Årets idiot

De nominerte er:

  • Revan

    Stemmer: 0 0,0%
  • Gamemaster

    Stemmer: 0 0,0%
  • roy_nor

    Stemmer: 0 0,0%
  • Arni/the_flask

    Stemmer: 0 0,0%
  • Thamashii

    Stemmer: 0 0,0%
  • Gateway666

    Stemmer: 0 0,0%
  • Don_Corleone

    Stemmer: 0 0,0%
  • Knasen

    Stemmer: 0 0,0%
  • Fantaboy

    Stemmer: 0 0,0%
  • Yevon

    Stemmer: 0 0,0%
  • Agradula

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nightburner

    Stemmer: 0 0,0%
  • Laurentius

    Stemmer: 0 0,0%
  • Neptune

    Stemmer: 0 0,0%
  • Vanguard

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
Status
Stengt for ytterligere svar.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#41
Nå understreket du jo faktisk poenget mitt ved å skrive det der, menmen...

The internet - serious business!
 
#42
Joa, men.. jeg er uenig i mange saker med deg, Vanguard. Nye medlemmer på forumet som kanskje ikke kan skifte avatar, bør ikke møtes med hpnlige og teite kommentarer. Hjelp dem heller til å skifte avatar, så blir de her på dette flotte foumet.

Dette var bare for å få frem et poeng, og jeg vet selv hvor vanskelig det er å la vær å være sarkastisk mot nye medlemmer som ikke kan noe jeg selv føler er kjempe enkelt.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#43
Opprinnelig skrevet av Revan@31.12.2004, 20.26
Joa, men.. jeg er uenig i mange saker med deg, Vanguard. Nye medlemmer på forumet som kanskje ikke kan skifte avatar, bør ikke møtes med hpnlige og teite kommentarer. Hjelp dem heller til å skifte avatar, så blir de her på dette flotte foumet.

Dette var bare for å få frem et poeng, og jeg vet selv hvor vanskelig det er å la vær å være sarkastisk mot nye medlemmer som ikke kan noe jeg selv føler er kjempe enkelt.
156360​
Hvis du var klar over hvor mange nye(og gamle) medlemmer jeg faktisk har hjulpet med slikt(dette over PM, det er ikke alle som lager et helt emne hver gang de lurer på noe(ooops, I did it again...)), hadde du ikke skrevet det der. Litt synd at det går forbi tunnellsynet ditt, men utakk er verdens lønn.
 
#45
Opprinnelig skrevet av Crizpy@31.12.2004, 02.26
JA, ASSA AT DET GÅR ANN!!!!

Redigert: det her er tatt ut fra egene erfaringer. Men det er altid en bedreviter :rulleøyne:
156205​
En bedreviter som i en som vet bedre?

Jaja, da er jeg en bedreviter da ;)
 
#46
Her var det jaggu jevnt =)

En ting til: Er det plutselig lov med bildesignaturer nå da? Hvis det er det så burde dere be Crizpy gjøre sin litt mindre...
 
#48
Er DU så dum ditt naut?!

Signaturen din er ikke morsom og har ikke et godt poeng som du sikkert tror. Fjern den du.
 
#51
Opprinnelig skrevet av Crizpy@02.01.2005, 15.54
Herregud, er du virkelig så dum?
157022​
Om du ikke hadde vært dum, så hadde du lagt til noen mer velvalgte ord i beskrivelsen av møkka som V-Serien til CW faktisk er.

Du ser store elementer og kjenner trøkket. Jeg hører treig, tung bass som legger seg langt, langt under lydbildet. Jo større ett element er lillegutt, dess treigere blir det med mindre du drar opp noen flere bunker fra lommeboka di.

Cerwin Vega er Discomannens favoritt-høyttaler. Det morsomme i denne sammenhengen er at det veldig ofte er hurtig musikk som blir spilt på ett diskotek, noe som vil sørge for at CWs høyttalere, spessielt V-Serien, gjengir musikken på en så dårlig måte at... ja?

Og hva du egentlig preiker om når det kommer til 8" basselementer i tre-finnish kontra den ene, enkle 10" som du har på V10F-høytaleren din er beyond me. Bortimot en hvilken som helst 8" vil gi ett mer tilfredstillende resultat enn noen V-høytaler (for ikke å nevne 15" elementet som sitter i V15F-Høyttaleren).

