angående Spillegals hovedside

Dukie

nice girl
#82
Er ikke det som er poenget overhodet, du spurte hvor dette potensialet var hen og dette er en DEL av det. Jeg tror at det blir bedre miljø på forumet på blant annet dette, som bidrar til mer hyggelig posting her som igjen bidrar til motivasjon til å fortsette med nyheter, hovedsiden etc. Spillegal kan skille seg ut i mengden av andre store norske nettsider. Dette høres jævla skrytete ut, men jeg er sikker på at dere ville hatt like stor kontakt i norsk spillbransje som jeg f.eks har oppnåd. Og Shadar f.eks, er gull verdt for Spillegal med alt det han bidrar.
 
#83
Opprinnelig skrevet av Morbo@04.10.2005, 01.09
Nei, communityen.
265813​
Right. Så spillegal er norges beste spillside fordi det har norges beste community?

Jeg spør ikke om hvor potensialet kommer fra, jeg lurer på når dette enorme potensiale dere visstnok innehar skal gjenspeile siden.

Men nå er det natt.
 

SHDR

Gullmedlem
#84
Er det en krangel som er verdt å ta? Jeg står for mitt verk, jeg står for det jeg skriver, og jeg står for Spillegal. Jeg synes ikke det er nødvendig for deg å kritisere oss når du, for å være ærlig, har mer enn nok å passe på din egen kant. Jeg ville opprettholde en viss kvalitet på Spillegal, og vet du? Det var veldig få som slapp gjennom det nåleøyet. Ikke alle de ville bruke den tiden som ble krevd av dem, og det forstår jeg godt. Systemet var ikke ferdig da vi startet, og alt var egentlig rimelig skrot. Hvordan kan jeg holde det imot dem? Min feil. Forsåvidt.

Så. Du har ingen respekt for oss, og jeg har ærlig talt ingen respekt for deg heller. Om vi lar diskusjonen hvile med det, så vil vel tiden vise hvem det er som når lengst. Jeg tror jeg vil klare det, du tror du vil klare det. Flott. Da har vi mål. På tide å nå dem.
 
#85
Opprinnelig skrevet av Ultrag
Så kvaliteten på en nettside gjenspeiles i antall treff? Latterlig.  :confused:
265812​
Nei, men spilltreffene er et veldig godt tilbud til medlemmene, og de bidrar til å skape et enda sterkere community. Disse arrangementene sier også litt om hvor seriøs spillegal faktisk er.

Redigert: Tilgi at jeg surrer enormt i kveld, man sov kun tre timer forrige natt. :S
 
#86
Opprinnelig skrevet av Shadar@04.10.2005, 01.12
Så. Du har ingen respekt for oss, og jeg har ærlig talt ingen respekt for deg heller. Om vi lar diskusjonen hvile med det, så vil vel tiden vise hvem det er som når lengst. Jeg tror jeg vil klare det, du tror du vil klare det. Flott. Da har vi mål. På tide å nå dem.
265816​
Interessant duell. Kjekt å vite at du har gamer å falle tilbake på da. ^_^
 

Dukie

nice girl
#88
Jeg tror det der var ikke ment som en duell/utfordring, men at begge to konsentrerer seg om sine egne mål, ikke andres.

Seriøst, dette her var en motivasjons boost up deluxe for meg, jeg skal like å se siden din få like godt rotfeste som det spillegal kan få. Jeg nærmest vet at brukerne dine ville synes at gamepartys ville vært en strålende ide, og du vet det. Men klarer du det?
 
#89
Prater du om siden min, nå? Jeg tviler på at vi kommer til å falle av med det første, nå som vi nylig har startet en engelsk side vi vil satse mye med fremover. Og å kjøre mange gamepartys tror jeg ikke er det første vi gjør, men kanskje mer en LAN-løsning. Hvis man er heldig blir kanskje et halvt prosent av de som faktisk daglig besøker siden med på treffet, og det er ikke verdt det - det er en grunn til at det ikke er så mange som satser mye på treffene. Men skulle noen ønske å starte et Gameroobie-treff, blir jeg klart med da.

