angående Spillegals hovedside

SHDR

Gullmedlem
#61
Endelig et sted for meg å kunne lufte ut mine tanker rundt Spillegal: synes det er trist å se en side som var blant norges største (eller var den kanskje det, husker ikke) gå nærmest rett ned.
Ja, det er kjempetrist. Såvidt jeg ser har vi ikke akkurat mistet noen brukere siden det store forsideprosjektet startet for halvannet år siden. Tvert om så ... har vi faktisk fått en del nye? Det er mulig jeg bare ikke følger skikkelig med i bransjen her, men jeg tror faktisk fortsatt vi er en av de største sidene. Hvor mange treff har du i måneden?
Jeg savner innhold. Jeg savner flere omtaler, selv om det ikke er det største problemet, og Jeg savner nyheter. Men først og fremst mangler jeg ivrige folk som er interessert i og har kunnskap til å lage norges beste spillside og gjør det som trengs for å komme der.
Jeg skriver så mye jeg kan. Men jeg er relativt stolt av meg, og jeg liker ikke å fylle forsiden med saker jeg ikke kan stå for. Men, nå har jeg begynt å skrive for Gamer i tillegg, og da skal du se at det nok skjer litt ting her også. På en litt annen måte, kanskje, men jeg ser på dette som en gylden mulighet til å øke aktiviteten på SG en smule.

Jeg tror ikke du skal begynne å snakke om kunnskap her, vennen, for jeg tror både du og jeg vet hvem det er som har mest greie på spill i denne samtalen her. At jeg ikke skriver tre omtaler i uka er en ganske annen sak, men det jobber jeg med. Deadlinene på Gamer er ganske mye strammere enn jeg er vant til å forholde meg til, og siden jeg må jobbe så raskt der, spiller jeg mye mer spill. Det betyr mer omtaler på SG.
Ser Shadar kommer med kritikk mot alle andre norske sider (deriblant GameReactor, norges størstespillside, og min egen side) for bare å pøse ut med dårlig skrevet innhold. Teksten kan naturligvis aldri bli perfekt nok, men det gjelder å finne en god balanse av gode tekster og effektivitet. Uansett: flaut. :tommelned:
som en ekstra liten bonus kan du endre utseende (klær, frisyre og så videre) på disse. Dette har naturligvis ingenting annet å si enn det visuelle, men det er allikevel aldri noe i veien med valgmuligheter.
In fact, jo. Alle klesplaggene øker statistikkene dine. De har definitivt noe å si for hvordan du spiller.

Her følger en rask opdatering med enda litt mer bilder. Merk at det øverste bildet er falsk laget av IGN, men er basert på skildringer fra Nintendo - så et lignende produkt vil faktisk komme.
Aida. Det var visst ikke så lett å skrive norsk.

Grafisk sett er ikkje Fahrenheit noko å akkurat skryte over, sjølv på høgaste oppløysning.
Oppløsningen har som kjent alt å si for både teksturdetaljer, polygontall og ikke minst art direction! Flott levert.

Hm. Nei, det er ikke så lett å være perfekt alltid. Jeg kan godt sample GameReactor litt også, men alle vet at det er forferdelig dårlig, så da er det mer eller mindre overflødig. At man har respekt for noens posisjon i markedet betyr da ikke at vedkommende magasin eller nettside har godt innhold.

Får håpe denne kritikken kan hjelpe dere med å komme på rett kjøl. Lykek til i alle fall.  :)
Ja, tusen takk. Og lykke til med Gameroobie på engelsk.
 
#62
Vi kommer med flere nyheter dagen, dere kommer med en eller annen ting i uka - klart dere skal kunne levere bedre tekster.

Uansett:

"Grafisk sett er ikkje Fahrenheit noko å akkurat skryte over, sjølv på høgaste oppløysning."

Oppløsningen har som kjent alt å si for både teksturdetaljer, polygontall og ikke minst art direction! Flott levert.
Jeg ser ikke hva som er problemet her. Du mener forfatter bør gå mer inn på tekturene og detaljene? Jeg har ikke behov for å bli informert om hver minste tekniske detalj, bare bli servert et godt helhetsintrykk av hvordan det fungerer i praksis - men vi er kanskje ikke like.

