Årets skuffelse 2008

Årets skuffelse 2008

  • Condemned 2

    Stemmer: 1 1,7%
  • Fable 2

    Stemmer: 3 5,2%
  • Gears of War 2

    Stemmer: 4 6,9%
  • Grand Theft Auto IV

    Stemmer: 5 8,6%
  • Metal Gear Solid 4

    Stemmer: 5 8,6%
  • Ninja Gaiden 2

    Stemmer: 4 6,9%
  • Spore

    Stemmer: 17 29,3%
  • At vi ikke fikk Half-Life 2: Episode 3

    Stemmer: 6 10,3%
  • At Tales Of Vesperia verken ble regionfri eller har fått release-dato i Europa

    Stemmer: 7 12,1%
  • Ingen av dem/vet ikke

    Stemmer: 6 10,3%

  • Totalt antall stemmer
    58
  • Avstemningen er stengt .

Sancti

Terrorkatt
#1
Hvilket spill eller hendelse i 2008 fikk det til å synke i magen og gi deg gråten i halsen? Skuffa? SKUFFAAA!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Hørte Condemned 2 tok alt det kule fra eneren og bæsja utover det, men siden jeg ikke har spilt det noe særlig sjøl får det blir MGS4. Jeg tror kanskje det aller verste med det var at det av og til hadde noen dritkule ideer og konsepter, som det så ikke uytnytta i det hele tatt og alt ble søppel. Hadde vært enklere om det var gjennomført drit men det er det ikke, det er bare skikkelig middelmådig. Litt som å få et handicappet barn, kan jeg tenke meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
MGS4 som spill er konge, MGS4 som opplevelse totalt sett oscillerer mellom konge og verre enn verst på grunn av at manus er dratt ut av ræva. Jeg grøsser litt når jeg tenker på hvor mange spenn Kojima Productions spylte ned i dass på det spillet. Å si at MGS4 var årets skuffelse er en underdrivelse, det er et nytt lavmål for historiefortelling i det hele tatt.
 
#5
Enig der, men jeg synes faktisk også gameplayet var dårligere enn i 2- og 3ern. Jeg klarer ikke å sette fingern på hva det var da.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#6
Spore for meg, tror jeg. Jeg hadde forventa en lengre og dypere spilldel. Følte liksom at det var lite å hente utover creature creatoren.
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Ninja Gaiden 2 klarte å ha døllere level og enemy design enn det forrige spillet, og betraktelig jævligere kamera. Ikke at det var et dårlig spill eller noe, men av spillene på lista her er det den største skuffelsen. Jeg hadde ventet at NG2 skulle kunne ta opp kampen med DMC-serien, men DMC4 er fullstendig overlegent på alle måter.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#9
HL2:E3. Vet ikke med dere men jeg er oløø gern jo klikeras-spent på å se hvordan de har tenkt å runde av all shaiten i en siste episode. Ellers har jeg kun spilt GTAIV og det var helt ålreit. Forventet et GTA med bedre grafikk og en svær by der man kunne skyte mange rare folk og dyr og det fikk jeg, alt det andre blir bare fluff i et sånt spill.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
Spore. Det hadde så uffattelig mye potensiale, men ble mainstreamet (lolol casuuuaal play) til døde.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#11
Spore. Årets skuffelse. Årets kjedeligste. Årets potensialmisbruker. Rett å slett det verste spillet gitt ut på flere år. Det som var gøy varte i hele 10 minutter. Resten var crap. Hu og hei så gøy det er å gå rundt i flere timer og danse med da andre dyrene.
 
#12
Gears of War 2. Vekk var den minimalistiske balansen i eneren som stadig fikk deg til å sulte etter mer, og inn kom det flere fantasillioner av fiender, eviglange huler, og latterlig historie. Jeg begynte å kjede meg før jeg var halveis gjennom. Mulig det er meget mye morsommere på co-op og alt det der, men så var jo også Army of Two det. Skuffelse.

