Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Positivt overrasket over installeren, har ikke CD-ROM på PC-en fordi jeg er så moderne så jeg smokket bare koden min inn på Battle.net og lastet ned en installer og vips! så lastet den bare ned det jeg trengte for å komme igang, så laster den ned resten av innholdet ettersom jeg gidder å la den gjøre det. Very gudd.
Den funksjonaliteten der kom for en måned siden eller så, da. Men det er all good, for all del.

Jeg spiller Super Meat Boy og skal gjøre Nilo til skamme i løpet av jula.

Edit: Og ja, Monday Night Combat er stor moro. Jeg er ikke så veldig fan av den visuelle stilen, men den er i det minste effektiv og spillet er lett å forstå som en konsekvens av blant annet dette. Det beste er at spillet virker ganske grunt og lettfattelig til å begynne med, men i løpet av kort tid begynner du å fange opp en del nyanser og forstå hvor stort det taktiske rommet er. Rett og slett en bra spill.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Har litt dårlig samvittighet for hvor lite jeg spilte MNC, som var egentlig bare nok til å forstå at "ok jeg skjønner jeg må pumpe masse tid inn i dette for å bli god og det vet jeg ikke om jeg gidder". Rett og slett blitt en casualfag.
 
Har brukt store deler av dagen på å spille Red Dead Redemption: Undead Nightmare. Jeg liker det, enda et zombiespill og alt det der men det er moro. Og zombier i wille westen er wilt nok. Har fanget en brennende hest til odel og eie, men jeg likte mindre at jeg utryddet
bigfoot-rasen. ;__; Hva faen er det for noe, Rockstar
Noe, til tider veldig kronglete kontroller, Rockstar har alltid vært dårlig på det der selv om man merker de prøver, men fokuset ser ut til å være på at man kan gjøre mye rart mens finpussingen av kontrollene ikke var så prioritert. Er usikker på om det er noe vits i å kjøpe originalspillet da. Zombier gjør ting morsommere, likevel så er ikke dette fantastisk og kanskje det ikke er helt verdt det å bruke penger på originalen. Eller er det? Er det en annerledes nok opplevelse?

Ellers så fikk jeg også NFS: Hot Pursuit til jul. Har ikke testet ut nok til å gi et skikkelig inntrykk, men de nybegynnerbanene jeg spilte var underholdende, jeg vil forvente at det blir enda bedre.
 
RDR er vel tilgjengelig ganske billig nå? Uansett, summa summarum er at det eier. Det åpner fett, så går det litt i en bølgedal etter første akt da det blir litt småkjedelig en stund, før det blir fett igjen mot slutten igjen. Kontrollene er raegbare som vanlig når det gjelder Rockstar, simple ting som å bare gå rundt er fremdeles tungvint og føles uresponsivt. Skytinga eier derimot, settinga eier og det er mye gøy å ta seg til.
 

demake

Seksuelt godteri
Har annektert DSn til lillebror og Supre Skriblenauter. Dette er det beste spillet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Kontrollen i "Rockstarspilla" er perfekt, da det ikke føles ut som om man kontrollerer en superhelt. Det tar faktisk litt tid å snu seg. Alt som gir spillet og kontrollen mer tyngde, uten at det blir for komplisert er bra.

Fikk Zelda Spirit Tracks i kalenderen, og DK Country Returns til jul, så nå er det Nintendo-jul i kåken. Digger begge spillene. Har også spilt ihjel Game Dev Story, men slutta når jeg fant ut at jeg ikke kan fortsette new game + hvis man ikke velger det første gang man "runder" det.
 
Ettersom det begynner å bli en del år siden jeg spilte MGS3 sist og mye av historien er glemt, var det på tide å kjøre igjennom det på ny før man hiver seg rundt med Peace Walker. For øvrig første gang jeg spiller Subsistence-versjonen, og et av tidenes spill ble enda bedre med et ordentlig kamerasystem. Å spille MGS igjen, er en helt vanvittig kontrast til mye annet jeg har spilt gjennom i år. Det er så gjennomført dritbra at jeg har sittet her 6 timer i strekk og kost meg.
Camo-systemet er selvfølgelig det verste med hele opplevelsen, men det blir småpirk. Historien er kun slått av det første så langt jeg bryr meg.

Tidenes codec-samtale:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk Splatterhouse i posten i dag, kjøpt billig på noe salgings før jul. Det er da et slåssespill hvor du trykker firkant og trekant ørten ganger for å mose monstre til du blir lei, med andre ord mye det samme som God of War. Dessverre er dette designet av noen som har langt mindre peiling enn God of War-teamet, og dermed blir det bare skikkelig meh for det meste og helt greit på det beste. Anbefales til ingen, med mindre du virkelig er sugen på et teit slåssespill og synes det er artig å se tusen liter blod splæsje veggimellom så fort du slår noe. Og det gjør jo jeg, til en viss grad.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
La oss ikke glemme at designerne og grafikkteamet og QA syntes det var greit å shippe spillet med dette ansiktet i ett av de opplåsbare bildene som skal belønne de som orker å samle alt:

 
Plukket fram Contra 4 som oppvarming til Hard Corps: Urising. Dette eier fortsatt, og det er vel lett det beste Contra-spillet hva jeg bryr meg. Planer om å ta det på hard nå, og førstebrettet briser man seg lett gjennom med stacked spread og mg.
Andremappet merker jeg at jeg sliter oppover fossen. Er vel her man merker mest hvor krise den dualscreenen egentlig er. Verst er det om man uheldigvis skyter en pickup og ender opp med fire istedenfor den stacka spreaden sin hyyyyyl.
Ellers mangler jeg fortsatt 3 challenges av de 40, for å låse opp den siste unlockablen.
 
Metal Gear Solid i stua og Zelda:Link to the past på senga.

Har blitt litt lei av ting som kommer ut om dagen, har noen få jeg venter på med glede. Men føler virkelig at spill har fått for mye fokus på grafikk og at den magiske følelsen/sjelen har forsvunnet litt.
Så jeg tar meg en nostalgitripp i disse dager og stornyter det.

Så fort nevnte er spilt igjennom så skal man dra frem N64 å kjøre igjennom OOT, Resi2 og goldeneye. Finner nok på mer fra gamledager å spille etterhvert som sjansene byr seg.

Awsome frihetsfølelse dekker ikke stemninga som svever rundt tv`n i disse dager.
 
Spilte meg nettopp ferdig med Silent Hill 1 og er egentlig litt skuffa. Ikke så mye fordi spillet er utdatert grafisk og det shizzet der, men mer fordi at historien ikke var helt der oppe. Mulig at mitt inntrykk er ødelagt av det faktum av at jeg allerede har sett filmen og spilt SM, men jeg kan ikke se for meg at det hadde forandret noe særlig på det. Good ending og en master of melee.
Bra opplevelse uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men føler virkelig at spill har fått for mye fokus på grafikk og at den magiske følelsen/sjelen har forsvunnet litt.
Spill Nier. :tipshat:
 
Yup, Nier er et godt valg.

Spiller forøvrig The Witcher for tiden, og må si jeg koser meg stort med det. Har ikke fått lagt meg så veldig inn i alkjemi enda, men det kommer seg nok.