Hva spiller du for tiden?

Ikke enig. Ingen spill slår Ninja Gaiden i det er lagd for, kampsystemet. Jeg personlig liker 2erns system hakket bedre, selv om noen av fiendene har litt lavere standard.

Syntes ikke det er så sykt mange angrep.. Dessuten er jo det bare kult, man må sette seg godt inn i spillet for å lære de forskjellige, og når de er mest effektive. Det gjør det til en dypere opplevelse enn andre spill i sjangeren. Husk at i slike spill er det ofte bare to hoved- (noen en) "start"- angrepsknapper, som man bygger vidre på med forskjellige kombinasjoner. Det setter jo en grense i seg selv. Å huske kombinasjoner er ikke så vanskelig, hvis du øver de inn.. Dette spillet ber deg trene og det må du får å bli god. Når du blir god og vet hva du driver med, er spillet utrolig gøy.

Om du vil ha litt tips skrik ut. Ingen vits å spille hele warrior på ny. Kan jo være delvis enig at warrior kan spilles med litt knappemosing, men hva så? Du må vite hva du gjør på Mentor, og kos deg med Master Ninja:)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dealioen med de mange forskjellige angrepene på hvert våpen i Ninja Gaiden er at du skal kunne finne en favoritt og ha noe som passer i de fleste situasjoner. Noen komboer funker som crowd control, noen funker mot kjappe fiender og noen funker mot sterke fiender og sånt. Dermed kan du spille gjennom med bare ett våpen hvis du vil det. Selv er jeg svak for Dragon's Fang & Tiger's Claw eller hva faen de sverdene heter, samt den der staven. Når den er fullt oppgradert er den fullstendig faen på femtegir.
 
Ikke enig. Ingen spill slår Ninja Gaiden i det er lagd for, kampsystemet. Jeg personlig liker 2erns system hakket bedre, selv om noen av fiendene har litt lavere standard.

Syntes ikke det er så sykt mange angrep.. Dessuten er jo det bare kult, man må sette seg godt inn i spillet for å lære de forskjellige, og når de er mest effektive. Det gjør det til en dypere opplevelse enn andre spill i sjangeren. Husk at i slike spill er det ofte bare to hoved- (noen en) "start"- angrepsknapper, som man bygger vidre på med forskjellige kombinasjoner. Det setter jo en grense i seg selv. Å huske kombinasjoner er ikke så vanskelig, hvis du øver de inn.. Dette spillet ber deg trene og det må du får å bli god. Når du blir god og vet hva du driver med, er spillet utrolig gøy.

Om du vil ha litt tips skrik ut. Ingen vits å spille hele warrior på ny. Kan jo være delvis enig at warrior kan spilles med litt knappemosing, men hva så? Du må vite hva du gjør på Mentor, og kos deg med Master Ninja:)
Jeg synes ikke kampsystemet er dårlig i det hele tatt, det jeg stilte spørsmål ved var hvorfor det er så mange forskjellige kombinasjoner for hvert våpen. Et fullt oppgradert dragesverd har 70 komboer, jeg vil påstå at det er mange.
Joda, noen av de er rimelig det samme i kombinasjonen og forskjellige typer, men det er likevel 70(!) forskjellige.
Ganger du det med antall våpen får du minst en million forskjellige angrep.
Grunnen til at jeg spiller warrior igjen, er for å nettopp utvide kampreportoaret mitt. Synes å huske det ble sagt at det var rimelig my spamming på vanskelighetsgradene over, så det hadde vel blitt litt mer enn jeg takler nå.
Prøve å ta meg mer tid denne gangen, kontra å bare bli ferdig for å bli ferdig. Ekstremt fett spill. \o\

Yeti:
Indeed. Burkte vel hovedsakelig Dragesverdet ved sist gjennomgang. Dualsverdene man får i en eller annen vannlevel synes jeg å huske var rimelig brutale greier. Det jeg ikke helt husker, er om man faktisk får nok ninjaspenn til å oppgradere alt man har fullt?
Skal prøve å runne det uten å bruke noe særlig med healthpotions. Tipper det var der det røyk mye spenn sist gang.
Husker iallfall at det var rimelig tomt for items da jeg kom til Dagra Dai og det var et fint helvete for å si det mildt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du allerede har runda det er det vel bare å peise på videre med New Game+. Mener å huske jeg hadde alt på maks da jeg runda det, dog.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
I dag ramlet Kirby's Epic Yarn i postkassen, og har fått lagt inn noen timer. Dette er enkelt og greit noe klassisk 2D-platformings (med helt nydelig grafikk), ispedd noen artige elementer. Artig, som i at alt er ull, og det innebærer at omgivelser, fiender og Kirby er veldig føyelige. Hovedsaklig går det ut på at man bruker et slags piskeangrepp til å trekke og dra i greier, samt kaste fiender. Man får også muligheten til å transformere Kirby til alt fra UFO, brannbil til Mecha-Kirby.