Siden du er så opptatt av størrelsen ^_^ så håper jeg at du tar deg en tur til din nærmeste HIFI-klubb sjappe en dag, og ser om de ikke kan gi deg en demonstrasjon på ett par av B&W Nautilus 805 stativhøytalere med usle 6,5" basselementer. De kommer garantert til å filleristespille deg, og om du var sånn noenlunde interessert i musikk, kommer du til å være fortapt nå. Kontra det du mest sansynlig tenker akkurat nå, så trenger du ikke gå -så- langt opp i prisklassen som Nautilus befinner seg i. Nautilus850-Stativhøyttalerne er mildt sagt ett par særeksempler.

Man kan ikke si at min preferanse innen lyd er bedre enn din preferanse, men en kan si at en høytaler gjenspiller lyden på en horribel måte. Og jeg kan si at din uttalelse er idiotisk, med en god begrunnelse på det.

Hvem vet, kanskje den nye Classic-serien til CW kan omvende meg? Jeg har ikke fått hørt på den enda, men om de klarer å få frem ett litt mer klartydelig lydbilde med samme "trøkket", så kan det faktisk hende at jeg blir solgt på nytt.

Men slik som det er i dag, så hører den absolutte majoriteten av CW-høyttalerne til hos wannabe lydfreaker som bare tenker på mest mulig bass for pengene. De klarer derimot å prestere å si "mest lyd for penga", ironisk nok.
 
C

Crizpy

Gjest
#52
Om du ikke hadde vært dum, så hadde du lagt til noen mer velvalgte ord i beskrivelsen av møkka som V-Serien til CW faktisk er.
Jeg sa de var gode til prisen.
Herregud, hvor vanskelig er det. jeg fikk faktisk råd om de to høyttalerene mine i mange butikker, da jeg gav en pris jeg skulle legge i det.

Du ser store elementer og kjenner trøkket. Jeg hører treig, tung bass som legger seg langt, langt under lydbildet. Jo større ett element er lillegutt, dess treigere blir det med mindre du drar opp noen flere bunker fra lommeboka di.
Kaller du 10" store elementer? :ler:
Men kjære deg, lille gutt, elementene mine er ganske stive i forhold til andre "party høyttalere" som Dali o.l.

Cerwin Vega er Discomannens favoritt-høyttaler. Det morsomme i denne sammenhengen er at det veldig ofte er hurtig musikk som blir spilt på ett diskotek, noe som vil sørge for at CWs høyttalere, spessielt V-Serien, gjengir musikken på en så dårlig måte at... ja?
Jeg som trudde du viste at de fleste diskotek har horn diskant, hvilket er ganske forskjellig fra de jeg har...lille gutt.

Og hva du egentlig preiker om når det kommer til 8" basselementer i tre-finnish kontra den ene, enkle 10" som du har på V10F-høytaleren din er beyond me. Bortimot en hvilken som helst 8" vil gi ett mer tilfredstillende resultat enn noen V-høytaler (for ikke å nevne 15" elementet som sitter i V15F-Høyttaleren).
Så du mener 8" pyramide er bedre enn V serien.
Regner også med at folka i highfi klubben ikke har peiling siden det er det de jobber med, så jeg velger å høre på deg :doh:

Siden du er så opptatt av størrelsen  så håper jeg at du tar deg en tur til din nærmeste HIFI-klubb sjappe en dag, og ser om de ikke kan gi deg en demonstrasjon på ett par av B&W Nautilus 805 stativhøytalere med usle 6,5" basselementer. De kommer garantert til å filleristespille deg, og om du var sånn noenlunde interessert i musikk, kommer du til å være fortapt nå. Kontra det du mest sansynlig tenker akkurat nå, så trenger du ikke gå -så- langt opp i prisklassen som Nautilus befinner seg i. Nautilus850-Stativhøyttalerne er mildt sagt ett par særeksempler.
Har aldri sagt jeg er så opptatt av størrelsen, nå legger du ord i munnen min.
Hadde jeg vært opptatt av det, hadde jeg hatt et par hp215 høyttalere.

