Zelda-spillene til Philips CD-i

Status
Stengt for ytterligere svar.
#43
Hvis du sier så ...
 
#44
Det gjør jeg. Er det egentlig noen tvil? Har et spill fra 1991 som gjør det samme, og har like stor verden som Wind Waker.
 
#46
Du er den mest forutsigbare fyren jeg har vært borti.

Spillet er Hunter, og ja, jeg spillte det på amiga, det var på en diskett. Men det var også et multiplatformspill, så det at det var på amiga har ingenting med saken å gjøre. Du bare dummer deg ut. Hadde jeg sagt SNES eller NES eller noe annet så hadde du ikke hatt noen innvendinger, hadde du vel? Du er sykelig opptatt av akkurat dette.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#47
Way to miss the point there, bra jobba! Saken var uansett at Wind Waker er på en CD som konstant streamer data, mens en diskett og en SNES- eller NES-kassett ikke gjør det. Å sammenligne Wind Waker med et gammel spill på maks 1,4 MB blir bare dumt.
 
#48
rundt 7-800k er nærmere sannheten. Dessuten, har du aldri spillt et amigaspill? Diskettene lese konstant, alt ettersom hvor mye minne du har. Spillet var designet til å kjøre på 512k ram. Hele spillet fikk ikke plass i ram. Det måtte leses fra disketten, etterhvert som den trengte ny informasjon.

1,44mb disketter ble kjørt på PC, og PC hadde harddisk, hvor diskettene ble installert. Jeg tror kanskje du bør lese litt om emnet før du uttaler deg.

Nedlatende kommentarer og sarkasme var morsomt en eller to ganger, men du gjentar deg selv og jeg begynner å bli rimelig lei. Du hadde heller ikke noe poeng i kommentaren din. Få frem poenget ditt før du anklager meg for å ikke ha oppfattet det.

Uansett, folk har et sykelig forhold til Zelda og Nintendo, og forsøker desperat i tider og utide å forsvare det/de. Wind Waker var ikke noe revolusjonerende, verken på grafikk (Cell-shading var ikke nytt, og det var heller ikke spesielt bedre enn tidligere), eller denne streaming-effekten som du snakker om. Jak & Daxter hadde også en sinnsykt stor verden, og det var faktisk også streamet konstant. Spillet kom også FØR Wind Waker, om ikke jeg husker feil.

Først var det grafikken som var imponerende. Nå er det streaming. Hva er det neste? Bruken av lydeffekter? Det eneste Wind Waker revolusjonerte var sin egen spillserie ved å bruke en stil som var helt annerledes enn de tidligere spillene i samme serie.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#49
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@10.08.2005, 16.30
Du er den mest forutsigbare fyren jeg har vært borti.

Spillet er Hunter, og ja, jeg spillte det på amiga, det var på en diskett. Men det var også et multiplatformspill, så det at det var på amiga har ingenting med saken å gjøre. Du bare dummer deg ut. Hadde jeg sagt SNES eller NES eller noe annet så hadde du ikke hatt noen innvendinger, hadde du vel? Du er sykelig opptatt av akkurat dette.
249879​
HUNTER!

Genialt! Antall kjøretøy i det spillet var helt fantastisk. Alt fra sykkel til hovercraft, husker mang en time foran Amiga 500 med det. Når jeg tenker meg om så var det et av de første skikkelig 3D spill, som ikke var fflysimulator, jeg prøvde. Gah.

Zelda CD-i er noe herk. Men spør du meg så utklasserer WW OoT hardt, riktignok spilte jeg det aldri noe særlig da det kom ut, men det aget ikke fint. Ser ut som blurry texture heaven med århundredets korteste draw distance, WW derimot, en fryd. Enkelt ja, men opplevelsen er fin og "barnet" opp akkuratt nok, selvom det balanserer på kanten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@10.08.2005, 19.01
Uansett, folk har et sykelig forhold til Zelda og Nintendo, og forsøker desperat i tider og utide å forsvare det/de. Wind Waker var ikke noe revolusjonerende, verken på grafikk (Cell-shading var ikke nytt, og det var heller ikke spesielt bedre enn tidligere), eller denne streaming-effekten som du snakker om. Jak & Daxter hadde også en sinnsykt stor verden, og det var faktisk også streamet konstant. Spillet kom også FØR Wind Waker, om ikke jeg husker feil.

Først var det grafikken som var imponerende. Nå er det streaming. Hva er det neste? Bruken av lydeffekter? Det eneste Wind Waker revolusjonerte var sin egen spillserie ved å bruke en stil som var helt annerledes enn de tidligere spillene i samme serie.
249890​
Å fy faen, for en tulling jeg har vært. Jeg må sporenstreks slutte å synes at Wind Waker er bra, det innser jeg nå.
Hvorfor må spill på død og liv være revolusjonerende? Hvorfor holder det ikke at de bare er BRA?
Darwinia var vel egentlig en liten revolusjon, men ikke faen om noen her sjekket det ut av den grunn.

