[Multi] Sean Bean: The Game (Bethestas Dishonored)

Shinra85

Spillegals effort emo
#81
var en Pepsi Limited Edition: Made with REAL SUGAR!!! ute på markedet da jeg var i houston. Ellers var det bare billig sirupskvip
 

Lodin

Der Waaaah
#82
Tim Buckley skrev:
I spent a good portion of yesterday and this morning playing Dishonored, and so far, I'm really enjoying it. The atmosphere is great, even if the story is a little uninspired. It manages to mix aspects from a number of different games and come out feeling like its own product.

It doesn't quite do sneaking and thieving as well as Thief, nor does it do assassination as well as Hitman, but that's ok. Both of those franchises have new installments coming out, and I'll look to those to get my fill of what made them favorites. Dishonored is its own thing.

I decided to play through on the hardest difficulty, without killing anyone/getting spotted. It requires remembering to save often, but I find it to be the most challenging/rewarding way to play. Your mileage may vary.

My first recommendation right off the bat is to make sure you spend a few minutes tweaking the settings. Get your brightness/shadows in the right place, customize your controls, etc. You'll have access to a number of different abilities in the game, and accessing them comfortably is key.

The leap/teleport/blink ability is one of the game's biggest strengths, and biggest weaknesses. Since I'm playing through without killing anyone, I invested my runes into improving blink first, to facilitate stealthy travel. I highly recommend it, since rank 2 blink is invaluable. It opens up such a vast freedom of motion and it's a really cool way to get around.

However you'll find that once you get it, the game also gets a lot easier. It almost becomes like a cheat button, in that you can simply teleport past difficult guards without being seen, as opposed to other games where you'd have to use more timing and skill. It doesn't really ruin the game at all, since it's built around Corvo having these powers, but for people that love Splinter Cell/Hitman/Thief, it may still feel a little... cheap.

And there are other quirks, for sure. You can blow out candles, but you can't break/turn off lights? It's weird, and a lot of the game feels bright and exposed. Playing on the hardest difficulty helps a bit as enemies are more likely to spot you, but even then there are times that I question how they can't see me. This includes walking into someone's bedroom and stealing all of their shit right in front of them without invoking any sort of reaction.

That said though, it's fun sneaking around, trying to figure out how to neutralize or get past guards without killing them. The environments are great, and invoke a lot of memories of Half Life 2 (for good reason). It's a well constructed game, and while I don't think it really pushes any boundaries, it's something I can definitely recommend to anyone who liked a game like Bioshock. Whether you play through it bloodless, or slaughter everything in sight, whether you care about all the lore and collectables or just want to tackle the missions head on, there's a path here for everyone.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#84
Underlig stille her. Er folk opptatt med å spille spillen?

Har blitt litt begrenset tid for meg med dette i helgen, men gjennomførte oppdrag 2 i natt. Historien er skuffende tynn, men stemningen og spillemekanikkene veier så til de grader opp. Kanskje litt for lett? I starten var jeg veldig opptatt av å ikke drepe noen som helst, men har endt opp med å gjøre det jeg føler for. Får heller prøve meg på en gjennomgang til senere, der jeg går for å perfeksjonere statistikken.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#85
Har lagt inn 5-6 timer i dette nå, og liker det veldig godt så langt. Er som mange andre opptatt av at statistikken skal være plettfri, så det blir en del trykking på godeste F5 innrømmer jeg. Er usikker på hva jeg føler om det egentlig... innrømmer at det føles litt fittete å ikke tørre å kaste seg ut i situasjoner og bare la det stå til, for så å leve videre med konsekvensene. Får heller gjøre det slik på neste runde.

Ellers koser jeg mellom slagene der jeg loller rundt og samler runer og beinsjarmører for den store gullmedaljen, alt skal med.
For øvrig er spillet smellvakkert (kjører mesterrase med alt på max og 60 fps i 1080p :smugdog:), jeg liker veldig godt den grafiske stilen og stemningen i byen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#86
Er ikke ferdig med oppdrag 2 ennå (om man snakker om samme oppdraget), har rett og slett ikke orka. Spillet er knallpent, flyter bra og estetikken eier. Er bare... Veitafaen, noe er det. Får døtte inn spillet etterpå når kona og ungen har lagt seg. Jeg liker det jo, men samtidig ikke. Må til bunns i det der.