Man kan ikke si at min preferanse innen lyd er bedre enn din preferanse, men en kan si at en høytaler gjenspiller lyden på en horribel måte. Og jeg kan si at din uttalelse er idiotisk, med en god begrunnelse på det.
Nei, men jeg kan nesten med sikkerhet si at de som driver med det her, og har det som en jobb, vet bedre enn deg.
Jeg har forøvrig en bror som har lagt nærmere 40.000 i annlegg, som var med meg å vi fikk grundig demonstrasjon av forskjellige høyttalere i highfiklubben.
Men slik som det er i dag, så hører den absolutte majoriteten av CW-høyttalerne til hos wannabe lydfreaker som bare tenker på mest mulig bass for pengene. De klarer derimot å prestere å si "mest lyd for penga", ironisk nok.
... vær så snill.

Og en ting til: hvorfor overreagerer du så jævlig? Jeg sier det jeg har blitt fortalt av folk som har greie på det, og de som jobber med det. En enkelt uttalelse, og du går over stokk og stein. Sikker på at de satt å svetta som en gris da du la ut persongangrepa mot meg.

En annen ting, Coma1414 jeg hadde faktisk inntrykk av det som en mer voksen og ålreit bruker, men det rævkjørte du nå.
 
#53
Først og fremst, de høyttalerne som er på det bildet er V10F, og innehar fantastisk nok ett 10" element. Du nevner 8" basselementer som en dårlig deal i forhold til de 2 ekstra tomrene som V10F innehar :p

Les, og forstå hva folk sier.

Når det kommer til diskotek, så sa jeg aldri at de benyttet disse modellene. Det jeg sa var at disse modellene var "discomannens" choice. Det er en vesentlig forskjell.

Og tro meg for en stakket stund. Jeg har jobbet for diverse butikker, skrevet om og anbefalt høyttalere over en "lengre" tidsperiode. Jeg høstet en del goder gjennom denne tiden, og en av godene (for å se bort fra de små kroner), var gratis spill/film. Jeg var så hektet på lyd, at jeg gikk over stokk og stein for å finne den setupen som passet perfekt for meg, pris vs kvalitet, og var derfor utrolig heldig som havnet i den situasjonen at jeg kunne teste ut alle mulige kombinasjoner.

B&W703 Høyttalerne ble for meg det perfekte valget, ettersom videre kvalitetshøyning ikke var verdt prishoppet opp til neste steg.


40000kr?

B&W703- I overkant av 20k
B&W705 bakhøyttalere- ca 10k
B&WASW750Sub- ca 15k
B&WNautHTM2Senter- ca 10k
DENON/AVC-A1SRA Forsterker- Ca 35k
Kabler- Har null peiling på hvor mye jeg har investert i kabler.
BenqP-8700 DLP Projector- Ca 28k/CRT er ikke verd prishoppet.


Tro meg, jeg investerer ikke i dyrt utstyr med mindre jeg har satt meg skikkelig godt inn i emnet.


Og grunnen til at jeg reagerer så jævlig, er rett og slett at jeg missliker deg.
For hvor ellers skal jeg utrykke dette, om ikke her i dette emnet?
 
#55
Nei, det var for å si at du ikke har peiling.
 
C

Crizpy

Gjest
#56
Har jeg noen gang sagt jeg har peiling?
Hvis du legger så mye jobb i å slenge dritt til andre mennesker, synes jeg synd på deg.
 
#57
Det så faktisk ut som om du prøvde å innbille oss det i dette innlegget...


Opprinnelig skrevet av Crizpy@31.12.2004, 01.34
Cerwin vega er verken stygge eller dårlige.
Kanskje stygge hvis du er en slik kvasi-musikkelsker som liker 8" bass og treverk på høyttalerene, men jeg synes hvertfall mine er fine.

Det er de her

Bra bass og brukbar diskant.
I forhold til overprisa dritt som Rockford Fosgate, Clarion og Kenwood...driten av driten, får du mye bedre lyd for pengene.
156191​

Jeg klarer ikke helt å se hva som yter best når du skal sammenligne dritt med dritt, sorry.
 
C

Crizpy

Gjest
#58
Jeg tok råd fra folk som har peiling. jeg sa det de sa.
Du, atter en gang, driter deg ut.
 
#59
Får jeg spørre deg om en liten ting?
Henger du i ditt lokale rånemiljø?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.