Balders Gate ligger i Oslo Sentrum.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#62
Jeg fant også ut at jeg skulle gi det en spinn. Dette er så langt jeg har kommet:



Den siste spesialiteten er bue. Leste selvsagt ingen guides eller noe, så her får det briste eller bære.
 

Lodin

Der Waaaah
#67
Næh, det blir å vente på versjonen til padda for å se åssen den ruller. Det er den som forhåpentligvis revelusjonerer spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Ehehehehe jada.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#69
Baldur's Gate "enhanced" edition er ute i dag!
  • Det er tre nye figurer!
  • Som ikke vil endre den fine balansen av figurer i originalen i det hele tatt!
  • Og du vet de vil være bra skrevet for de er ikke skapt av de gode forfatterne som skrev Baldur's Gate men heller, folka som lagde MDK2 til Wii!
  • Kun to av dem må du betale ekstra for inni spillet!
  • Og du kan kun få tak i det et sted som heter "Beam Dog", så det er flott
  • Ikke Steam eller andre steder
  • Men du kan endre oppløsning nå!
  • Vel du kunne det før også, men nå averterer de at du kan det!
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Beamdog er ikke så ille. Jeg coppa no obskurt russisk sci-fi dill derfra, Precursors og det var uspillbart helt til de selv slang sammen diverse fanpatcher og fiksa det. Utgiverne var vistnok ikke særlig happy, så de måtte mekke om greiene til en egen patch, men de redda en kul spille.
Men men, vente på versjon til padda.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Ånei, noen gir ut et produkt jeg ikke liker i en serie jeg liker og det har noe å si for meg av en eller annen grunn og dessuten er jeg synsk og vet hvordan ting blir før jeg spiller dem osv.

Har preloadet selv, gler mæ sjø.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Thinaran som er på trollern vettu. Du MÅ ikke bruke Beamdog heller, jeg bare lasta ned skvipet direkte fra utviklerne.
 

Lodin

Der Waaaah
#75
iOS kommer neste uke og Android en stund etter der. De har fortsatt ingen ETA for Mac siden Beamdog må mekke en nedlaster til den platformen først. Sånn, nå kan Thinaran få lov til å butthurte. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#76
Bæsj på dette her. Den nye introen ser ut som no møkk laga av folk på videregående. På hovedmenyen er det ei sjappe hvor man kan kjøpe to av de nye folka og ei pakke med bilder til karakteren ens. Det er en bug som gjør at menyene blinker ustanselig.
Alt i alt en dårlig start. :ras:

E: Man må skru av Vsync i display settingsene til selve skjermkortet for å unngå blinkinga. Og folka følger med i spillet, sjappa er der bare for andre utgaver av spillet. :rolleyes:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#77
Veit du hva som ser verre ut enn de nye filmklippene i Baldur's Gate: EE? Filmklippene i den originale utgaven. Syntes ikke de nye videoene var på samme nivå som f.eks. Thief-videoene (som er gjort i samme stil), men de var ikke så langt unna heller. I det minste slipper vi grønnjævlig midten-av-nittitall-3DStudio-renders som fulgte med i originalen.

Dessuten: Sjappa har ingen aktive Buy-knapper fordi alt innholdet er inkludert i det du har betalt for (brukte ett av de nye bildene da jeg mekka figuren min f.eks.), ooog menyene funka fett hos meg iallfall.

Testa bare litt før jeg stakk på jobb, og det var jaggu Baldur's Gate, overraskende nok. Ingen grafikkinnstillinger overhodet og samme grafikk (minus filmklippene som nevnt) betyr at du mest sannsynlig allerede veit hva du går til. Passer meg ganske fint.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#78
Fy faen dette var underwhelming saker. Greitnok jeg forventet ca. dickshit. Men så ser jeg menyene er akkuratt like svette som før. Alt er... akkuratt like stygt som før. De har ikke oppgradert regelsystemet engang, Taco thursdays for the win.

What exactly did they "Enhance"?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
De har smelt inn en del av forbedringene fra Baldur's Gate 2 og gjort ting litt tydeligere for folk som ikke har pugga D&D 2nd Ed. Men ja, det er fortsatt Baldur's Gate.

Uansett, første megaskuff kom i dag da jeg drista meg til å teste spillet på laptopen. Joda, den er to og et halvt år gammal nå og kjører Integrated Intel EXTREME GRAPHICS (mao. skrot), men jeg ble litt paff da jeg så at faens Baldur's Gate - som, for dere som ikke har testa det, er et reint 2D-spill som kjører uten noe fiksfakseri overhodet - konstant holdt seg på ensifret FPS. Tør faktisk påstå DirectX 11-motoren min som krever minst fjorårets NVidia-kort for å vise et 3D-landskap som snytt ut av et PC-spill fra 1999 er hakket mer akseptabelt da, egentlig.