Alan Wake [Xbox 360]

#1
Nå sier Gamereactor.se at Alan Wake blir eksklusiv til Xbox 360. Spillet ble først vist frem på fjorårets E3. Da hadde spillet enda ikke noen utgiver, men det var meningen at det skulle bli utgitt til PC, PS3 og 360. Nå har Gamereactor.se fått bekreftet at Microsoft har vunnet en stor budrunde på å få bli selskapet som utgir spillet.

Finske Remedy har enda ikke fastsatt noen utgivelsesdato for Alan Wake.
 
#2
Så dette på TeamXbox forumet, mener på at det var en utvikler som la ut informasjonen/ryktet der. Han slettet i hvert fall tråden sin ikke så lenge etterpå. Dette er vel snart 10 dager siden tenker jeg.

Eksklusivt til 360 på konsoll, men det kommer nok garantert til PC også.
 
#4
SITAT(Mongis @ 07.05.2006, 20.34) 760
Så dette på TeamXbox forumet, mener på at det var en utvikler som la ut informasjonen/ryktet der. Han slettet i hvert fall tråden sin ikke så lenge etterpå. Dette er vel snart 10 dager siden tenker jeg.

Eksklusivt til 360 på konsoll, men det kommer nok garantert til PC også.
[/b]
Jeg så også emnet på TeamXbox, men det var et som ble skrevet i dag.
 
#5
Fikk ikke med meg at det var ment til PS3 og Xbox 360 i tillegg til PC før nå, men Microsoft er smarte ved å få det som en konsoll-eksklusiv tittel i og med at verken Xbox eller Xbox 360 har hatt mange stortitler som ikke finnes på andre konsoller.

Jeg skal iallfall ha spillet, og jeg gleder meg, men om det blir til PC eller Xbox 360 vet jeg ikke ennå. Heller litt mot PC-versjonen, dog.
 
#6
SITAT(Adroon @ 07.05.2006, 20.41) 765
:( Håpet at dette skulle komme til ps3 og. Men, vi vet jo enda ikke hvordan spillet blir.
[/b]
Det får vi nok vite snart. E3 er jo rett rundt hjørnet. B)
 

Lodin

Der Waaaah
#7
/\Sist jeg sjekka sa Remedy at det ikke skal vises fram noe nytt på E3/\

Var det ikke MS som for ikke så lenge siden skrøyt av at de skulle begynne å fokusere litt på PC fronten igjen? Får bare håpe det blir som med Fable at de først gir ut konsollversjonen og så slipper en ok port med litt ekstra. :(
 
#8
SITAT(Lodin @ 07.05.2006, 20.44) 773
/\Sist jeg sjekka sa Remedy at det ikke skal vises fram noe nytt på E3/\[/b]
Det visste jeg ikke. Er så mye som blir sagt av utviklere og utgivere om spillene deres. Jaja... Er bare å vente og se.
 
#9
Stemmer det Znaak, var nettopp innom en tur og såg det emnet. :)
Jeg er fortsatt litt skeptisk til slike rykter, og velger å ikke stole på det fullt ut før det er offisiellt. Er vel gode nyheter for 360 eiere, og får konsollen flere slike eksklusive spill så blir vel et innkjøp mer og mer aktuelt for mange. I hvert blir det mer og mer aktuelt for meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Er jo slett ikke umulig at vi får se noe nytt nå da. MS har jo en lei tendens til å piske utviklerne sine til å vise fram halvferdig skit som aldri vil dukke opp i spillet.
Noen som husker den sinnsyke Halo 2 videoen og hvor mye av det vi faktisk fikk lov til å spille? :p
 
#12
SITAT(Lodin @ 07.05.2006, 20.44) 773
Får bare håpe det blir som med Fable at de først gir ut konsollversjonen og så slipper en ok port med litt ekstra. :(
[/b]
360 eksklusivt betyr jo først og fremst at det er eksklusivt med tanke på konsoller. Stemmer ikke det? I så fall kommer det nok til PC samtidig som til 360.

SITAT(Lodin @ 07.05.2006, 20.54) 790
Noen som husker den sinnsyke Halo 2 videoen og hvor mye av det vi faktisk fikk lov til å spille? :p
[/b]
Den videoen og banen ble jo laget nettopp for E3, for å vise frem grafikkmotoren. Mener til og med at Bungie påpekte det faktumet. Men kan sikkert tenke meg at det var mange som ikke fikk med seg det, og dermed ble skuffet når de ikke fant den eksakte banen.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
SITAT(Mongis @ 07.05.2006, 21.08) 804
Den videoen og banen ble jo laget nettopp for E3, for å vise frem grafikkmotoren. Mener til og med at Bungie påpekte det faktumet. Men kan sikkert tenke meg at det var mange som ikke fikk med seg det, og dermed ble skuffet når de ikke fant den eksakte banen.
[/b]
Joda, men jeg kan da ikke være den eneste som er bitter over at de droppa hele greia med tanke på hvor kort H2 endte opp.
Uansett har jeg nå ekstremt små forventninger til H3 videoen som skal vises fram.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
SITAT(Joni @ 07.05.2006, 20.42) 770
Fikk ikke med meg at det var ment til PS3 og Xbox 360 i tillegg til PC før nå, men Microsoft er smarte ved å få det som en konsoll-eksklusiv tittel i og med at verken Xbox eller Xbox 360 har hatt mange stortitler som ikke finnes på andre konsoller.

Jeg skal iallfall ha spillet, og jeg gleder meg, men om det blir til PC eller Xbox 360 vet jeg ikke ennå. Heller litt mot PC-versjonen, dog.
[/b]
Achievements, din kongoneger.

Spillet har gått litt i glemmeboka, så med mindre de imponerer stort på E3 er det egentlig samme faen for meg. Har 360 uansett. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Bare jeg som syns det er litt overkill å bruke så mye ressurser på fysikk og grafikk på det som oprinnelig så ut til å skulle være et adventure spill ala Silent Hill? Er jo utrolig, men jeg tviler på at folk flest som bryr seg om slikt har maskin til å kjøre det når det kommer.

Og hvorfor har han ikke på seg norsk skjerf lenger? :argh:
 
#19
Den der videoen du linket til kilik må være noe av det mest imponerende jeg har sett på veldig lenge. Det er helt der oppe med Crysis. Trodde ikke at Alan Wake skulle bli så open-ended, så jeg ble veldig giret nå.
 

Kilik

Lokal moderator
#20
Jepp, det her er helt state-of-the-art.
Lodin: Det ser ut til at fysikk spiller en svært viktig del av spillet. De bruker jo en hel prosessorkjerne bare på det. Utfra hva jeg har lest tidligere har det like mye til felles med GTA som med Silent Hill... Men nå var jo dette en ren teknologidemo. Vi har fortsatt få detaljer rundt gameplayet.

EDIT: Nye bilder.