PS: Gidder folk slutte å trekke frem fullstendig irrelevante tekniske momenter når de skal forsvare Wind Waker? Eller hvis du må: hva med å trekke frem noe av betydning, f.eks. spiral-designene (røyk, eksplosjoner) som alle plutselig begynte å ha med i spillene sine etter at Wind Waker kom ut, hmm?
 
#51
Jeg tror du har bommet litt her Yetipants. Det er ingen som nekter for at spillet er bra. Jeg bare argumenterte mot at spillet på noen som helst måte var revolusjonerende, for det var det ikke. Jeg har aldri nektet på at spillet er bra.

Jeg sjekket også ut Darwinia, og jeg synes det var en smule kjedelig. Skyt meg.

Angående spiralformet røyk... kanskje ikke røyk, men Curse of Monkey Island hadde en usedvanlig unik stil på skyene sine. Det kom i 1998 tror jeg. Husker ikke helt. Det var heller ikke Amiga, om Thinaran skulle lure...
 
#53
Opprinnelig skrevet av Agahnim@10.08.2005, 17.18
Anstrenge seg mer? Spillet er et av de teknisk mest imponerende spillene denne generasjonen.
249861​
For eksempel... ikke akkurat revolusjonerende, men ikke så veldig langt unna. "et av de teknisk mest imponerende spillene" er det heller ikke. Ikke i nærheten engang.

Men fortsatt et veldig godt spill. Jepp.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#54
Loco:
Selvsagt virker det for deg som «alle» har et sykelig forhold til spillet. De som ikke liker det er jo en veldig liten minoritet. Og selvsagt kan jeg ikke dy meg når det gjelder å komme med en forutsigbar sarkastisk kommentar, når du er minst like forutsigbar. Hvorfor visste jeg at du snakket om Amiga? Fordi du alltid gjør det! Hvem er sykelig opphengt, spør nå jeg.

Zelda var ikke først ute med Cel-shading, det vet de fleste. Jet Set Radio fra 1999 gjorde det, men da på en veldig tungt stilisert måte. WW er det første spillet som ser ut som en interaktiv tegnefilm, og jeg mener fortsatt at spillet vil se like pent ut om 10 år (jeg vet du har motsagt dette tidligere, men da kom du ikke med noen grunn bortsett fra «Nei»). Det tok derimot ikke Jak & Daxter lang tid å bli utdatert grafisk (Ratchet & Clank kom på markedet året etter).

Jeg har aldri eid en Amiga, nei. Visste ikke størrelsen på en Amiga-diskett, derfor slengte jeg inn ordet "maks". Tåpelig ting å argumentere på.

Hunter med sine endeløse grønne landskaper kan kanskje sammenlignes med havet til WW, men spillet er faktisk mye mer enn bare vann, uansett hvor lite du vil innrømme det.


edit: Jeg var jammen sent ute. :p Burde oppdatert emnet før jeg postet.
 
#55
Og jeg snakket faktisk ikke om amiga. Hvor ironisk er ikke det? Jeg snakket om et spill. Jeg trodde virkelig du var kommet lengre enn å sammensveise spill med maskinvare. Jeg er ikke sykelig opphengt i amiga. Jeg liker amiga. Folk på dette forumet tåler ikke at andre har en lidenskap for andre maskiner enn Nintendo eller Sega, virker det som. Hvis du har det så er du automatisk en fanatisk idiot som aldri vet hva han snakker om.

PRØV i det minste å være litt mindre nedlatende. Du kunne jo spurt om det var et spesielt spill jeg siktet til. Jeg vet ikke hva galt jeg har gjort deg for å fortjene den nedlatende tonen.

Det er forresten ikke endeløse grønne landskaper, men som i Zelda består det av vann og øyer i forskjellige størrelser. Poenget var at jeg så ikke det teknisk imponerende med akkurat det, siden det allerede ble gjort i 1991, og kanskje tidligere også.

Zelda er også et spill i tillegg til dette, ja. Det er Hunter også. Hvor i all verden ville du med det argumentet?

EDIT: forresten, synes du virkelig Jak & Daxter ser utdatert ut? Synes ikke jeg. Det ser da fortsatt veldig vakkert ut, mens Zelda fortsatt ser like døvt ut. Akkurat dette beror mer på smak og behag, og eier ikke plass i denne diskusjonen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
Opprinnelig skrevet av LocoLennon+10.08.2005, 19.56-->
Jeg tror du har bommet litt her Yetipants. Det er ingen som nekter for at spillet er bra. Jeg bare argumenterte mot at spillet på noen som helst måte var revolusjonerende, for det var det ikke. Jeg har aldri nektet på at spillet er bra.[/b]
Jeg tror du bommet litt med formuleringen din i så måte.
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@
Jeg sjekket også ut Darwinia, og jeg synes det var en smule kjedelig. Skyt meg.
249910​
Det sier litt om hvor langt du er kommet i livet. :D
<!--QuoteBegin-LocoLennon