Yetipants er forøvrig en boms, som ikke forstår denne moderne prosjiseringen av Shakespear, og Nicholas er enda verre fordi han er en slags epitomi av understrekelsen som er at det har blitt hipt å mislike Metal Gear-serien her på forumet.
 
#13
Det eneste av de spillene her jeg har fått spilt er Condemned 2. Og det syntes jeg var ganske så moro.
Tror jeg å få prøvd det første spillet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#14
Gears of War 2. Vekk var den minimalistiske balansen i eneren som stadig fikk deg til å sulte etter mer, og inn kom det flere fantasillioner av fiender, eviglange huler, og latterlig historie. Jeg begynte å kjede meg før jeg var halveis gjennom. Mulig det er meget mye morsommere på co-op og alt det der, men så var jo også Army of Two det. Skuffelse.

Yetipants er forøvrig en boms, som ikke forstår denne moderne prosjiseringen av Shakespear, og Nicholas er enda verre fordi han er en slags epitomi av understrekelsen som er at det har blitt hipt å mislike Metal Gear-serien her på forumet.
Vil bare legge til at hvis du trodde den "minimalistiske balansen" i eneren var noe annet enn tekniske restriksjoner er du mongo, og det faktum at du orket å spille gjennom hele oppfølgeren alene vitner også godt om dette, gitt.

PS: Jo takk, jeg er faktisk veldig hip.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Irriterer meg at så mange stemmer Spore her, tydeligvis etter å ha gitt opp i Creature-fasen. Da har ikke spillet begynt enda, tarmtroll. :argh:
 
#17
Vil bare legge til at hvis du trodde den "minimalistiske balansen" i eneren var noe annet enn tekniske restriksjoner er du mongo, og det faktum at du orket å spille gjennom hele oppfølgeren alene vitner også godt om dette, gitt.

PS: Jo takk, jeg er faktisk veldig hip.
Jeg har jo, etter toeren, forstått at det var en tilfeldighet, men det forandrer ikke at jeg vet hvorfor jeg likte eneren så godt og at toeren ikke var slik, og at jeg dermed ble skuffet. Du må huske på at mange kunststykker ble til via tilfeldigheter; jeg tror for eksempel ikke Cervantes virkelig forsøkte å skape malen på den vestlige, litterære kanon da han skrev en satire på ridderromanen, datidens svar på krim, og at Marx planla å danne grunnlaget for James Bond da han skrev det kommunistiske manifestet.

Dessuten er det du som er mongo x2 for å gå utifra at alle tilnærmer seg spill på den samme hedonistiske, primitive måten du gjør det på, istedenfor å tolke hvert spill som et potensielt kunst. Spill som må spilles ved hjelp av to personer lever ikke på sitt eget fremragende design, men på det sosiale, og bør dermed tolkes som et leketøy fremfor alt annet.



PS: Jeg liker ikke deodoranten din.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#18
Irriterer meg at så mange stemmer Spore her, tydeligvis etter å ha gitt opp i Creature-fasen. Da har ikke spillet begynt enda, tarmtroll. :argh:
Skal du liksom begynne å klage fordi noen gir opp spillet før det har gått 10 timer?
"Jammen spillet har ikke begynt enda bla bla bla"

Jeg får litt deja vu her... vent litt... JO! Er ikke det deg i en JRPG diskusjon?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Jeg ser hva du prøver å si her, men du kan jo si det sånn at jeg tilnærmer meg faktisk bare spill som er hedonistiske og primitive på en hedonistisk og primitiv måte, ikke sant. Og jeg tror selv du klarer å forstå at det er mulig å designe et spill for to personer uten at det veier 100% på "det sosiale". Gears er et bra co-op-spill fordi det slenger deg opp i situasjoner hvor det er essensielt med flankering og samarbeid, istedet for bare å uppe fiendecounten (som en del spill emd co-op gjør).

PS: Noe umorsomt og tifeldig.
 
#20
Men det forandrer ikke faktumet at jeg ble skuffet fordi det ikke var som eneren, selv om jeg naturligvis kan akseptere og forstå at det ikke var noen skuffelse for deg.



PS: Jeg vant.