Spillet har en litt interessant tilnærming i det at man ikke kan dø, og at det å komme seg fra A til Å egentlig aldri er spesielt utfordrende (hvertfall ikke så langt jeg har kommet). Det som derimot er fokuset, er å samle opp nødvendig mange edelstener i løpet av ett brett (i tillegg er det masse hemmelig dill man må finne). I beste Sonic-stil mister man disse om man rører en fiende eller andre farlige ting(man får riktignok en mulighet til å samle dem inn igjen, om man er kjapp), og for awsomest firehetsfølelse må man komme seg gjennom hele brettet uten å bli truffet en eneste gang. Jo, også har man et hus man kan innrede med forskjellige møbler og tapet og greier. :yoshi:

Også er det ikke sinna-Kirby på coveret, enda det er amerikansk.
 

Kilik

Lokal moderator
Ah, vil spille. Hva er enkleste/billigste måte å få en europeisk Wii til å kjøre importspill?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Vet ikke hva som skjedde med den freeloaderen til slutt. Ruller amerikansk Wii selv.
 
Jeg synes ikke kampsystemet er dårlig i det hele tatt, det jeg stilte spørsmål ved var hvorfor det er så mange forskjellige kombinasjoner for hvert våpen. Et fullt oppgradert dragesverd har 70 komboer, jeg vil påstå at det er mange.
Joda, noen av de er rimelig det samme i kombinasjonen og forskjellige typer, men det er likevel 70(!) forskjellige.
Ganger du det med antall våpen får du minst en million forskjellige angrep.
Grunnen til at jeg spiller warrior igjen, er for å nettopp utvide kampreportoaret mitt. Synes å huske det ble sagt at det var rimelig my spamming på vanskelighetsgradene over, så det hadde vel blitt litt mer enn jeg takler nå.
Prøve å ta meg mer tid denne gangen, kontra å bare bli ferdig for å bli ferdig. Ekstremt fett spill. \o\

Yeti:
Indeed. Burkte vel hovedsakelig Dragesverdet ved sist gjennomgang. Dualsverdene man får i en eller annen vannlevel synes jeg å huske var rimelig brutale greier. Det jeg ikke helt husker, er om man faktisk får nok ninjaspenn til å oppgradere alt man har fullt?
Skal prøve å runne det uten å bruke noe særlig med healthpotions. Tipper det var der det røyk mye spenn sist gang.
Husker iallfall at det var rimelig tomt for items da jeg kom til Dagra Dai og det var et fint helvete for å si det mildt.
Skjønner hva du mener, men fortsatt ikke enig:p Dragon Sword har vel ikke 70 comboer? Mange av de er bare noe man vet liksom, hvis du hopper på en vegg i det du treffer har alle våpen et firkant og trekant slag. Du vet at A+X er et kast som er uavhengi av våpen.
Alle våpen har det å holde trekant inne for et spesial angrep. De fleste våpen har det kjente Izuna Drop. X,Y,X,X,X,Y. Så mange comboer er like og lett å kjenne igjen.

Det jeg mente i forrige post også er at comboer starter med X eller Y. Så spiller du med Dragon sword og feks tar X,X,X,Y. Så er ofte det en combo med et annet våpen også (kan ha ulik effekt på fiender). Det bygger seg opp fra X eller Y.
Dog, jeg har kanskje satt meg litt for godt inn i det og forventer det samme av andre:)

Artig at du liker det. Men serr det er velig mye kulere når du mestrer forskjellige våpen og banker Bosser lett på Mentor og Master Ninja. Så anbefaler å trene på comboer/unnvikelser, når man bør angripe og prøve mentor og kanskje master ninja. Husk også at kapitel 1 og 2 samt 11 er de vanskligeste. Så starten kan være litt turnoff for mange.
 
Ladaen til Fetthest kan ta seg ei bolle. :smugdog:



Etter en liten tur fant jeg en hyggelig fyr jeg kunne slå av en prat med.



Etter det bøffa jeg en bil og meia ned ei kjerring, men det fikk jeg ikke tatt bilde av. Uansett er ARMA 2 fortsatt det bpste spillen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Trenden fortsatte i kveld, hvor Lodin og jeg holdt det nede med litt ånkli ArmA2-multiplayer. Viser seg at det er en del artige oppdrag å hente bare man velger Armory-Coop fra menyen. Når det er sagt var Deathmatch med to spillere ikke det helt store siden man bare blir slengt midt ute i ødemarka og kun får to raketter å boltre seg med per liv. Det som derimot var ganske fett var de oppdragene hvor vi skulle angripe eller forsvare en posisjon (uten unntak var det enten et skur eller en dass som var stridens kjerne), selv om disse var rimelig korte var det likevel nok av muligheter og ting å ta hensyn til. Høydepunktet var nok nattoppdraget hvor det kom et jævla fly og skulle søke etter oss med lyskaster men Lodin informerte folket om at det ikke var godtatt og skjøt det ned med en rakett. Bålet det resulterte i lyste opp i en kilometers omkrets og satte en ekstra piff på kampen. Kjøp dette spillet, folkens.

