[Multi] Sean Bean: The Game (Bethestas Dishonored)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, det er Viktor Antonov som har vært art director på Dishonored. Det var han som designet City 17 i Half-Life 2, liksom.
 
Hvem spiller på PC? Synes kontrasten er helt føkka. Harvey Smith twitra om at man burde skru ned lysstyrken i spillet, men da blir alt litt for mørkt for meg. Måtte bruke et eksternt program, SweetFX, for å fikse på kontrast/farger (og til dels AA) slik at spillgrafikken virkelig kom til sitt rette. Sjekk denne sammenlignen. Og her er SweetFX-settingene jeg brukte.

Edit: Oppdaterte med mer forklarende lenke.
 
På hvilken måte er kontrastene føkka? Har ikke lagt merke til noe.

edit: Linken din ja, leser nå...
edit: Forstår fortsatt ikke.
 
På hvilken måte er kontrastene føkka? Har ikke lagt merke til noe.

edit: Linken din ja, leser nå...
edit: Forstår fortsatt ikke.
På PC, i hvertfall, gå til et skikkelig mørkt område – kloakken i åpningsnivået er et godt eksempel – og skru opp lysstyrken. Kontrast mellom lyse og mørke farger forsvinner til dels, og hele bildet får et lysegrått preg. Behold lysstyrken lav, og det er svært vanskelig å skille mellom objekter i mørket, pga. samme årsak. Kan hende det bare er jeg som er pirkete på dette. Spiller i et mørkt rom på en 46" LED TV, så det kan jo ha litt av årsaken også. NB: TVen er innstilt på optimale settings. Dishonored er et av få spill jeg spiller hvor alt ser litt "utvaska" ut – først og fremst i mørke områder – på vanilla settings.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har ikke opplevd det der i det hele tatt. Slo ned gamma litt, fikk åsøm resultat.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
På PC, i hvertfall, gå til et skikkelig mørkt område – kloakken i åpningsnivået er et godt eksempel – og skru opp lysstyrken. Kontrast mellom lyse og mørke farger forsvinner til dels, og hele bildet får et lysegrått preg. Behold lysstyrken lav, og det er svært vanskelig å skille mellom objekter i mørket, pga. samme årsak. Kan hende det bare er jeg som er pirkete på dette. Spiller i et mørkt rom på en 46" LED TV, så det kan jo ha litt av årsaken også. NB: TVen er innstilt på optimale settings. Dishonored er et av få spill jeg spiller hvor alt ser litt "utvaska" ut – først og fremst i mørke områder – på vanilla settings.

Her er et eksempel på hva jeg prater om.
Nå vet ikke jo hvor nub eller pro du er. Men har du trippelsjekka at instillingene ikke forandrer seg på den kanalen du har koblet pcen til? Jeg fant ut at min tv autojusterte seg etter forskjellige kanaler, av1 der dekoderen til canal digital er fargene nå ganske greie, og jeg trodde at alt var smud på hele tven, men det var det ikke for på av3 der jeg har koblet til pcen var masse instillinger fabrikkinstillinger. Dette er selvsagt fikset nå. Skal også sies at når jeg ser på de bildene av mod og vanilla så synes jeg at, ja, det er litt blast på de originale, men fargemetningen på moddinga er jo helt jævlig. Det ser ut som klassiske nybegynnerjusteringer i photoshop.
Den røde sofaen på siste bildet der lyser omtrent, og det samme gjør nesten alle de andre fargene. Skal sies at jeg så på de bildene på en hardware-fargekalibrert skjerm, men var ikke veldig imponert.
 
Nå vet ikke jo hvor nub eller pro du er. Men har du trippelsjekka at instillingene ikke forandrer seg på den kanalen du har koblet pcen til? Jeg fant ut at min tv autojusterte seg etter forskjellige kanaler, av1 der dekoderen til canal digital er fargene nå ganske greie, og jeg trodde at alt var smud på hele tven, men det var det ikke for på av3 der jeg har koblet til pcen var masse instillinger fabrikkinstillinger. Dette er selvsagt fikset nå. Skal også sies at når jeg ser på de bildene av mod og vanilla så synes jeg at, ja, det er litt blast på de originale, men fargemetningen på moddinga er jo helt jævlig. Det ser ut som klassiske nybegynnerjusteringer i photoshop.
Den røde sofaen på siste bildet der lyser omtrent, og det samme gjør nesten alle de andre fargene. Skal sies at jeg så på de bildene på en hardware-fargekalibrert skjerm, men var ikke veldig imponert.
Den første lenken var litt overkill på fargene, ja, derfor jeg fulgte opp med de andre eksemplene der fargene var tonet ned igjen. Kontrast/lysstyrke var uansett hovedpoenget.

