og da. Men jeg ser det nå ;)

Angående Thinaran, så er det bare en smule irriterende å ikke kunne komme med litt spill-historikk fra annet enn NES og SNES uten at han absolutt alltid skal komme med nedlatende kommentarer. Jeg synes det er respektløst, og om han er sånn med alle så synes jeg bare han kan trappe litt ned på det. Det er unødvendig og bringer intet nyttig inn i diskusjoner. Han lette etter en krangel, og han fikk det. Han brakte opp emnet, og så angriper han MEG for bringe det opp? Hvis ikke han ser det selv, så synes jeg hvertfall akkurat det er ganske ironisk. Jeg kan jo ikke nevne spill eldre enn 1998 før han hopper på meg med en slik kommentar, uten nødvendigvis noen bakgrunn for at det er et amiga-spill jeg snakker om.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#63
Jeg brakte opp emnet? Jeg kom med en uskyldig spøk (trodde jeg), og det var du som gikk på defensiven med en gang.

Og jeg driver en side dedikert til retro NES- SNES-, og Sega Mega Drive spill, hvor de eldste spilla daterer til rundt 1984, så ikke kom her og vær sær. Forklaringen er rett og slett at jeg ikke har hatt noen interesse for å spille Amiga-spill, da jeg ikke hadde noen mulighet til å skaffe en selv (jeg var 11 år, jo!). Alderen din kan kanskje ha noe med saken å gjøre?

Det jeg sa om grønne landskaper i Hunter var basert på noen screenshots jeg fant av spillet tidligere i kveld og den antakelsen om at en diskett på 800 KB ikke hadde plass til så veldig mye mer enn det jeg så på bildet (som virket temmelig avansert til 1991 å være). Jeg hadde aldri hørt om det spillet før. :(

Og ja, jeg trodde du ikke likte WW, av samme grunnene som Yeti quotet ovenfor.

(Enda en gang angående Jak & Daxter ... Er du sikker på at du ikke tenker på Jak 2? For det er ganske lekkert, det har jeg ingen problemer med å si. Men Jak 1 er jo et jaggy-helvete uten like?)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.