[Multi] Batman: Arkham City [360 PC PS3]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Jeg skal vedgå at det er dårlig av designerne å gi deg tredve muligheter, men ikke noe incentiv til å bruke dem. Men, om du vet at det finnes tredve muligheter, men velger å benytte kun den ene av pur latskap fordi den tross alt funker og dermed kjeder deg mesteparten av veien, så er det litt din skyld også. ;)
Så lenge vi er enige om at å mekke noe sånt er uholdbart og at de bør lage noe som faktisk fungerer til neste gang, så.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#22
Så hvordan hadde du løst det da? Ha egne strategier for spesielle fiender som f.eks å måtte forvirre enkelte av dem med kappa eller hoppe over? Muligheten til å skru av trekant-varselet med en hard mode? Fjerne de overflødige komboene og holde seg til kun en slåknapp? Bruke flying swallow på alt?
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Ha egne strategier for spesielle fiender som f.eks å måtte forvirre enkelte av dem med kappa eller hoppe over?
Nøyaktig det man må mot folka med kniver og sjokkstaver. :tipshat:
Selv liker jeg å mixe alle movsa til Bats fordi det er hva han ville gjort. BATMAAAN!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Okay da, det er ti ganger i spillet du må trykke B av og til også.

Uansett, for meg handler det om å gi fiendene en litt større betydning, sånn at de for eksempel har egne taktikker og spesielle angrep de bruker som du må prøve å forutse eller kontre på ulike måter. Arkham Asylum er laga for at hvem som helst skal kunne komme seg gjennom, men det hadde vært ålreit om det var noe mer der. Minus bosser så finnes det totalt tre fiendetyper i spillet og de har til sammen fire forskjellige angrep. Jeg har vært borti NES-spill med mer avansert AI.
 
#26
Yeti bare troller. Det er klart at spill handler om mer enn å mestre regelsett. Å spille GTA for å mestre regelsett er f.eks. en meningsløs øvelse; de fleste systemene er uinteressante i seg selv, mens det er limet, verdenen, som er attraksjonen.

Jeg får trolle litt jeg også: Jeg kunne ikke fordra Batman: Arkham Asylum på noe vis og opplevde det som nedlatende, oppstykket, visuelt usympatisk og spilldesignmessig klønete. Etter fem timer var det eneste jeg opplevde som genuint morsomt å samle Riddler-gåter. Men jeg antar at jeg bør gi det en sjanse til.
 
#27
Mestring av spel handler vel mest om å kunne få spelet i muskelminnet så man kan kose seg med innholdet?
Ta Just Cause for eksempel, eg gav blanke i oppdragene og hoppet fallskjerm for det meste. Så mykje for mål og meining.

Men sånn ca til temaet, ut fra Asylum-demoen virker det som enda eit katt-og-mus-opplegg mellom Batman og Jokern, foretrekker The Dark Knight (tegneserien altså) sin tilnærming. Kvel klovnen!

Blir uansett interessant å sjå korleis oppfølgeren blir. Kontrollen i første satt som eit skudd.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Om noen timer skal du få en batarang i bakhodet! :argh:
Oh. The. Irony. :D

Og GTA handler om å mestre regelsett det også, forøvrig. Utforsking og sånt er bare ennå et sett med regler du må forholde deg til.
 
#31
Og GTA handler om å mestre regelsett det også, forøvrig. Utforsking og sånt er bare ennå et sett med regler du må forholde deg til.
Dette har du naturligvis teoretisk sett rett i, men det er nå likevel litt å gå glipp av poenget. Jepp, du må skjønne hvordan du styrer figuren, men selve kjernen i det å oppdage en virtuell verden, et sted som ikke finnes, er vesensforskjellig fra det å trene sin evne til kjapp problemløsning og mønstergjenkjenning a la Resi4/Ikaruga/Starcraft. Det er et annet aspekt ved opplevelsen. Da jeg spilte GTA 4 mislikte jeg mekanikkene, men elsket atmosfæren. En atmosfære er stort sett vrien å kalle et regelsett.

Hvis man vil være anal kan man si at alt her i verden handler om å mestre regelsett; det er ikke dermed sagt at dette alltid er den mest fruktbare forståelsesrammen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Jeg er enig med deg, og trolla deg egentlig bare for å få deg til å concede det der så jeg er happy. :D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#33
Gameinformer lekker info lol


Plot info:

  • Quincy Sharp is no longer running for mayor.
  • Arkham Asylum and Black Gate Prison are unfit to hold inmates.
  • Quincy Sharp buys off part of the slums and walls it off, creating Arkham City.
  • Hugo Strange is now in charge of Arkham City.
  • Two-Face plans to execute Catwoman to gain respect of inmates.
  • The overdose of venom may not be what's wrong with the Joker.

Gameplay info:

  • You are now able to counter two attacks at once.
  • More puzzles.
  • All gadgets included in the first game are available from the start.
  • Side missions now feature in the game.
  • Gangs roam Arkham City. These are recorded in Batman's criminal database.
  • You find people who work for the Riddler to find Riddler challenges.
  • Batman has smoke bombs.
 
#37
Fuck yess catwoman
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Titwoman.

Merker det skal mye til for at jeg orker å plukke opp dette spillet, det virker helt likt Arkham Asylum ut ifra det jeg har lest så langt.
 
#39
2faiz