Hva spiller du for tiden?

Historien er jo bare GANON STO BAK ALT SAMMEN HELE TIDA UÆÆÆÆÆÆÆH med en semi-interessant og grimdark twilight-del mikset inn for å gjøre det "eget". Egentlig så fikk det meg bare til å savne Link to the Past da vi hadde en dark world som var en variant av den vanlige verden med nye ting å utforske, istedet for et mørkt filter over det gamle hvor du bare får styre en kjedelig ulv. Jeg liker Midna, men dat's it. Får null lyst til å gjøre noe for Hyrule i dette spillet, som for eksempel er det umulig å bry seg om de stygge barna som bare sutrer, klager og gjør livet til Link miserabelt. Allikevel presenteres de som om vi liksom skal like dem.
Er forsåvidt enig i at det er noen gode deler, jeg liker Water Temple og Snowfall Temple(?), men har ikke tenkt til å kjede meg gjennom dette enda en gang bare for å få nyte disse få stundene.

Majora's Mask er min favoritt, det er annerledes og på en måte grimdark og får det til. Jeg kjøpte det på VC så spiller det nå. Er kommet til Woodfall temple, kan dette spille utenat.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Majoras Mask er best fordi:

[yt]dtz-qGWKNOw[/yt]

Eller nei, Ocarina of Time er best fordi:

[yt]42WwZCUj4Xo[/yt]

Julen 1998, jeg savner deg.

Jeg spiller Dead Nation på PS3 for øyeblikket? Det er laget av Housemarque og er rett og slett Left4Dead meets Super Stardust HD. Moro greier, og er faktisk til tider litt creepy. Kan ha noe med at du er alene i en mørk by mot tusen millioner milliarder zombier.
Det er en rangering som tar for seg alle land med minst én installert PS3, og den sammenligner våre drepeferdigheter. Forventet ligger USA på første, men svenskene ligger på sjette, mens vi fiser helt bak i femtende plass.
Kjøp spillet, støtt din nasjon.
 
Om dagen går det mest i bøker, men om jeg spiller er det gjerne Drop7. Synes iPhod-spilling stort sett er rimelig skrøpelige saker, men Drop7 er unntaket som bekrefter regelen. Etter kanskje førti timer analyse og knoting har jeg vel kommet fram til at grunndesignet ikke er helt strøkent--det føles litt mer tilfeldig enn jeg skulle ønske--men stort sett lenkes jeg til skjermen om igjen og omigjen og omattattatt, hvilket betyr at dette er en selvsagt 10/10 og det eneste essensielle spillet jeg har sett til iPhod så langt. Eneste grunn til å ikke skaffe spillet måtte være at hodet mitt bokstavelig talt ikke lot meg få pause i en periode, hvert ledige sekund ble brukt til å bedømme hypotetiske Drop7-oppsett (du veit, som når man ser Tetris-brikker falle for sitt indre øye etc). Og det var naturligvis noe slitsomt i lengden.

På oppskrytt-lista putter jeg ting som Solipskier, Bit.trip.beat, Topple, Mirror's Edge og N.O.V.A., som alle, til tross for å være kompetent designet, sliter med å komme seg over tidsfordriv-nivå (som for min del er nøyaktig der 5/10 blir til 6/10 og høyere). De er imidlertid langt bedre enn mesteparten av rælet som er der ute; hvis du ønsker å miste troen på menneskeheten er AppStore et fint sted å starte.

Ellers spiller jeg Zelda Spirit Tracks, som er perfekt for årstiden og et mer snappy og tettbygd spill enn Phantom Hourglass. Zelda er selvsagt en serie hvor det er vanskelig å imponere, og til tross for å være gjennomført flott er vel ikke Spirit Tracks like FETT som f.eks. Ocarina of Time, Wind Waker eller (for meg personlig) Twilight Princess, men det dreier seg vel mest om teknologisk begrensning. Ellers enig i at Twilight Princess burde vært klippet ned med omtrent ti timer, men du verden for en vidunderlig stemning det spillet disker opp med etter hvert. Spør du meg er det vel verdt å spille gjennom, bare begynn på det en dag du har overskudd til å takle det sløve starttempoet.

Fyrte opp Under A Killing Moon nettopp fra godeste GOG, og det er fortsatt morsomt, som i, faktisk verdt å flire av. Husker noen av gåtene som ganske obskure, og grensesnittet er litt krøkk, men virker som dette fortsatt er verdt å spille. "Interactive Movie" pranges med stolte bokstaver også. :)

Driver ellers og prøver å spare meg opp evne og vilje til å ta opp igjen Dragon Age.
 

SHDR

Gullmedlem
Oerhört skrev:
hvis du ønsker å miste troen på menneskeheten er AppStore et fint sted å starte.
Jeg er så enig. Folk skriker og syter og klager over social games, and I say go look at the fucking iTunes Store. Yeah, that one, the one with OVER 50 000 GAMES MORE THAN ANY OTHER PLATFORM IN THE HISTORY OF GAMES. Der har du Gehenna. En mørk, dyp, ulmende grøft full av søppel og lidelse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan nevne at jeg endelig fikk Deadly Premonition i posten i dag og det har eid så langt. Det er veldig likt Resident Evil mekanikkmessig, med sikting omtrent som i RE4/RE5 men med litt kjipere flyt. Stemningen, derimot, har fullstendig spikra Twin Peaks-følelsen hittil. Jeg gleder meg stort til å få spilt mer, og vil bare informere om at dette bør dere kjøpe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp.
 