Jeg tror jeg har irritert på meg TST så mye at jeg aldri ville få en jobb der. ^^

For å si ting rett ut ser jeg ikke på Spillegal som noen reel konkurrent, uansett hvor optimistisk du er. Dere har et bra forum, det skal jeg absolutt innrømme, men hadde det ikke vært for Spillegal-navnet ville den nye redaksjonen med Shadar i spissen vært død for lengst. Rett og slett imponerende å se brukere som etter flere år fremdeles tviholder på at Spillegal glanser like mye nå som før.

Men nå legger jeg meg (endelig).
 
#90
Det som, etter min mening, skiller Spillegal ut fra resten av de norske og nordiske spillsidene er forumet.
Her er alt mer personlig og sammenknyttet. Vi er nærmest som en stor, men samtidig ganske liten familie.
Det er vel ca 150 - 250 medlemmer som er aktivt innom forumet i ny og ne, og jeg ser det som nærmest en perfekt mengde brukere.
Mange nok til at det hverken blir for internt eller for upersonlig.
Vi er alle forskjellige. Alderen på folk strekker seg fra 10 til oppimot 40 år, og med det kommer også forskjellige preferanser og meninger om spill og andre spillreleterte ting.
Vi har, etter min mening, en ganske fin balanse mellom såkalte casual gamere og hardcore gamere, og det gjennspeiles i innholdet på forumet.
Vi har våre CS-horer, våre WoW-nerder og våre Nostalgiske travere, og alle bidrar aktivt med sitt.
Dermed så lærer vi mye av hverandre.
Uansett hvor mye du selv tror du vet, så finnes det garantert noen her på forumet som vet mer enn deg om en sak, og slik kunnskap spres mellom brukerene.
Jeg for min del har uten tvil lært mer enn det jeg selv har klart å bidra med, og det mye grunnet den kunnskapen som de andre her har.
Spillegal er mer enn bare forsiden, som enkelte ikke har skjønnt.
Mye av de aktuelle nyhetene innen spillbransjen blir, nesten momentant etter at de blir kjent, presentert her på forumet av en eller annen flittig nettsurfer.
Mye til glede for alle brukerene.
Shadar fortjener store mengder kudos for den jobben han gjør her, og det er nesten litt synd at han sitter med så mye ansvar alene.
Jeg føler ikke noe behov for å besøke andre spillsider så mye, siden alt som kan kalles relevant kommer fram her på forumet.
Hva skulle man gjort uten Spillegal.no? ;)

edit: bah! mye av dette hørtes fryktelig teit ut, men jeg skylder på overtrøtthet og en smule dehydrering.
 

Dukie

nice girl
#92
Hvis man er heldig blir kanskje et halvt prosent av de som faktisk daglig besøker siden med på treffet, og det er ikke verdt det - det er en grunn til at det ikke er så mange som satser mye på treffene.
Tja, faktisk så har problemet vært meg siden jeg er hovedansvarlig for dette, så om ikke jeg satser så blir det dessverre vanskelig for andre å satse. Men når vi gjorde det så nådde vi målet vårt og mer til. Og tro meg, de som hjalp til satset som faen og gjorde en himla bra jobb. Vi ville ha mellom 40-60 stykker på gamepartyene(Lokalet vil ikke ta mer) og det fikk vi. Og hvor mange aktive har vi ? 150? Vi hadde folk som kom fra Trondheim og Bergen til Oslo.

Edit : Det er jævla stress å arrangere LAN, jeg har selv vært med på dette en god del ganger for et par år tilbake. Men dette her er helt unikt i Norden og jeg vil si en del verre å arrangere. Og igjen : Hele siden og miljøet blir bedre via dette, lykke til å få samlet hele Norden til et LAN, jeg tipper at dere har brukere overalt i Norden? Dessuten så blir man lettere kjent med hverandre på gps. Men for all del - det er ikke en gærn idé du serverer.
 
#93
Opprinnelig skrevet av Shadar
"Grafisk sett er ikkje Fahrenheit noko å akkurat skryte over, sjølv på høgaste oppløysning."

