Assassin's Creed

#82
Årets største skuffelse, årets kalkun...

Forstår ikke hvordan de har klart å feile på så mange områder!

- Ingen interaktivitet med den fantastiske verdenen de har bygd opp.

- Elendig AI

- Selvfølgelig: Ingen variasjon

- Det å snike seg rundt er jo fullstendig tilfeldig. Dette er det mest irriterende. Det blinker alltid gult. Og før du veit ordet av det står det noen på et tak, så blir det rødt og slik går timene. Føles ikke et øyeblikk som man er en snikmorder som har mulighet til å snike seg rundt.

Kjenner egentlig at jeg er litt irritert på spillet og alle som har hypet det.

En positiv ting- fikk igjen 400 spenn på EB games da jeg byttet til Mass Effect, som foreløpig er innenfor hypen det har fått på forhånd!

Spillet er elendig...hvertfall i forhold til hype og score rundt på nettet...
 
#83
Fatter ikke at VG og Dagbladet ga 6 til dette spillet. Jeg kan forstå at folk har forskjellig smak og slikt. Men det er noen spill som får ALT for gode reviews i forhold til det de fotjerner. HALO host host
 
#84
Jeg syntes spillet lever opp til forventningene. Vi visste jo ikke helt hva vi kunne forvente oss av forskjellige oppgaver inni spillet. Og når det er en 6-7 forskjellige type oppgaver i hver by så holder det for meg.

Jeg personlig har enda ikke gått lei av å redde alle bebyggere fra kåte riddere. Men jeg skjønner at andre gjør det.

Fortsatt er det et bra spill ettersom det har gått misnt 15 timer før man begynner å merke at det er lite variert, og når man bygger opp et kampsystem ved siden av syntes jeg dette ikke blir noe problem.

Skulle ønske de laget et par ekstra ulike oppgaver man kunne gjøre i hver by. Noe mer man kunne gjøre for innbyggerne slik at du vant tilliten deres, ikke bare bli venner med vigilantes eller skolegutter men for eksempel med kjøpmenn, vakter og den slags. Da hadde det blitt en enda dypere opplevelse.
 
#85
Synes spillet bærer preg av at det er alt for mye automatikk. Det er ikke noe gøy å hoppe fra hustak til hustak da det er snakk om enkle tastetrykk for å gjøre det. Kampene er alt for enkle når man får muligheten til å parrere. Spillet er generelt alt for enkelt. Det er null spenning i det man gjør.
Hvorfor de ikke engang gadd å ta seg bryet med å lage forskjellige dialoger til alle NPC-ene du redder er meg en gåte. Blir mer og mer pissed hver gang jeg må se det samme dallet på nytt, gang på gang.

Assasin's Creed scorer på bra grafikk og en interessant historie, men bortsett fra det er det en rimelig overfladisk spillopplevelse. Potensialet er stort, men det er ikke utnyttet i det hele tatt.

Får håpe nr.2 blir bedre.
 
#86
SITAT(Ramiuz @ 25.11.07, 01.14) 90734
Jeg syntes spillet lever opp til forventningene. Vi visste jo ikke helt hva vi kunne forvente oss av forskjellige oppgaver inni spillet. Og når det er en 6-7 forskjellige type oppgaver i hver by så holder det for meg.

Jeg personlig har enda ikke gått lei av å redde alle bebyggere fra kåte riddere. Men jeg skjønner at andre gjør det.

Fortsatt er det et bra spill ettersom det har gått misnt 15 timer før man begynner å merke at det er lite variert, og når man bygger opp et kampsystem ved siden av syntes jeg dette ikke blir noe problem.

Skulle ønske de laget et par ekstra ulike oppgaver man kunne gjøre i hver by. Noe mer man kunne gjøre for innbyggerne slik at du vant tilliten deres, ikke bare bli venner med vigilantes eller skolegutter men for eksempel med kjøpmenn, vakter og den slags. Da hadde det blitt en enda dypere opplevelse.
[/b]
Du tenker tydligvis helt likt som norske spillanmeldere som gav spillet sekser. Dette spillet lever absolutt ikke. Det er så utrolig repeterende at jeg blir varm i hodet av å gjøre det samme i hver by/område - og jeg tok to snikmord før jeg solgte spillet videre. Grafikken er fin, men spillet er preget av å være utviklet av en gjeng latsekker. Hadde de lovet en lauchdate de måtte bli ferdige til eller, Ubisoft? Var det grunnen til at de ikke gjorde jobben sin bedre?

