Batman: Arkham Asylum (PS3, 360, PC)

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg tror ikke på noe før en overveldende vekt av mine kjære spillegalere sier dette er bedre enn den superkjipe demoen. Eller ihvertfall at de krymper ned batsy litt i skjermen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var bare hvis de skulle ha en tidlig utgave av review-koden, og den fristen utløp for noen uker siden. GamesMaster havna godt innafor fristen, dog.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Kanskje det, men de er alltid strengere enn IGN f.eks. Gamespot er heller litt litt mer "njaa" og så gir spillet en 8.0 eller 8.5. IGN kaster fra seg 9-ere i hytt og pine, får meg superhypa og så blir jeg heller litt skuffet.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Etter å ha spilt demoen en gang til har jeg bestemt meg for å handle inn dette spillet, men er det noen som har noen tips på hvor man kan finne det billigst? (aka. vet noen om det vil være noen lokketilbud på gang noe sted?)

Edit: etter litt snoking har jeg kommet frem til at Norge snart burde melde seg inn i EU så vi slipper den jævla tollgrensen, siden de aldri klarer å øke den.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg har et gavekort på Gamestop på elleville 600 spenn som jeg snart må få brukt, kan like greit bruke den på Batman. Dette er også siste gang jeg gidder bruke over 550 kr på et spill. Med mindre det er gavekort på Gamestop da... faen.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeez, spesialutgaven av spillet i USA har en Batarang som kjent. Det som ikke var kjent var at den var i plast. Ok, så sier det seg selv at de ikke kan slenge med en i metall, men det finnes mange typer plast her i verden. Eidos har valgt å bruke den typen som leker man får i tyggisautomater og hos tannlegen er mekka av. Og den er skrapa opp. Og den sitter fast i standen. 1:50 inni videoen Ca.
Glad den ikke fins i Europa. :rulleøyne:
 
D

Deleted member 91

Gjest
Men det må sies, fy faen så jævla disgusting de Kotaku-fittene er. Stemmen hans får meg til å ville drepe meg selv.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Førsteinntrykk, vil dere ha de?

Det er bedre enn demoen, det tar ikke lange tiden før områdene åpner seg og det ikke lenger føles like lineært, selv om det kanskje er det. Tenk BioShock i leveldesignet, øya er delt opp i deler bundet sammen av en "plattform" man da reiser gjennom flere ganger, du skal fra A til B men har en viss valgfrihet på hvordan du vil gjøre det.
Dårlige greier, hmm jo plattformhoppedelene er litt shaky, her samarbeidet de som designet brettene og de som satt sammen kontrollene dårlig. Det er litt Assassins Creed over det (hold A inne), men uten "auto-aimen". Så man faller utafor en del ettersom man ofte bommer med centimeter, men heldigvis har de adoptert kan-aldri-dø systemet fra siste Prince of Persia, ved at du trykker RB og skyter ut grappelpistolen til et automatisk punkt. Det er digg.
I forhold til omgivelsene er det også litt nedtur at det i de større områdene ikke er så mange grapple-points, jeg hadde veldig lyst til å alltid komme meg opp i høyden, men spillet legger ganske klart opp til når du kan det og når du bær finne på noe annet. Heldigvis unlocker man fort nok shizz som Batorang-grapple (trekk fiender og ting omkring) og ikke minst Batorxplosive-sprayen som gir deg valgfrihet i forhold til hvordan du vil gå frem.
Slossingen er nok det mest repetative hittil, men kanskje fordi jeg suger. Man må chaine en 8X combo for å få brukt noe annet enn angrep, stun-angrep eller counter og det meste jeg har klart er 7.
Riddle-gåtene som er spredd rundt i spillet komplimenterer hovedstoryen godt, er mange ting å finne og gåter og løse. Selv om de er litt diffuse noen ganger ender man altfor ofte å lete etter de, og man føler seg ofte bitelitt tøff når man finner en som var gjemt litt godt og Riddle utbryter noe med at du er the worlds greatest detective og no greier.
Grafisk ser det veldig solid ut, og volden er god i den forstand at den er tøff men ikke overdrevent unødvendig.
Og jo, har banket en del bosser, hvorav et par er ganske fete og et par ganske lame. Merkelig nok, har lest i reviews at de visstnok skulle være drittøffe, men vært et par-tre store gærninger som løper mot deg så må du dodge og han smeller inn i noe. Men Scarecrow-fighten var bra!