Oppløsningen har som kjent alt å si for både teksturdetaljer, polygontall og ikke minst art direction! Flott levert.
Opprinnelig skrevet av Ultrag
Jeg ser ikke hva som er problemet her. Du mener forfatter bør gå mer inn på tekturene og detaljene? Jeg har ikke behov for å bli informert om hver minste tekniske detalj, bare bli servert et godt helhetsintrykk av hvordan det fungerer i praksis - men vi er kanskje ikke like.
Må bare slenge inn en kjapp kommentar. Problemet her er at skribenten omtaler oppløsningen som om den skulle vært alpha og omega. . Oppløsningen har veldig lite å si for hvor bra spillet ser ut.
 
#94
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 01.46
Nå har jeg i alt jeg har sagt i dag prøvd å forholde meg til websiden Spillegal, ikke forumet.
265831​
umulig

websiden Spillegal er stort sett forumet, det kan du se ved at alle "nyhetene" på høyresiden på forsiden er fra forumet
 

Dukie

nice girl
#95
Er akkurat det også btw, uten forumet - intet webside.

Er for øvrig bedre med brukere som poster nyheter på forumet enn en fyldig webside som ikke så mange leser.
 
#96
Var det Gameroobie.com du kom fra?
For å være ærlig så hadde jeg aldri hørt om den siden før i dag, men det kan kanskje skyldes at jeg ikke besøker andre spillsider så mye, så lenge SG "leverer varene"
Men det at dere satser på å ha siden på både norsk og engelsk synes jeg virker litt vel... ja, overambisiøst.
Utifra det jeg har sett så er ikke dere akkurat i nærheten av å være like store som f.eks Gamer.no, og derfor blir det litt rart at dere satser så hardt når dere ikke er så veldig etablerte.
Men det er vel kanskje bare jeg som er uoppmerksom og kanskje en smule uvitende :p
 
#98
Opprinnelig skrevet av Shigsy+04.10.2005, 02.03-->
<!--QuoteBegin-Shadar
"Grafisk sett er ikkje Fahrenheit noko å akkurat skryte over, sjølv på høgaste oppløysning."

Oppløsningen har som kjent alt å si for både teksturdetaljer, polygontall og ikke minst art direction! Flott levert.
Opprinnelig skrevet av Ultrag
Jeg ser ikke hva som er problemet her. Du mener forfatter bør gå mer inn på tekturene og detaljene? Jeg har ikke behov for å bli informert om hver minste tekniske detalj, bare bli servert et godt helhetsintrykk av hvordan det fungerer i praksis - men vi er kanskje ikke like.
Må bare slenge inn en kjapp kommentar. Problemet her er at skribenten omtaler oppløsningen som om den skulle vært alpha og omega. . Oppløsningen har veldig lite å si for hvor bra spillet ser ut.
265835​
[/b]
Tjah, det er simpel logikk at de fleste spill ser bedre ut jo høyere oppløsning man kjører - selvfølgelig hvis man bruker samme kvalitetsinstillinger.

Jeg ser forøvrig at hele Spillegal har hatt 27242 unike besøkende i September, der vi hadde over 40 000. Det synes jeg var litt morsomt.

Stats for spillegal her:
http://spillegal.no/webalizer/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#99
Står det noe i den statsen din om hvor lenge de har oppholdt seg på siden også, eller?
 
Opprinnelig skrevet av Ultrag@04.10.2005, 02.48
Jeg ser forøvrig at hele Spillegal har hatt 27242 unike besøkende i September, der vi hadde over 40 000. Det synes jeg var litt morsomt.
265849​
Hvor mange sidevisninger har dere da? Det er vel det som er relevant. Hvem som helst kan få seg mange unike besøkende ved hjelp av keyword buying og spamming, men problemet er å få dem til å bli returnerende brukere. Dessuten har dere engelsk side, det gir en ganske god økning i potensiell brukermasse. Vi har bare de som bor i Norge (eventuelt Norden). Har du forresten statistikk over trafikken deres vi kan se? :)