Kampsystemet er forresten helt okay, men ikke noe å rope hurra for. Og hvis du spiller 15 timer før du merker at det ikke er variert, da er du ikke særlig observant eller... hva skal jeg kalle det? Lur? Du går rundt i et bygg, så oppdager du ikke før etter 15 timer at samme faens bilder henger i huset, bare i rekkefølge ABCD også ABCD igjen. AC er så repeterende at det gjør vondt i ballene. Jeg takler ikke jalla Splinter Cell-opplegget hvor du her, istedenfor å komme tilbake til en hemmelig base for en terroristgruppe, kommer opp av DNA-dykkemaskinen. For å gå litt rundt, snakke med folk og bli oppdatert på historien.

Blablabla. Trøtt og sur. Skal få spilt ferdig spillet, bare for å se endingen folk snakker litt om. Halo 2-ish visstnok.
 
#87
Jeg syntes spillet er helt ok jeg da, men nå er ikke jeg en av de som har fulgt hypen rundt spillet, jeg gidder sjeldent å følge med på noen som helst hype. Hype er for homser og jentegutter!
 
#88
Ja det er sikkert bare jeg og norske anmeldere som tenker godt om dette spillet.

Jeg snakker nok for den stille majoritet som har kjøpt spillet og digger det helt sinnsykt.

Jeg syntes det blir mye av det samme å si at Half Life er lite variert siden alt du gjør er å gå rundt å skyte. Det er bare ikke sant for meg det du sier der. For meg er det bare mer av det gode, for deg er det tydeligvis for mye av det med en gang.

Som sagt, jeg er delvis enig, jeg skulle ønske det var mer du kunne gjøre, men jeg liker fortsatt det du kan gjøre.
 
#89
Ja, helt riktig, og spillegal er bare bokstaver. Fotball er å sparke en ball på et nett. TV er bilder av folk. Simpelt ikkesant?

Nei, det blir absolutt ikke det samme som Half-Life.

Både HL og HL2 hadde, for det første, en ekstremt fin læringskurve, der man starter enkelt med å finne tastene ("Pick up that can" og når man løper fra vaktene er ikke kun der for historiens skyld), man blir fort opplært med forskjellige våpen og teknikker samtidig som spillet har en perfekt vannskelighetsgrad (så lenge man spiller på normal og oppover (er man dreven i fps hard bedre menmen)). Spillet er repetivt i form av at samtlige "brett" er unike og har sine egne twists og veldig ofte fiender? Jeg tror ikke det.

Sist, men langt ifra minst, spiller man en av spillhistoriens tøffeste personligheter, som jeg synes er PC-verdens svar på Mario og Sonic, Gordon Freeman. Ikke en jallahomo som ved rene tilfeldigheter er i slekt med en tøff assassin. Halve opplevelsen med spill er jo å leve seg inn, føle at dette er "deg", og "du" plaffer ned idioter, ikke at det kun er et minne. Dette med minnet er også jævlig idiotisk.
En av de gledene jeg har hatt med mange fps (Fra Orginale Doom til Bioshock), for å ikke snakke om rollespill og andre, er at det jeg gjør er "vannskelig", nærmest umulig. Ikke at det er et jævla minne som bare kan reloades uten NOEN FORM FOR KONSEKVENSER.
Herregud, dropp alt av futuristisk jibbjabb så hadde spillet vært "bra" i min bok, og sikkert mange andres også.