Er nok ikke helt nub. Har satt opp alle kanalene jeg bruker (xburken, playstation, wii, apple TV og PC) med
Digital Video Essentials

For meg ble blasten så irriterende at jeg brukte nesten lenger tid i begynnelsen på å stille gamma opp og ned (når jeg gikk fra mørkt til lyst område) enn jeg brukte på selve spillinga. Miljøskada.
 
Som du sier var den første lenken altfor overkill, men jeg ser nå at spillet kunne ha godt av sterkere kontraster/farger. Skal prøve å få det likt som i det første eksempelet der, for det så itte dåli ut nei.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Hva slags kabler bruker du? TV-en min antar automatisk at alt jeg plugger inn med VGA har RGB-signal mens alt annet har YCbCr. Det kom en fiks til Xbox 360 for en stund sida hvor du kan fikse dette i systeminstillingene. Hvis du bruker VGA så prøv å juster den settinga til "RGB - Full" (tror jeg det het, evt. 0-255) og se om det hjelper.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Da var det rundet. En storstilt affære, hele veien gjennom. Tydelig at man har liftet elementer fra mange ulike kilder, men det overrasker meg faktisk litt at ikke Crysis 2 (Ja, faktisk) har blitt nevnt mer, som et spill av nyere dato som er likt. I ren tone og mekanikk så er de faktisk ganske like på en del punkt. Det slo meg flere ganger, når jeg satt i trygghet og studerte mønstrene til vaktene, at dette hadde jeg gjort to år tidligere i Crysis. Når jeg nådde siste brett, så hadde jeg fått alle runene jeg trengte, så da løsna jeg på slipset og tok frem knivbladet. Det å sitte oppe i høyden og vente på det perfekte tidspunktet, før man blinker ned og tar strupa til vakta... det eier. Anbefaler også musesvermen. Stor underholdning å tiltrekke seg en horde med vakter (Spreng en Whale Oil-tank elns) for å så slippe løs bermen. fra høyden. I LOL'd. Det er også deilig med spill som bryter med konvensjonene og driter i bosser. Dette er hvordan Deus Ex skulle løst det!

En ting jeg derimot har gått litt lei av er hvor oppstykket spillet er. Jeg føler det ødelegger for historien (Som ikke er god i utgangspunktet heller) med at man får disse statistikkene servert hele tiden. Føler de bryter med flyten. Jeg forstår selvfølgelig at Arkane vil at man skal dalle rundt på brettene flere ganger og fikse scoren, men ja. Smakssak.

Hva skjedde med den malplasserte sangen under rulleteksten, forresten? Grusomt!
 
Man blir sikkert banna for å bruke de tweaksene.
Øh, nei. Det SweetFX gjør er bare å laste opp spillets DirectX-profil via de ekstra "config-filene/innstillingene" som ligger i samme mappa som executable'n. Steam don't mind. Ber du imidlertid Steam sikre game cache'n, vil jeg tro de ekstra filene slettes.

Til den som spurte: bruker HDMI-kabel av god sort. Er som sagt bare Dishonored jeg har opplevd en slik blasshet med i det siste. Uansett. Fiksa nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, nei. Det SweetFX gjør er bare å laste opp spillets DirectX-profilen via de ekstra config-filene/innstilligene som ligger i samme mappa som executable'n.
Akkurat hva i alle dager dette skal bety, veit jeg ikke helt; men bare for å si det så er det ikke sånn at du får noen "ekstra config-filer" i spillmappa som spillet på magisk vis klarer å benytte seg av. SweetFX inneholder blant annet to modifiserte DirectX-biblioteker (d3d9.dll og dxgi.dll), og benytter seg av en svakhet/egenskap (velg selv) i Windows som gjør at system-DLL-er kan overstyres av DLL-er som ligger i samme mappe som programmet du kjører (det er en grunn til at programmet beskrives som en "SMAA Injector"; det setter inn fremmed kode i spillet ditt). Det er ingen automatikk i at dette er trygt å bruke, siden DLL-er bare er programkode som kan kjøres av flere ulike programmer. Hvis Steam sjekker f.eks. checksum på fila, vil programmet kunne merke at du bruker en hacket versjon. Ikke at det er stor sjanse for det når det er snakk om d3d9.dll, men bare sånn til info liksom.
 