Et annet spill jeg føler jeg kan anbefale selv om jeg ikke har spilt så innmari lenge, er Valkyria Chronicles 2 til PSP. I likhet med eneren (som er til PS3 og også knallbra) er dette et taktisk JRPG hvor det er mye slåssing. Kampsystemet er en artig miks av turbasert og sanntid; så lenge du flytter deg rundt går tida som normalt og du vil bli beskutt av fiender innen rekkevidde, men så fort du skal skyte stopper tida og du kan sikte inn så nøye du bare gidder. Orker ikke forklare så forferdelig mye mer men spillet har et smart levelsystem (XP-en du tjener opp brukes til å levle en hel klasse i slengen, sånn at alle soldatene du har i den klassen levler samtidig), et smart utstyrssystem (kjøp ett våpen så får alle som kan bruke det tilgang automatisk), og mye mindre irriterende historiedeler enn eneren (selv om figurene fortsatt er pisse mongo. Ennå ikke avklart om det dukker opp en flyvende gris etter hvert, som i det forrige spillet). Det er også mange flere nyanser som f.eks. at alle soldatene dine har egne unike egenskaper som kan trigges av ting som skjer (positive eller negative), soldater de slåss ved siden av, hvilke omgivelser de er i og sånt. Siden dette er til PSP er områdene litt mindre og oppdragene kortere enn i PS3-spillet, men til gjengjeld passer det supert å ha med i lomma siden du ikke trenger mange minuttene for å bli ferdig med et oppdrag. Og hvis du ikke har spilt eneren er det ikke så himla farlig siden historien er ny og det er en kjapp recap på starten.
 
Jeh, jeg vil vitterlig si meg enig i at vi viste AIene på internett. Som adendum til historia med flyet så tror jeg det skjedde fordi spillet kontinuerlig spawna med med en antiluftskytsrakett av no slag. Før vi virkelig kom igang med spillinga dreiv vi å feis rundt i en "lobby" hvor man kunne leke seg med alle våpen og fartøy i spillen. Der fant jeg og en meny hvor jeg tror jeg valgte den rakettkasteren så det ser ut til at man kan spesifisere hva slags utstyr man vil ha før man starter småmissionene. Jeg var klar over at de er rimlig tilfeldig genererte, men siden det flyet dukka opp i to av missionsene trur jeg og spillen tilpasser FI etter hva man har med seg. Ergo stemmer jeg for at vi prøver å gi oss selv en tanks neste gang og ser hva som skjer. =D
Og ja, deathmatchen var... en ting. Forsåvidt ganske artig at man bare er to tullinger ute på vidda med bare to rakettskudd. Det betyr at man etterhvert må scrounge ammo fra lik for å ha en sjangse. Eller bli drept og spawne med ny ammo og håpe motstandern brukte sine skudd på deg forrige gang. Var ihvertfall en snedig take på sjangeren.
Har jeg forresten nevnt at spiller som COD og MOH kan ta seg flerfoldige boller?
 
Siden Zelda er jul så begynte jeg igjen på Twilight Princess igjen i går. Kom til skogtemplet da jeg innså at det egentlig er et veldig kjedelig spill, vurderer nå A Link to the Past eller Majora's Mask istedet.
 
Spilte Twilight Princess og holdt på å daue av kjedsomhet. Spilte det i tre-fire timer før jeg ga det tilbake. Spilte det riktignok på Gamecube da, så kan hende det er mye morsommere med wagglewaggle?

Det må forøvrig legges til at jeg egentlig aldri har vært noen stor fan av Zelda (foruten Link to the Past, det eier), og jeg hadde aldri N64 så jeg spilte ikke de spilla der.

Sånn ellers har jeg plukka opp Red Dead Redemption igjen etter et par måneders fravær. Jeg syns ikke det er noe spesielt gøy egentlig, det er jævlig repetetivt og persongalleriet leverer ikke utover i spillet, men samtidig er det gøy nok til å bare spille det. Kontrollene går meg på nervene av og til (bare det å gå rundt med John Marston er nesten like jævlig som i GTA4) og alle oppdragene er nesten helt like, men jeg peiser på.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Twilight Princess har en helt hinsides treig start. Det er ikke før de senere templene, etter man har fått alt standardutstyret man gikk rundt med i de forrige 8 spillene også, at ting blir artig. Da har det også noe for seg å utforske verdenen siden man faktisk kan overkomme hindre og avdekke hemmeligheter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, Twilight Princess er ikke det sterkeste Zelda-spillet, men jeg tør påstå historien er blant de mest interessante. Seksuelle undertoner og litt sånn greier som går ut over de papirtynne figurene som er standard i serien, for eksempel. Men ja, hvis du virkelig får kreft av starten er det greiere å sjekke sånt på Youtube.