EDIT: forresten, synes du virkelig Jak & Daxter ser utdatert ut? Synes ikke jeg. Det ser da fortsatt veldig vakkert ut, mens Zelda fortsatt ser like døvt ut. Akkurat dette beror mer på smak og behag, og eier ikke plass i denne diskusjonen.
Øhm. Så du slenger med et argument du ikke mener "eier plass i denne diskusjonen"? Hei hå. Bare for å følge denne fine trenden: Jeg synes både Jak-spillene og Ratchet-spillene ser dølle ut. Mens Wind Waker ser pent ut. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#57
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@10.08.2005, 20.07
Og jeg snakket faktisk ikke om amiga. Hvor ironisk er ikke det? Jeg snakket om et spill. Jeg trodde virkelig du var kommet lengre enn å sammensveise spill med maskinvare. Jeg er ikke sykelig opphengt i amiga. Jeg liker amiga.
Folk på dette forumet tåler ikke at andre har en lidenskap for andre maskiner enn Nintendo eller Sega, virker det som. Hvis du har det så er du automatisk en fanatisk idiot som aldri vet hva han snakker om.

PRØV i det minste å være litt mindre nedlatende. Du kunne jo spurt om det var et spesielt spill jeg siktet til. Jeg vet ikke hva galt jeg har gjort deg for å fortjene den nedlatende tonen.
Å generalisere slik du gjør nå, er idiotisk. Jeg bare mobbet deg litt fordi du nevner Amiga seksti ganger mer enn den gjengse forumbruker her. Hadde jeg funnet anledning, skulle jeg mobbet Aquila for at han nevner Perfect Dark Zero i hvert eneste Next-Gen emne. :)

At du føler kommentarene mine er "nedlatende" får være din sak. Jeg er sånn mot alle uten at de klager nevneverdig. :p Du er kanskje en generasjon for gammel? ;) (overdreven smiley-bruk så du skal skjønne det er en spøk)

Zelda er også et spill i tillegg til dette, ja. Det er Hunter også. Hvor i all verden ville du med det argumentet?
Forstod ikke helt denne … Kan du si det på en annen måte?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Tror han mente at Hunter er mer enn bare vann og gress og sånn og det er Wind Waker også.
 
#60
Thinaran:

Men som sagt, det var du som brakte Amiga på bane. Jeg snakket om et spill, som kom ut i 1991 på flere formater. Jeg ser ennå ikke sammenhengen som du på en mirakuløst sett gjør.

Og ja, jeg nevner Amiga mer enn den gjennomsnittlige, men kan det kanskje ha seg at jeg er en av de få som ikke har det samme forholdet til NES/SNES som det blir snakket om så mye MYE mer enn jeg nevner amiga? Skal jeg kanskje gå inn i disse emnene og si "ja, for NES er jo verdens beste maskin. Den kan jo alt, den kan til og med steke vafler, med litt oppfinnsomhet"? Det blir litt unødvendig, gjør det ikke? Men men, jeg er litt annerledes enn resten av forumets brukere... det er jo ikke lov.

Du argumenterte med at Zelda var så mye mer enn bare vann, uansett hvor mye jeg, uansett hvor "lite jeg måtte ønske å innrømme det". Jeg er fullt klar over dette. Jeg har aldri sagt noe annet. Jeg har aldri sagt noen som helst steder at spillet var dårlig. Og som sagt, Hunter er OGSÅ langt mer enn bare vann og ubebodde øyer. Hadde Hunter vært en tech-demo hadde jeg forstått hvor du ville hen, men det er det altså ikke. Derfor lurte jeg på hva du mente.

Yetipants:

Du må gjerne peke ut hvor jeg antydet at spillet var dårlig? For jeg kan ikke huske å ha gjort noe slikt. Du snakker om at jeg kanskje bommet litt på formuleringen, men da må du vel ha noe konkret å vise til?

og den kommentaren "det viser litt om hvor du har kommet her i livet" kunne du spart deg for. Den var bare kvalm. Men jeg kan jo svare på hvor jeg er. Jeg er på et punkt hvor jeg faktisk klarer å gjøre opp min egen mening om hva jeg synes om et spill, ikke hvorvidt det er kommersiellt, utradisjonellt eller revolusjonerende på noen måte. Liker jeg et spill, så gjør jeg det. Det synes jeg er et ganske greit standpunkt. Om du ikke synes det samme, så er det ditt problem.

Og til sist, det argumentet om at jeg synes Jak & Daxter fortsatt ser vakkert ut var et svar på at Thinaran anklaget akkurat det spillet for å se utdatert ut og fortsatt høyner Zelda opp i skyene, som om det var et faktum. Men det er det jo ikke. Det er smak og behag. Jeg liker ikke Zelda stilen. Jeg liker veldig godt Jak & Daxter stilen. Men jeg brukte hvertfall ikke dette som et gyldig argument.

EDIT: Redigerte alt inn i en post, istedenfor to. Dobbelposting er unødvendig, husk det barn! :D
 
Status
Stengt for ytterligere svar.