Alan Wake [Xbox 360]

Lodin

Der Waaaah
#21
Er vel ikke min skyld at Remedy nekter å si noe som helst om hva slags spill dette egentlig er. Alt vi vet så langt er at det er en adventure thriller og siden vi og vet at de finnene digger Twin Peaks og settingen er rimlig lik nevnte jeg Silent Hill. Personlig syns jeg Pyramid Head er skumlere enn en T4 tornado, men vi får se hva som skjer når de føler seg klare til å gjøre mer enn å hore ut den nye motoren sin.
 
#22
Bestemte meg for å se Alan Wake traileren, siden jeg tydeligvis hadde gått glipp av dette tidligere. Rotet den fram på GameTrailers.com, og jeg må si at jeg er mektig imponert. En lone wolf forfatter som skriver bok som blir virkelighet? En klisje innen skrekk-thrillere som aldri phailer!

Er spent på å se hvordan Spillspillingen (gameplay på norsk :eng101: ).

En av de største grunnene til at jeg skal ha Xbox 360 :elsk:

EDIT:

Er det forresten bare jeg som er redd for at spillet skal få veldig høy aldersgrense :grine: ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
#1: Aldersmerkingene er veiledende, ikke juridisk bindende.
#2: Jeg vet om én butikk hvor betjeningen så mye som gløtter på aldersmerkingen før de selger.
#3: Det blir sikkert 15.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
:eng101: Med mindre tornadoen river av alle klærne på den blonde dama med smarte frøkenbriller de introduserer neste gang spillet skal vises fram. Kan og nesten ta fisk på at hu er reporter. :p
 
#26
Wow, for en teiting jeg var i totusenogseks. Ikke at jeg utelukker at jeg en dag vil se tilbake på mine tanker og utsagn fra i dag og tenke at jeg var teit i totusenogåtte, for jeg får litt kick ut av å se skriveevnene mine og væremåten min utvikle seg, men likevel - wow.

Om jeg er gammel nok nå eller ei er et mer interessant spørsmål, for jeg er nemlig fremdeles ikke atten år gammel, og jeg er ganske sikker på at det blir dét dette spillet får i anbefalt aldersgrense. Ser det ikke ut som en tegneserie (se Lost Planet, Uncharted, Halo, Ghost Recon) klistrer de som kjent på det sterkeste og fæleste tallet de har om det er snakk om slåssing og vold, og jeg tror ikke det var Heinz han karen i traileren hadde fått på seg selv. De har liksom avansert et lite hakk opp i strenghet etter at vi tok turen til Høydefinisjonistan. Ikke at det egentlig betyr noe særlig mye for meg i dag.

En ting som likevel ikke har forandret seg er at jeg tror dette spillet kommer til å bli skikkelig knall. Det hele så jo enda et hakk mer Twin Peaks-esque (som Lodin nevnte for noen år siden) ut i den baren de viste eller hva nå enn det var med han tømmerhoggeren og greiene, selv om jeg må innrømme jeg er skuffet over det faktumet at andre figurer enn hovedpersonen ser ut til å ha en sentral betydning for plottet - jeg så nemlig for meg sånn massive psykologiske greier med ensomhet og Silent Hill. Stemmeskuespillet virket heller ikke så lovende, og jeg er en smule bekymret for historien med tanke på at han skrivekaren ikke lenger kan forholde seg til latterlige metaforer og sammenligninger, og for å si det sånn så var det ikke så mye mer som var kult med historien til Max Payne; var det for eksempel bare jeg som ikke skjønte et flis av hva som foregikk i MacGuffinen til toeren?
 
#28
Fordi Call of Duty 4 har en smått tegneserieaktig eller kanskje snarere «plastisk» grafikk. Dessuten er figurene behandlet på en distansert og fjern måte, i tillegg til at, om jeg ikke tar helt feil, er blodeffektene i spillet veldig dempet. Spillets setting er også såpass fjern at det liksom mister noe av tyngden; det føles ikke reelt. Legg merke til hvordan Call of Duty 5 som tar plass i en era som minner mye mer om den vi har i dag har fått høyere aldersgrense.

Nei, nå famler jeg for strengt tatt er jeg usikker, men Alan Wake inneholder nå også elementer av skrekk, og jeg mistenker vi ennå ikke har fått sett så mye av spillets fælinger og hva de kan gjøre? Dessuten er det blodige folk, realistisk grafikk i et miljø vi kan kjenne oss igjen i og uante skrekkeffekter?

Jeg er usikker, men jeg ser på det som ganske sannsynlig likevel; jeg føler det meste får den aller høyeste nå for tiden. Det er egentlig en ganske triviell «diskusjon», men jeg setter pengene mine på det i hvert fall.
 

Lodin

Der Waaaah
#29
En forfatter strander i en liten møkkaby nord i USA og oppdager både stedet og folka der er ting han har skrevet om? Glem det jeg sa om Twin Peaks og Silent Hill, dette er Stephen King så det suser. XD
 
#30
:eng: Men Stephen King-historien er brukt som rammeverk rundt de Twin Peaks- og Silent Hill-inspirerte delene av historien.

(ikke at det gjør det noe bedre, men jeg ville bare påpeke dette.)
 
#31
Så, hva skjer med dette spillet nå? Veldig lenge siden jeg hørte om det for første gang. har det blitt avlyst, eller har det fått en dato?
 
#32
Det har ikke fått en dato ennå. De kjører bare den gode gamle «when it's done, it's done»-greien. Så avlyst er det ikke, men jeg tror uansett ikke du skal begynne å spare til det helt ennå :)
 
#33
Haha, Alan Wake var et av de spillene som gjorde meg gira på å kjøpe Xbox 360 i 2005. Og det er fortsatt ikke ute. Spennende saker.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#34
Remedy forsøkte seg på en 'lurings' for en stund siden, da de forklarte at grunnen til at Alan Wake ikke kom ut på PC var fordi "Some games are more suited for the intimacy of the PC, and others are best played from the couch in front of a larger TV screen. We ultimately realised that the most compelling way to experience “Alan Wake” was on the Xbox 360 platform, so we focused on making it an Xbox 360 exclusive. Both Microsoft and Remedy have long histories in PC game development. This decision was about matching this specific game to the right platform."

Nå har de derimot forklart den egentlige grunnen; at de rett og slett er for få finske bastarder til å fokusere på mer enn en platform om gangen. Dette åpner også for at spillet vil komme til PC etterhvert, ala Mass Effect og GTA IV.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#40
Det var nettopp visning i Finland, og både PressFire og gamer.no tok turen. Førstnevntes er her, og den andre fredag.