Da var det rundet. En storstilt affære, hele veien gjennom. Tydelig at man har liftet elementer fra mange ulike kilder, men det overrasker meg faktisk litt at ikke Crysis 2 (Ja, faktisk) har blitt nevnt mer, som et spill av nyere dato som er likt. I ren tone og mekanikk så er de faktisk ganske like på en del punkt. Det slo meg flere ganger, når jeg satt i trygghet og studerte mønstrene til vaktene, at dette hadde jeg gjort to år tidligere i Crysis. Når jeg nådde siste brett, så hadde jeg fått alle runene jeg trengte, så da løsna jeg på slipset og tok frem knivbladet. Det å sitte oppe i høyden og vente på det perfekte tidspunktet, før man blinker ned og tar strupa til vakta... det eier. Anbefaler også musesvermen. Stor underholdning å tiltrekke seg en horde med vakter (Spreng en Whale Oil-tank elns) for å så slippe løs bermen. fra høyden. I LOL'd. Det er også deilig med spill som bryter med konvensjonene og driter i bosser. Dette er hvordan Deus Ex skulle løst det!
En ting jeg derimot har gått litt lei av er hvor oppstykket spillet er. Jeg føler det ødelegger for historien (Som ikke er god i utgangspunktet heller) med at man får disse statistikkene servert hele tiden. Føler de bryter med flyten. Jeg forstår selvfølgelig at Arkane vil at man skal dalle rundt på brettene flere ganger og fikse scoren, men ja. Smakssak.
Hva skjedde med den malplasserte sangen under rulleteksten, forresten? Grusomt!