Age of Conan - Beta er her

#21
Regner med dette ikke blir så ultrafett, men jeg regga meg.
Er mer spent på Warrhammer Online. I mellomtiden koser jeg meg med WoW.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Med mindre Funcom har glemt meg, så er ikke betaen i gang ennå. Ser ikke ut som om det er noe på gang på hjemmesiden til spillet heller. :usikker:
 
#25
Om noen har lyst til å donere bort en beta-key. Peker på dere som fikk Burning Crusade beta av undertegnede.
 
#26
De er bare i gang med en tidlig teknisk beta, med et fåtall av beta testere. Så det er fortsatt et stort håp, for desto nærmere release vi kommer desto mer vil de pøse ut med beta keys. De kommer også til å stress teste serverene, da trenger de jo litt folk.
 

Kilik

Lokal moderator
#27
Spillet er utsatt til mars.

Funcom opplevde et fullstendig krakk på Oslo Børs i dag med en nedgang på hele 43%. Verdier for 800 millioner forsvant.
 
#28
Verdier for 800 millioner? Sikker på at selvskapet har vært verdt så mye? Fortsatt dumt at det har blitt utsatt, positivt for Blizzard i det minste:p
 
#29
Jeg skal hvertfall investere 5-10k i funcom, for de aksjene kommer garantert til å gå opp når de slipper spillet, uavhengig av om det blir bra eller rævva.
Er en så stor mmorpg spillerbase nå, så det kommer garantert til å bli solgt et tonn spill.
 
#30
Jeg skal hvertfall investere 5-10k i funcom, for de aksjene kommer garantert til å gå opp når de slipper spillet, uavhengig av om det blir bra eller rævva.
Er en så stor mmorpg spillerbase nå, så det kommer garantert til å bli solgt et tonn spill.
[/b]
5-10 lapper? Tviler om du får noe avkastning på den lille summen..
 
#31
Med tanke på at det var rundt 40 kroner aksjen rett før det egentlig skulle bli gitt ut, så er det ikke så dumt å anta at det kan skje før den egentlig releasen, som er neste år.
Hvis da aksjen går fra 20 til 40 kroner, snakker vi om 100% fortjeneste.

5-10k er uansett alt jeg har råd til å tape. Hadde jeg hatt en større formue, hadde jeg selfølgelig kjøpt mer.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#32
*danser voodoodans rundt threaden i håp om å redde den*

Bare noen uker igjen nå, masse nytt info er kummen. Skjekk det opp selv, er så mye at jeg ikke gidder å finne det fram. Ser veldig lovende ut.
I hazz teh expectazionz of teh hightz.
 

K999

Keystone State Of Mind
#33
Har blitt litt gira selv på dette, synd at jeg ikke har PC til å spille det. Får håpe 360 versjonen ikke kommer altfor sent.
 
#34
Er nå level 35, og spillet er fortsatt imponerende. Jeg kan skjønne at det blir passe slitsomt i starten, med møkkabyen Tortage. Men ryktene skal ha det til at man kan hoppe over dette og starte rett på level 20 når man har gjort det en gang, som er utrolig greit.

Uansett, spillet følger til en viss grad samme formel som andre MMO (les: wow), men med en del unntak. For det første, får man mye mer xp for å drepe mobs, noe som kan gå i begge veier, da ikke alle klasser er like flinke alene, selvom det er mye mer balansert enn andre MMO (les: wow), i det at healingklassen (Priest of Mithria) ikke nødvendigvis er en healer, og tanken (guardian) ikke er ubrukelig til å faktisk gjøre noe annent enn å skrike uting til mobs.
Combat systemet er morsomt og nytt, selvom jeg føler at jeg ble lovet noe bedre. Slik som det er nå, er skills som dodge (doubletapp-piltast) en ubrukelig skill, som egentlig er ment for å dodge comboer til andre folk. Hovedtaktikken i PvP vs. meleeklasser er rett og slett å løpe rundt og vente på at en begynner med en ubrukelig combo, så løpe inn når de har cooldown (er ca. 0.5sec global cooldown).

Uansett, spillet er forfriskende på MMO-fronten. Men jeg savner litt av sjarmen wow hadde, selvom jeg skjønner godt om dere er uenig.
Skal prøve å få skrevet ned noe litt mer sammenhengende når jeg får tid, men for dere andre som har Closed Beta invite, spiller jeg på Closed Beta 2, og heter Arakasi.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#35
Noe av det jeg ble lei av på WoW, var egentlig den cartoony grafikken. Så hvis det det det du mener med sjarm, så... :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Grafikken i WoW er uten sidestykke i MMORPG-markedet, rett og slett. Age of Conan hadde langt igjen å gå på den fronten sist jeg orka å prøve det (sletta skiten for et par dager siden). Men ja, kan bli bra. :p
 
#37
Det er veldig relativt. Har du en optimal PC nå, så ser Conan utrolig fint ut. Har du noe mer vanlig, kan man egentlig bare argumentere med at AoC ser litt mer "ekte" ut enn WoW. Noe WoW gjør bedre er loading, rett og slett.
Jeg er lei av å loade tre ganger når jeg skal til ett område, jeg er lei av å loade etter tretti meter. Og skal jeg være helt ærlig synes jeg combatsystemet i WoW er, om ikke bedre, ihvertfall likestilt. Når jeg tenkte "comboer" så trodde jeg ærlig talt at systemet var:

Pil opp - Skade
Pil skrått venstre - skade
Som da kombinerer til den skaden comboen skal gjøre.
Istedenfor er det <pil retning> + <pil retning> = se på toonen din gjøre comboen.
(tenk deg at hvis du er en Rogue/Assassin, og skal gjøre noe fancy, så ville det vært mer naturlig å trykke i den følgen fyren din skal vifte med daggerne, ikke trykke på taster i en rekkefølge, som da gjør at fyren utfører comboen)

Jeg tror AoC kommer til å bli moro, men skal jeg være ærlig tror jeg AoC følger i AO sine fotspor; litt hype, og et "helt greit" spill. Akkurat nå har jeg mer tro på Wrath of the Lich King enn Age of Conan.

Edit: En ting skal sies, armor i AoC er uten sidestykke i MMO. Det spillet som kommer nærmest er vel Guild Wars, men jeg føler (utifra hva jeg har sett ingame, og screenshots) at AoC er litt mer kreativ, og samtidig litt mer down-to-earth. Og det at man ser forskjell på Plate/Cloth når det gjelder pants-, shoulders- og chest-armor er rett og slett 'bout time.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Det jeg mente med at grafikken i World of Warcraft er så bra, er at den faktisk gjør at verdenen virker levende. Conan virka dødt da jeg spilte, om dere fatter.
 
#39
Helt enig. Jeg trenger ikke "realistiske" fjell og planteliv som eter PCen din når det ikke er noe der. Men så skal det sies at det faktisk blir bedre når man kommer seg ut av Tortage og første området.