Burnout 3: Takedown (XBOX/PS2)
Et utrolig godt gjennomført og fengende bilspill. Det er nesten underholdning hele tiden ... Kun den modusen/delen i spillet der du skal lage skikkelig trafikk-kaos ved å treffe biler slik at flere biler kjører inn i hverandre som til tider kan bli noe kjedelig. Ellers et topp spill - et av de spillene jeg har hatt det mest moro med i år. En tittel som faktisk overasket meg veldig.
Grand Theft Auto: San Andreas (PS2)
Hm. Oppdragene var greie, muligens noe bedre enn i de tidligere spillene. Større områder, mini-games osv. gjorde det litt bedre. Musikken var langt ifra så god som i Vice City, men den var heller ikke dårlig. Jeg har litt blandede følelser ... Det er et morsomt og underholdene spill, men jeg ble aldri helt hekta. Men jeg tar det nok fram igjen.
Half-Life 2 (PC)
Jeg synes Half-Life var greit, og hadde egentlig ingen planer om å plukke opp 2-eren. Men jeg gjorde det. 299 kroner var en grei pris, og spillet er faktisk ganske så underholdene. Enda ikke runnet det, men fortsetter det å underholde, skal man ikke se bort ifra at jeg runner det.
Halo 2 (XBOX)
Story-modusen var OK, men jeg synes det ble fort kjedelig egentlig. Multiplayer var nok det store i dette spillet, og den delen har jeg kost meg med en del. Men helt hekta har jeg ikke blitt ...
Metroid Prime 2: Echoes (GC)
Enda ikke satt meg skikkelig ned med det, men det jeg har spilt så langt lover veldig bra. Fine omgivelser, flott atmosfære og det er alltid moro å se hva man treffer på i neste rom. Gleder meg til å fortsette, for dette lover bra. Multiplayer-delen var ikke noe stort, men den var overaskende artig. For min del «Game of the Year 2004» i forhold til PAL-spillene (Metal Gear Solid 3: Snake Eater er nok «Game of the Year 2004» totalt).
Ninja Gaiden (XBOX)
Et meget imponerende og underholdene spill, men jeg gikk til dels lei også ... Skal se om jeg tar det fram igjen, siden jeg aldri fikk fullført det.
Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (PS2)
Har ikke vært helt fan av denne serien, så dette spillet droppet jeg.
Rome: Total War (PC)
Et spill jeg muligens plukker opp ... Hørt mye positivt om det. Men enda ikke prøvd det. Er det en demo ute jeg kan laste ned, kanskje?
Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow (XBOX/PC)
Har spilt demoen, og det er for meg veldig likt 1-eren ... Noe som for meg også er negativt. Spillet er rett og slett enormt kjedelig.
Unreal Tournament 2004 (PC)
Lastet ned demoen, og det var artig det. Men tok meg aldri tid til å kjøpe det.
---
For min del er Metal Gear Solid 3: Snake Eater [PS2] «Game of the Year 2004», og Metroid Prime 2: Echoes [GC] ligger hakket bak.
Edit: Hadde helt glemt Metal Gear Solid: The Twin Snakes [GC], og selv om det er en remake, så er det et av de spillene som har underholdt meg mest i år.
Listen ser altså slik ut (Topp 3):
1. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
2. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
3. Metroid Prime 2: Echoes
Er nesten litt usikker på hvilket spill jeg liker best av Snake Eater og The Twin Snakes, men siden The Twin Snakes kun er en remake, så velger jeg Snake Eater foran.