Her følger en rask opdatering med enda litt mer bilder. Merk at det øverste bildet er falsk laget av IGN, men er basert på skildringer fra Nintendo - så et lignende produkt vil faktisk komme.

Aida. Det var visst ikke så lett å skrive norsk.
Her ser jeg heller ikke problemet. Falskt i steden for falsk? Kanskje en ekstra komma et sted? For å spare alle for mine labre tekster bør jeg kappe av meg samtlige fingre.

som en ekstra liten bonus kan du endre utseende (klær, frisyre og så videre) på disse. Dette har naturligvis ingenting annet å si enn det visuelle, men det er allikevel aldri noe i veien med valgmuligheter.

In fact, jo. Alle klesplaggene øker statistikkene dine. De har definitivt noe å si for hvordan du spiller.
Man spiller vel ikke bedre golf av å bruke de mest fancy klærne man har tilgjengelig? Da har jeg gått glipp av noe... damn.

For min del kan vi klore litt til - men jeg tror det holder.

Hvor mange treff har du i måneden?
Jeg har rundt 40 000 unike hver måned - 2181469 hits i måneden (Webalizer). Det ville absolutt ikke forundret meg om dere har flere på forumet, men jeg tror ikke at dere har like mange som oss på forsiden. Men skal ikke si noe sikkert. :ehm...:
 
#64
De fleste med sunt vett ville nok si at jeg har mer å stille opp med enn deg.

Jeg prøver uansett bare å komme med tips. Man skal ikke se bort i fra at jeg har ganske mye mer og lenger erfaring når det kommer til spillnettsteder.
 
#66
Ikke sant. Hvis det ikke er andre sider enn Spillegal som reflekterer dine kunnskaper og erfaring, tror jeg det er på tide å si natt.

Jeg prøver bare å si rett ut hva jeg mener. Det er du som går på angrep på vår side og våre skribenter uten å overhodet titte på seg selv.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#67
Har du solgt deg til Gamer, Erlend? :(
 

SHDR

Gullmedlem
#68
Ultrag: Jeg skriver for Gamer også, og har skrevet en del på Dagbladet. Synes ikke det er så halvgærent. Kan du kritisere skriveriene mine, takk, siden du mener at jeg overhodet ikke er selvkritisk? Det er jo da helt tydelig at jeg ikke er istand til å mene noe om mitt eget virke, så da trenger jeg jo skarpe karer som deg til å gjøre det for meg.

Houseman: Ved siden av Spillegal. Jeg kan gjøre flere ting på en gang, tror jeg.
 
#69
Ok, var jeg ikke klar over, men uansett: jeg har aldri kritisert dine skriblerier, jeg må innrømme at de er ganske dugandes, men jeg synes alikevel din erfaring innenfor å DRIVE en side ikke er særlig imponerende. Da ville vel vi alle hyllet Spillegal i steden for å besøke alle mulige andre rottenettsider drevet av inkompetente dyslektikere. Og dette emnet ville eksistert på vårt forum i steden.

BTW, ikke rart jeg ikke var klar over ditt hopp over til Gamer; det er din første dag! Gratulerer.
 
#72
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 01.12
Ok, var jeg ikke klar over, men uansett: jeg har aldri kritisert dine skriblerier.
265792​

for bare å pøse ut med dårlig skrevet innhold.
SPANANDES! DRAMAH!
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#73
Det tror jeg nok hva jeg vil om. I den tiden du har skrevet for Spillegal har det alltid vært flere store ord enn håndgripelige resultater, og jeg tror virkelig ikke det blir bedre nå som du skriver for en annen side. Det vil vel heller bli mindre, tenker jeg. Og ikke få meg til å snakke om prinsipper.

Bah, jeg klarer ikke å la være å irritere meg. Det er mye bra med Spillegal, men måten du driver forsiden på, Erlend, er ikke en av dem.

EDIT: Rettet til Shadars post litt lenger oppe her, ja.
 