Ellers er jeg ganske sånn som Jæveltango. Først uten å drepe noen, men så bare "føkk it". Tar det ved neste gjennomspilling, om det blir noen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
Har null drapsdrap ennå, og jeg er på starten av tredje oppdrag. Historien er ikke spesielt spennende ennå, men... vel, det var den ikke i Thief heller, før et stykke uti. Uansett kunne jeg skrevet flere sider om ting jeg liker med dette spillet, men lar være siden det blir rimelig spoilery og jeg vil heller bruke tid på å spille det. ^^
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#88
Hvilke krefter bruker dere mest? Jeg har en kombo gående med Blink, Dark Vision, og så har jeg stor nytte av Bone Charmen som gjør at man kan kvele folk utrolig raskt. Hadde forresten vært kult med en gjennomspilling uten å bruke noe annet enn blink (Som man ikke kan unngå å få).
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#89
Blink, Dark Vision og Vitality har jeg døtta inn runes. Level 2 på Blink, forøvrig. Ikke funnet den bonecharmen, hadde vært ganske kjekk å ha
 
#90
Er på siste mission nå og jeg liker det så langt. Men, jeg har fortsatt en lang liste med ting jeg har tenkt på underveis som kunne vært bedre, eller ting som mangler. For å neven én ting, så syns jeg AI-en er for simpel. Det plager meg kanskje mest at ingen av vaktene prøver å oppsøke lydene de hører fra deg. Skulle ønske det var mer som Metal Gear Solid sånn sett. Man føler seg tidvis altfor trygg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#91
Spill på Hard, folkens.

Bruker Blink, Dark Vision oooog Agility eller hva den som gjør at man kan sprette som på en trampoline heter. Går for å makse magien før jeg kjøper noe nytt, så det er de tre jeg har så langt. Neste på programmet blir Possession, og etter det er det egentlig bare Wind Blast som virker interessant. Slåss aldri så jeg har ikke bruk for mer liv, mer skade eller nye offensive angrep. Ikke at det er noe gæærnt altså, jeg liker virkelig hvor tilfredsstillende det er med bare de tre jeg har så langt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#92
Kjenner jeg vurderer å starte på nytt på en helt pasifistisk linje. Den delen føles så jævlig mye mer tilfredsstillende. Velger alltid å snike, men blir jeg ferska treffer som regel bæsjen vifta i Mach-3, så man dreper folket.

Vurderer å skaffe den senke-tiden-greia for å unngå masseslaktet. Tror den planen bør fungere

Sleep darts med armbrøsten eier
 
#93
Siden jeg prøver å spille 100% stealth, men likevel vil teste ut fightinga:

quicksave > prøve å spille stealth > bli oppdaga > drepe alle i nærheten på gøyale måter > quickload > fortsette stealth
 

Lodin

Der Waaaah
#94
Regnes det som drap å drapsdrepe bikkjer og weepere?
Her går det som hos de fleste i blink, darkvision og noen buffs. Har og skaffa possesion, men bruker det ikke mye. Blir nok mer av det når jeg får level 2.
 
#95
Fullførte det i går, og fikk high chaos til slutt. Prøver meg vel på en low chaos senere i år

Noen tanker:
- Dunwall er en flott by å være snikmorder i, mange trange smug og høyre bygninger. Jeg er glad Gjøvik ikke har den arkitekturen og byplanleggingen ellers ville jeg blitt paranoid.
- Alle mulighetene man har til å nå målet, og også å nøytralisere målet, likte jeg veldig godt. De figurene jeg ikke likte drepte jeg selv, mens jeg lot andre figurer ta seg av de jeg ikke brydde meg om.
- Fint samspill mellom musikk og det som skjer på skjermen etter min mening
- Liker rune- og bone charm-systemet. Det oppfordrer til å gå på skattejakt, og man kan finne mye rart på vei til en rune.
- Grafikken på Xbox var ikke mye å skryte av, enkelte steder var den direkte stygg. Dette er ikke noe jeg bryr meg så mye om, så det er ikke det viktigste punktet for min del
- Man har ikke mange våpen til disposisjon, noen ganger skulle jeg ønske meg en sniperrifle eller brevduer med bomber, men man kan ikke få alt her i livet. Brukte sovepiler og kniven mest uansett
- Spillet er for kort. Jeg brukte fire dager på det, hvor to av dagene var korte spillsessions. Hadde jeg sittet fra morgen til kveld kunne jeg sikkert fullført det på en dag
- Klisjefylt historie, men den var uansett ålreit. Jeg rev meg ikke i håret av teite dialoger eller noe sånt, men i det øyeblikket man kommer seg ut av kloakken i første bane, vet man egentlig hva som kommer til å skje til slutt.