Gædemn. Da tror jeg det ble missa. Var vel i drømmeverdenen i tillegg sikkert?

Pløyd meg videre i RE4 for øvrig. Begynner å bli mer vant til Wii-kontrollerene, men det er helt übersjukt hvor fort man får kasta QTE-ene kasta etter seg. På grensa til at man rekker å reagere. Var det slik i de andre versjonene?

Ashley kan for øvrig dra til helvete og dø for min del. Begynte å få smaken på spillet, men hu har virkelig klart å forsura opplevelsen. WHERE ARE YOU GOING LEON WHERE ARE YOU GOING LEON WHERE ARE YOU GOING LEON
 
Ashley er mas men RE4 er gull. Gjorde de forøvrig Wii-versjonen enklere? Jeg slet en del da jeg prøvde meg på professional på kube-versjonen, men da jeg spilte på Wii var det kakevalk. Kan forsåvidt bare vært bedre kontroller, men det føltes veldig mye lettere ut.
 
Tror det kun var fordelen av overlegne kontroller.
 
Er vel en streit port + godisene fra PS2 om jeg ikke tar feil. Eneste nytt utenom wii-fektinga, er vel støtte for 480p.
Kan jo e se på accuracy for å sjekke hvorvidt om det er kontrolleren, eller det faktumet at du har runna det før som gjør det.
Ligger rundt 80% selv. Kjipt at man ikke kan stille sensen på moten lavere, da aimen alltid blir slengt til helvete når man først trykker på skyteknappen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gædemn. Da tror jeg det ble missa. Var vel i drømmeverdenen i tillegg sikkert?
Det var det andre jeg så i spillet da jeg kunne kontrollere York, så ja, det var i det røde rommet.

Sånn ellers syntes jeg Resident Evil 5 var en del kulere enn Resident Evil 4 i lengden. Vel og bra med Wii-kontroller i RE4, men etter en eksepsjonell første episode går det bratt nedover. RE5 holdt koken mye jevnere.

Så sånn er nok det.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Tuta meg gjennom de to siste kapitla i Vanquish i kveld, og jeg må virkelig si at dette spillet var sjokkerende bra. I starten var jeg rimelig skeptisk, og lenge virka det som om det bare var samme gamle cover based shooter regla med en sci-fi skin og no latterlig cheesy story smørt tykt over. Men så, når controllsa endelig klikker og du finner ut at man ikke trenger å passivt campe i cover og vente på fienden og heller kan charge på og pumpe dem fulle av bly i slow-mo, jo fy faen da tar det av altså. Eneste som var litt irriterende var melee-angrepet, som tar all chargen din og gjør deg ultrasårbar til den har recharga, noe som er totalt mongo da man for det meste er omringet av fiender og under konstant kryssild. Kanskje det er sånn for at man skal bruke det litt taktisk, men den er seriøst ikke så kraftig, og det ender jo seff bare opp med at man ikke bruker det i det hele tatt.

Slutten hinta veldig om en oppfølger i alle fall, så jeg krysser fingra og håper det kommer mer.

E:
Også bonuspoeng fordi man kan skyte Mikami i trynet under creditsen...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Eneste som var litt irriterende var melee-angrepet, som tar all chargen din og gjør deg ultrasårbar til den har recharga, noe som er totalt mongo da man for det meste er omringet av fiender og under konstant kryssild. Kanskje det er sånn for at man skal bruke det litt taktisk, men den er seriøst ikke så kraftig, og det ender jo seff bare opp med at man ikke bruker det i det hele tatt.
Disk launcher.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skulle til å si det, diskeslengeren er essensiell. Spesielt når det blir tid for Challenges. Og jeg er ikke helt med på at vanlige melee-angrep er ubrukelige, de fleste gjør ganske mye skade selv på Romanovs og noe av trikset er at de gjør store fiender mer sårbare. Boost + melee + hagle er en vinner her i huset.
 
Sånn ellers syntes jeg Resident Evil 5 var en del kulere enn Resident Evil 4 i lengden. Vel og bra med Wii-kontroller i RE4, men etter en eksepsjonell første episode går det bratt nedover. RE5 holdt koken mye jevnere.
Litt spent på RE5 og coppings. Kan se for meg at det blir en gøy affære å gå på kompismassemord.
Konstaterer at jeg foretrekker RE som et survival horror-spill, enn et actionspill dog.
Har heldigvis bare runna RE2 i sin tid, så det er nok av den sjangeren som gjenstår i serien.

Høydepunktet mitt så langt i RE4 er definitivt
delen der man spiller som Ashley. Så det fra en mils avstand at de jævla ridderene kom til live, men nervene fikk prøvd seg likevel. Synd at den delen ikke var lengre enn den var.

Spiller forresten rimelig ECO. Kjørt oppgradert hagle og enforceren(tror det var det den het) hele veien så langt. Virker som det er rimelig lite ammo til de andre våpnene. Kan egentlig bare komme på TMP- og rifleskudd som det har vært nogenlunde rikelig av så langt.
Forandrer det seg når man kommer lengre inn i spillet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, Resident Evil 4 var jo knapt nok survival horror i det hele tatt. Etter første oppdrag hadde jeg nok av gønz til å jevne det meste, iallfall. Litt derfor jeg liker RE5 bedre, det er et mye bedre pacet actionspill sånn sett.