Ang. kampsystem, er det null feeling. Jo, man kan spille uten å stå i defensive stance og vente med å trykke på X før fienden angriper for å drepe ham automatisk, man kan prøve å combokille absolutt alle vakter, faen heller, man kan til og med ikke bruke targetfunksjonen i det heletatt, da blir det jo negervannskelig. Men hva skal man da kreve fra et spill? Spillet er lett, man gjør det samme hele tiden, og om du finner utfordring i det bør du oppsøke lege, da er det nemmelig noe alvorlig galt.

For all del, du kan godt elske assassins creed, men faen om du skal sammenlikne det med den beste FPS serien på PC og konsoll.

On a sidenote: Har du lyst til å telle hvor mange Pickpockets, Synchronize, save-civilian, eavesdrop og interrogate-missions det er i spillet? Med tanke på at dette er det eneste du gjør i spillet, bortsett fra Å SAMLE FLAG (SAMLE FLAGG DERE. KONG RICHARD HAR PLASSERT HUNDRE FLAGG RUNDT I VERDEN, OG DET ER DIN JOBB OG FINNE DEM ALLE! FAEN I HELVETE MER ASSASSIN ENN DETTE BLIR DET IKKE)

Oppsummering: trekk tilbake det blasfemiske utsagnet ditt, eller i det minste gjør et lite forsøk på backe det opp uten å overdrive simpelheten totalt, noe man kan gjøre med alt.

Grr, internett rage.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#90
SITAT(Revan @ 25.11.07, 02.14) 90748
Dette spillet lever absolutt ikke. Det er så utrolig repeterende at jeg blir varm i hodet av å gjøre det samme i hver by/område - og jeg tok to snikmord før jeg solgte spillet videre.

Blablabla. Trøtt og sur. Skal få spilt ferdig spillet, bare for å se endingen folk snakker litt om. Halo 2-ish visstnok.
[/b]
Er det ikke bedre å bare se sluttsekvensen på YouTube hvis du ikke bryr deg om resten?
 

Nabbe

Har fin hatt.
#91
Eh.

Han solgte det.

Sa han.

Og så... senere, i samme innlegg, sier han at han skal fullføre det.

Noe skurrer.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#92
Kjøpe det tilbake senere for en lavere pris, kanskje? :p
 

Nabbe

Har fin hatt.
#93
Så dum er han vel ikke?

Er du, Revan?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Låne spill av en kompis kanskje nei altså jeg veit ikke jeg. Sånn ellers får jeg antageligvis lånt meg dette i løpet av uka, så da får vi se.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#96
Jesh, begynte litt på spillet igår, selv om jeg fortsatt har noen stjerner igjen på SPG... Men de kan jeg samle senere, Assassin`s Creed er egentlig ganske moro!

Nå er jeg ikke mer enn et par timer ut i spillet, så det har kanskje ikke rukket å bli ensformig enda (klarer ikke la være å tenke på hvor mange som har påpekt dette), men det å klatre rundt på tak er faktisk skremmende underholdende i seg selv. Har gjort de første missionene, og funnet et par sånne ørne tårn/hva de nå het, og fått spill mekanikken litt inn i fingrene. Det som irriterer meg mest, er nok kamp systemet, som 1) jeg ikke har sett dybden i enda, eller 2) er veldig grunnt. Er heller ikke så veldig vanskelig, men håper på en jevnt stigende grad av utfordring, og gleder meg til å se mer av denne virtuelle verdenen, for den er godt detaljert og interaktiv, og det er hittil ganske moro bare å utforske den.

Eivind: Ja, den samle flagg greia? Den kunne de spart seg for, ja. Virker bare som noe de slengte inn for å sminke spillet med mer substans. Tilfeldigvis kommet over et par av de, men kommer nok ikke til å samle de hvis jeg kan unngå det.
 
#98
SITAT(justincase @ 27.11.07, 14.05) 91153
2) er veldig grunnt.
[/b]
:v:

Justin, bare vent til neste gang du dreper noen, neste gang du redder en citizen, osv.
 
Gi med eksmepler, istedenfor å bare stå der og preike spillet opp i skyene uten noe som helst grunnlag, som alle andre som liker dette spillet.

"øøøh spillet er veldig bra da, drepe folk å sånn fordi de ikke ser deg og dt er lett"