Uhm jeg er i halvsøvne og på vei ut så det jeg husker, utenom at jeg koser meg, det er fett å være Batman. Når det er sagt er det gameplayet fra demoen som ligger i bunn selv om omgivelsene forandrer seg og sprer seg ut, så likte du ikke den kan du sikkert la være.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du nevnte ikke det viktigste, nemlig: Får man bruke anti-haisprayen?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Har kommet et stykke ut nå og sier dette: Har du X360, PS3 eller pese, skaff deg dette spillet. Til og med hvis du ikke har noen av de, kjøp det for å støtte de sånn at det blir laget en oppfølger. Batman er den beste spillfiguren.
Og siden vi snakket om å gjøre spille mer psykotisk tidligere, altså Batman som ser ting og alt er rart, grine-grine osv. så er det faktisk ganske fucked-up hos Scarecrow, som forresten har en veldig original 'plattform-stil' sekvens.
Trodde med en gang Gordon døde faktisk. Blir også litt teit når Batman ser vakten igjen litt senere og tenker "åå, det var bare en vanlig vakt".
Man skjønner hva han mener, men likevel. >_<

Så langt eier spillet. Har akkurat
kommet ut av min gjemte Batcave på øya
. Har ikke testet Challenge Room for Batman eller Joker ennå og tror jeg vil runnspillet det en gang først.
 
Scarecrow-delen var litt stilig. Første gangen.
Spillet har en stygg tendens til å få deg til å gjøre de samme tingene flere ganger. Det har massevis av idéer og alle er ok eller bra implementert, men allikevel klarer det å spre seg tynt, som er synd.

Når det er sagt så likte jeg spillet godt. Slåssingen, som i starten virka alt for grunn, klarte å forbli underholdende gjennom hele spillet. Tenk Assassins Creed, bare uten at alle fiendene venter med å gjøre et angrep til du er ferdig med ditt. Stealth-delene var også langt bedre enn jeg trodde de ville være. Det var digg å ha så... awesome frihetsfølelse og samtidig kunne holde seg skjult for fienden. Det at man kan bevege seg til hvilken del av brettet man vil uten å bli oppdaget eliminerer mye av ventingen man ofte ser i snikespill og fjerner alt som heter trial and error. Bra.

Hva ellers? Ganske tam historie. Føltes som en eneste stor mash-up av av diverse Batman-historier og -filmer og ble bare rotete. Jokern var kul i en periode, men det blir litt for mye. Harley Quinn kan føkkings gå å dø. Er hun en bra karakter i tegneserien? Isåfall har de rævkjørt den her, for jeg tror aldri jeg har misslikt en spillfigur så hardt før.

Grafikken har både opp- og nedturer; Veldig fin flyt i animasjonene på Batman, noen veldig pene cut-scenes og områdene ser til tider flotte ut. Karaktermodellene varierer å være bra til å se helt groteske ut, og ikke nødvendigvis fordi de skal det.
 
Haha! Jeg leser dette som en bekreftelse på at jeg hadde rett og at spillet er ræva.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Harley Quinn kan føkkings gå å dø. Er hun en bra karakter i tegneserien? Isåfall har de rævkjørt den her, for jeg tror aldri jeg har misslikt en spillfigur så hardt før.
Hun er sånn i den animerte tegneserien hvertfall, og jeg er enig med deg. Skjønner ikke fanbasen hennes.

oerhört: wat