SHDR

Gullmedlem
#74
Jeg vil gjerne ha hjelp til å drive den. Og det er fortsatt Endre som driver den, det er bare jeg som ender opp med å designe og ordne alt mulig annet til den hele tiden.

Jeg kan godt slippe å gjøre det, så kan jeg fokusere på å levere innhold til den istedet for å slåss med adminsystemer og layouts og det ene med det andre hele tiden. Men da gjelder det å finne noen andre som gidder å gjøre det. Hvis det er noen som gjør det, så flott! Jeg ønsker dem velkommen. Elfkin har vært til enorm hjelp, men jeg ender med å måtte være mellommann for alle som jobber med det, og det krever veldig mye tid bare det. Så er det noen som ikke leverer det de skal, eller så er det jeg som ikke har levert template til vedkommende som skal ha den, og tjohopp. Vips har vi problemer.

Jeg ønsker hvem som helst som kan bevise at de har litt for seg velkommen til å hjelpe til med forsiden. Men, om jeg føler at jeg kan gjøre det bedre selv, så ... gjør jeg det bedre selv. Du står fortsatt fritt til å levere innhold selv, Thomas. Snakk med Endre eller meg, så ordner vi promoer. Konto har du, såvidt jeg vet.
 

Dukie

nice girl
#75
Spillegal har potensiale til å bli den største og den mektigste siden i norden, omtrendt alt av hardcore-eliten-konsol-dudene henger her. De rette folka, mijøet, gameparty etc.

Grafisk sett er ikkje Fahrenheit noko å akkurat skryte over, sjølv på høgaste oppløysning.
Oppløsningen har som kjent alt å si for både teksturdetaljer, polygontall og ikke minst art direction! Flott levert.
Haha, den lo jeg av!
 
#76
Opprinnelig skrevet av Duke@04.10.2005, 00.43
Spillegal har potensiale til å bli den største og den mektigste siden i norden, omtrendt alt av hardcore-eliten-konsol-dudene henger her. De rette folka, mijøet, gameparty etc.
Når da? De riktige tingene bør helst skje snart. Jeg mener å huske mange omtrent tilsvarende utsagn da Endre først skaffet seg domenet for - hvor lenge siden?
 
#77
Jeg synes ikke det går an å gi Shadar skylden for at forsiden blir lite oppdatert, for han er jo faktisk den eneste som har bidratt med noe på lange tider. Klart det er begrenset hva én person kan få til alene. De andre skibentene ser det i hvert fall ut til at har tatt seg en solid ferie. Jeg vet ikke om det skyldes latskap, lite motivasjon eller mangel på tid. Jeg forstår dem uansett. Så lenge ingen jobber fast for SG og faktisk tjener penger på å skrive for siden, kan man heller ikke forvente mye mer. Det er veldig begrenset hva Shadar og Endre kan kreve av skribentene så lenge de ikke er fast ansatt.
 
#78
Har aldri prøvd å gi noen som helst skylden. Han tar det bare svært personlig.

Kanskje Endre kunne selge siden. :p Får sikkert nok til å kunne dekke det han har betalt til nå, i alle fall.

(Forøvrig er ingen av våre folk fast ansatt, men det kommer sannelig noen nyheter av og til der allikevel.)
 

Dukie

nice girl
#79
Opprinnelig skrevet av Ultrag+04.10.2005, 00.49-->
<!--QuoteBegin-Duke
@04.10.2005, 00.43
Spillegal har potensiale til å bli den største og den mektigste siden i norden, omtrendt alt av hardcore-eliten-konsol-dudene henger her. De rette folka, mijøet, gameparty etc.
Når da? De riktige tingene bør helst skje snart. Jeg mener å huske mange omtrent tilsvarende utsagn da Endre først skaffet seg domenet for - hvor lenge siden?
265806​
[/b]
For uvitende Ok, mye mer kunne ha skjedd, og det mye mer som hadde vært SVÆRT. Her snakker vi NM i spill , mer gamepartys osv. Men min motivasjon har sviktet fullstendig for alt dette. Men muligheten ligger her enda, hvilken andre spillsider kan sikte i sånne baner?