Animal Crossing: I'll get that bitch a new leaf.

demake

Seksuelt godteri
I bet she has.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Oi, porten lukker seg automatisk når du går ut. Åpner nå.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg markerte deg som bestevenn Buggz, det vil si jeg kan sende meldinger når du er pålogget. Det forenkler jo besøksavtaling massivt, så det skal jeg gjøre med alle heretter - og jeg håper andre gjør det samme.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du... du la meg ikke til som BFF? :(
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Dag 5 i Grønborg: Tatjana fra Liquor flyttet til stan idag. Jeg samla penger på øya, men hadde mye uflaks! Fisker fikserte kun etter mye strev på kroken, og jeg ble stukket et par ganger av mygg. Jeg mistenker det har noe med samtalen med Lyle, for han mente mitt hus' feng-shui-nivå er kritisk lavt. Burde samle noen møbelsett så jeg får bedre fiskelykke. Jo, og jeg fikk durianfrukten ved å kvarte noen under lekene på øya :) Trodde ikke det ville funke!
 
Dag 5 i Grønborg: Tatjana fra Liquor flyttet til stan idag. Jeg samla penger på øya, men hadde mye uflaks! Fisker fikserte kun etter mye strev på kroken, og jeg ble stukket et par ganger av mygg. Jeg mistenker det har noe med samtalen med Lyle, for han mente mitt hus' feng-shui-nivå er kritisk lavt. Burde samle noen møbelsett så jeg får bedre fiskelykke. Jo, og jeg fikk durianfrukten ved å kvarte noen under lekene på øya :) Trodde ikke det ville funke!
Protip for øya: Kutt ned alle trær, blomster og buskaser bortsett fra tre palmer på hver side av øya. Dra dit etter 23:00 (eller still klokka), og gå rolig fra ene siden av øya til den andre med håven ute. Straks begynner biller å dukke opp på palmetrærne, kanskje ikke de aller mest sjeldne. Plukk opp et par og slipp dem fri. Noen minutter etterpå kommer de "dyre" billene frem (de som er verdt mellom 6000-12000), så gå rolig – hold inne A med håven aktivert – og plukk med deg så mange som mulig. Sjekk opp mot den lista som er nevnt tidligere her i tråden. Om billene uteblir litt, jag bort alle strandkryp og fjern alle skjellene (selg de til drittungen inne i hytta). Årsaken til at det dukker opp så mange biller er fordi spillet har et låst sett med parametere for antall insekter som kan være på øya til enhver tid. Jeg netter 350K på en halvtimes tur på denne måten, inkl. 3-4 haier.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tre palmer på hver side som i seks totalt? Eller tre totalt fordelt slik at de to andre alltid er ute av syne når du er ved siden av én?

EDIT: Jeg bare løper inntil de slik at de forsvinner av seg selv.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hadde min første innsektsanking på øya i går, etter å ha boikotta hele spillet siden jeg rutinerte meg på turnips. Det er nok en sikrere inntektskilde, ja.
 
Fikk en "falsk" StreetPass-gjest idag som åpenbart er Pikmin 3-promotering. Avataren er i romdrakt. Hovedrommet er innredet som et romskip, og hvert siderom + loft/kjeller har Pikmin-tema for hver av de fem Pikmin'ene i treern. Vedkommende har også mye sjeldne rom- og astromøbler du kan kjøpe for en neve bjeller (bare fem objekter per dag, men skru litt på klokka om du er utålmodig).
 
Tre palmer på hver side som i seks totalt? Eller tre totalt fordelt slik at de to andre alltid er ute av syne når du er ved siden av én?

EDIT: Jeg bare løper inntil de slik at de forsvinner av seg selv.
Seks. Tre på hver side av øya. Jag bort strandkrypa og selg skjellene, ja. Skjellene skal ikke ha noe å si, men det hjelper at du gjør noe på øya mens du venter på elefantbillene og gyldne stagger dukker opp.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du samler ikke Giant Stags engang? :eek:

EDIT: Mente egentlig Goliath Beetle, men ser nå at man bare får 6k for dem.
 
Du samler ikke Giant Stags engang? :eek:

EDIT: Mente egentlig Goliath Beetle, men ser nå at man bare får 6k for dem.
Jo. Tar alle som er verdt over 6000-8000, men du finner fort mange nok som er verdt over det iløpet av et tokt.
 
Kommer litt effort seinere i uka, men jeg kan avsløre at jeg fikk en Jacob's Ladder i går. For de uinnvidde dukker den bare opp hvis du har en perfekt by (riktig antall blomster/trær, passe mange Public Works, ikke noe skrot eller ugress). Har gitt faen i Perfect Town Rating i tidligere spill fordi det er så stress, men lurer på om jeg skal jobbe litt for å få gullkanna denne gangen.
Fikk også min første Jacob's Ladder i forgårs. Må du ha femten sammenhengende dager med perfekt by, eller femten dager til sammen, eller venten femten dager fra først gang du får vite byen er perfekt? (Med andre ord: Må du logge inn hver dag iløpet av de femten dagene og holde byen perfekt – hvordan nå det enn gjøres, eller er det nok å ha byen perfekt én dag og så logge inn igjen 15 dager senere?).
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Du må logge inn hver dag for å ta de to daglige ugressene, vanne alle blomster og fiske litt (du må fjerne bilringer og hermetikkbokser fra elva og havet).

EDIT: Så jeg har et spørsmål ang. et nytt Animal Crossing-element: busker! Jeg har en, om jeg må si det selv, nydelig park i nedre enden av byen min med tjern, lyktestole, benk og masse blomster. Har lyst til å gjerde inn parken min med busk, men har hittil kun klart å oppdrive det hos mora til Kappn. Dukker det også opp i hagesenteret fra tid til annen? Medaljer er den verste valutaen, jeg liker ikke Tortimers minispill i det hele tatt, men hittil er det eneste stedet jeg har sett dem. Hvordan best plante en lang hekk?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når du får oppgradert butikken nok, blir hagesenteret en del av T&T-konglomeratet i form av koalisjonsprosjektet T.I.Y. Der får du kjøpt deg busk så det holder.

Og, vel, jeg har fortsatt best town ever-status selv om jeg ikke har vært så fryktelig nøye på vannings (er dog ugress-nazi). Oppe i fire Jacob's Ladders nå. Så, det er med andre ord ganske mye lettere å få Perfect Town i New Leaf, regner med å kunne rulle gullkanne på søndag.

Ellers: Turnipspriser. Dere har dem, ikke sant? Confirmed random hos meg, så noen gi meg ei trygg havn jeg kan stappe mine 2000 turnips i.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
78 hos meg. :ras:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
143 bjeller, i går var den på 72. Jeg fikk ikke kjøpt noen nips på søndag men skal holde øye med prisene.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
I forbindelse med Nintendo-directen i dag ble det lansert en gratis AC:NL-app til WiiU. Det er litt som WaruWaru-plazaen i hovedmenyen (men bare for AC:NL-communityet på Miiverse) og alle villagerne fra spillet dukker opp. Ganske snasent og ligger klart til nedlastning på eSjappa nå.