Akkurat hva i alle dager dette skal bety, veit jeg ikke helt; men bare for å si det så er det ikke sånn at du får noen "ekstra config-filer" i spillmappa som spillet på magisk vis klarer å benytte seg av. SweetFX inneholder blant annet to modifiserte DirectX-biblioteker (d3d9.dll og dxgi.dll), og benytter seg av en svakhet/egenskap (velg selv) i Windows som gjør at system-DLL-er kan overstyres av DLL-er som ligger i samme mappe som programmet du kjører (det er en grunn til at programmet beskrives som en "SMAA Injector"; det setter inn fremmed kode i spillet ditt). Det er ingen automatikk i at dette er trygt å bruke, siden DLL-er bare er programkode som kan kjøres av flere ulike programmer. Hvis Steam sjekker f.eks. checksum på fila, vil programmet kunne merke at du bruker en hacket versjon. Ikke at det er stor sjanse for det når det er snakk om d3d9.dll, men bare sånn til info liksom.
Vel, jeg visste at det var et langt svar som jeg ikke gadd å sjekke opp for å sitere og oversette ord for ord, og dermed prøvde istedet parafrasere i kortere ordlag. Etter antall brukere å bedømme virker dette rimelig ufarlig uansett. Men fin oppklaring.

Edit: Vil ikke en hver tukling med spillfilene – som f.eks fikse widescreen modus i Thief: Deadly Shadows eller låse opp cap'en på 30fps til 60 fps i Force Unleashed 2 via eksterne program – kunne resultere i at Steam får opp annerledes resultat når de, som du sier, f.eks sjekker checksum på fila? Vil de ikke uansett kunne se at du har kjøpt spillet du spiller? Eller er det en annen form for hacking dere mener de slår ned på?
 

Lodin

Der Waaaah
Der var det runna og det er GOATSE. Steam sier jeg brukte 15 timer så da skal ikke jeg klage over lengden ihvertfall. Der jeg trodde det snart skulle være over tok det seg opp igjen og det ga en fin finale. Runna alle brett med low chaos så neste gang blir det å drapsdrepe stort sett alt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Edit: Vil ikke en hver tukling med spillfilene – som f.eks fikse widescreen modus i Thief: Deadly Shadows eller låse opp cap'en på 30fps til 60 fps i Force Unleashed 2 via eksterne program – kunne resultere i at Steam får opp annerledes resultat når de, som du sier, f.eks sjekker checksum på fila? Vil de ikke uansett kunne se at du har kjøpt spillet du spiller? Eller er det en annen form for hacking dere mener de slår ned på?
Så ikke denne før nå. Uansett, det er forskjell på programmer som bytter ut filer spillene bruker (som SweetFX, DSFix) og programmer som kjører sammen med spillene og... vel, hva skal man si, endrer på verdiene i minnet spillet bruker (enkelte trainers/jukseprogrammer). Jeg vil tro at det er juksing i online-spill Valve bryr seg om, først og fremst. En annen risiko man utsetter seg for når man bruker programmer som endrer filer eller skal skaffe deg fordeler online, er at du ikke har noen garanti for at de folka som har laget programmene ikke har lagt inn en hendig funksjon som sender brukernavnet og passordet ditt til dem, for eksempel.

Kort svar blir uansett at Valve nok KAN finne ut at du haxx3r spillene deres hvis de gidder, men jeg tviler på at de gidder med mindre du gjør det for å jukse i onlinespill.
 
Runda det nå. For meg var det et 6/10-spill, som nesten vipper over på 7ern uten at jeg orker å gå inn på det. Så en middelmådig opplevelse med andre ord. Angrer litt på at jeg betalte 50 euro.
 

Novastrum

Feminist-elitist
SweetFX inneholder blant annet to modifiserte DirectX-biblioteker (d3d9.dll og dxgi.dll), og benytter seg av en svakhet/egenskap (velg selv) i Windows som gjør at system-DLL-er kan overstyres av DLL-er som ligger i samme mappe som programmet du kjører
Workingdir! Har ikke noe med svakhet å gjøre, det er path-business.
Alternativet ville vært å hardkode alle resource-paths i en eller annen ini-fil og det ville gjort applikasjonsuniformitet til et helvete.
Samme prioritetrøkla i OSX; AppWorkingdir/INI>User>Library>System,

Ellers er Dishonored nærme årets spill sammen med XCOM, har ikke fått grunnet lenge nok på det til å kunne skrive noe vettugt om det enda. Skal komme med noe bra snart.

Spilte det gjennom som snilling første gang. Drepte én kar på starten og det ... ødela chievmenten min, derfor går jeg nå rundt og dreper alle, inkludert tjenestepikene som får øye på meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Workingdir! Har ikke noe med svakhet å gjøre, det er path-business.
Alternativet ville vært å hardkode alle resource-paths i en eller annen ini-fil og det ville gjort applikasjonsuniformitet til et helvete.
Samme prioritetrøkla i OSX; AppWorkingdir/INI>User>Library>System,
Veit. Derav "velg selv".