Alt i alt fint spill som jeg gjerne spiller igjen ved en senere anledning
 
#96
- Grafikken på Xbox var ikke mye å skryte av, enkelte steder var den direkte stygg. Dette er ikke noe jeg bryr meg så mye om, så det er ikke det viktigste punktet for min del
På PC ligger frustrasjonenen mest i det at spillet hadde sett uendelig mye bedre ut hvis konsollene hadde kommet seg inn i en ny generasjon snart. Dat said ser spillet unikt og pent ut stilmessig, og grafikken ekke dårlig akkurat.
 

Lodin

Der Waaaah
#97
- Man har ikke mange våpen til disposisjon, noen ganger skulle jeg ønske meg en sniperrifle eller brevduer med bomber, men man kan ikke få alt her i livet. Brukte sovepiler og kniven mest uansett
- Spillet er for kort. Jeg brukte fire dager på det, hvor to av dagene var korte spillsessions. Hadde jeg sittet fra morgen til kveld kunne jeg sikkert fullført det på en dag
- Man har jo en fin sniper. Oppgrader optikken på maska to ganger og stødigheten på armbrøsten så dreper den folk flest med headshot uansett avstand. Men ja, man burde kunne fange rotter og feste granater på dem eller noe bare fordi det hadde eid.
- Lengden på spillet må vel sees utifra at man bør spille det to ganger? Uansett tipper jeg det er sånn fordi det tar så jævla mye tid å arbeid å mekke så digre brett med alle mulighetene de gir. Kunne dog slengt inn noe mellom maskeballet og brettet etter.

Regner med at jeg er på siste brett nå så det blir vel å fullføre i dag om ikke XCOM synger sirenesangen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Folk som klager på at Dishonored er for kort... jeg fatter det ikke. Selv ligger jeg på en snittid per oppdrag på rundt to timer. Uansett om du finner ut at det ikke er noe artig å ha det moro og heller bare kniver ned alle du møter, så er det fortsatt masse å utforske på hvert brett. Og... bare det at du kan finne så mange måter å komme deg inn i steder du skal, bare å finne de forskjellige måtene, plotte gode ruter før du faktisk gjennomfører det du skal gjøre, det tar jo litt tid det også. Men men, kanskje jeg bare spiller det feil.

Mitt største ankepunkt er forøvrig fortsatt at det er alt for enkelt. Skulle ønske Hard og Very Hard innebar at oppdragene du skulle utføre ble mer utfordrende også, som i Thief. Slik det er nå er det bare litt lettere å bli sett, og det er fortsatt vanskelig å drite seg ut med mindre man virkelig prøver på det.
 

Lodin

Der Waaaah
#99
Jeg slutta å utforske bretta veldig etter en stund siden det ikke føltes naturlig. Både på horehuset og ballet gikk jeg glipp av dritmye siden det mekka mye mer sense å gå inn, gjøre målet mitt effektivt og komme meg ut igjen. Planen er å være litt mer oversiktlig i andre run når alle uansett skal dø. =D
 
Spiller selv pasifistisk på Hard, og er enig i at det kanskje er for lett, men det at hovedpersonen er så mektig gir også spillet litt personlighet. Det er liksom ikke en tyvesimulator, men et spill om en udødelig snikmorder. Dessuten synes jeg denne moderne greien med at ingenting man gjør ikke leder til fremgang er sympatisk. Selv om det helt klart, på en annen måte, hadde vært kult om det likevel var vanskeligere. Pluss at det er supertrist for dem som kommer i skade for å bare drepe seg gjennom hovedoppdragene slik det nå, siden det er så lett å gjøre, kan virke som om er en god måte å spille på.

Forstår i alle fall heller ikke dette med at det skal være for kort. Jeg har tatt én fyr til nå, og har allerede seks timer spilletid, så med mindre resten av spillet går mye, mye fortere, er det langt nok, for min del, med god margin. Liker ellers veldig godt hvordan spillet ser ut. Vet ikke om jeg er gal, og nå har jeg ikke spilt så mange andre nyere spill på PC, men jeg heller mot at det er noe av det vakrere jeg har vært borte i. Elsker også universet, generelt. Her om dagen leste jeg en China Miéville-roman satt i en steampunk-verden, og jeg tenkte at som WRPG-er driver og etterligner alt, så kommer det kanskje en dag et spill med en lignende verden, og det blir kult. Tror ikke det er noen primær inspirasjon, Dishonored er mye lysere, men det føles godt å noen få uker senere få løpe rundt i en lignende verden likevel.