Battlefield 2

Er SF-spillet mer realistisk enn vanlige BF2 med tanke på presisjon på skudd? Jeg skyter bedre stående med 200 i puls enn de forbanna idiotene i BF2 gjør liggende. Grusomt irriterende, og det er vel grunnen til at jeg ikke kjøpte spillet. Hvis de har fikset det, er dog SF interessant.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjære always2dead: Jeg håper du må spille Battlefield 2 ti timer hver dag resten av livet ditt, det fortjener du.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Er SF-spillet mer realistisk enn vanlige BF2 med tanke på presisjon på skudd? Jeg skyter bedre stående med 200 i puls enn de forbanna idiotene i BF2 gjør liggende. Grusomt irriterende, og det er vel grunnen til at jeg ikke kjøpte spillet. Hvis de har fikset det, er dog SF interessant.
[/b]
Vel det har ikke blitt så veldig mere realistisk på den måten, dem har bare lagt til en nye ting, som kan være litt artig og bruke ;) Og det har sett kommet med noen nye våpen, og noen nye fiender/folk, man kan være i spillet. Noen nye kjøretøyer er også og finne der :)
 
Små tilleggspakker til Battlefield 2 på vei

Opprinnelig skrevet av GameReactor
Den første tilleggspakken til Battlefield 2 - Special Forces, var det første spillet som Electronic Arts solgte elektronisk på samme måte som Valve gjorde med Half-Life. Det ble en suksess at Digital Illusions nå har besluttet å slippe ett par små tilleggspakker i løpet av våren. Disse pakkene med flere baner, våpen, kjøretøy og funksjoner kommer til å koste mellom ti og tyve dollar stykket og kommer bare til å lastes ned via Electronic Arts nedlastningstjeneste.

Var tiende eksemplar av Special Forces ble lastet ned via tjensten og med at Digital Illusions tjener mer penger på elektronisk distribusjon, har de nå valgt å slippe disse småpakkene istedet for en stor. I løpet av våren 2006 er to såkalte "Booster packs" klar til nedlastning.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Jeg trenger hjelp.
Skulle liksom lage en online account men så kommer det opp noe i denne duren: "The was an error connecting a socket".
Hva skal jeg gjøre?
 
spiller som [NOR]Brage_Fla på Battlefield.no
 
Booster pakker og patcher kommer snart

Opprinnelig skrevet av GameReactor
I går kunne EA meddele at to såkalte booster-pakker samt en patch er på tur. Den første lanseres allerede 8. februar. Disse booster-pakkene har fått titlene Battlefield 2: Euro Force og Battlefield 2: Armored Fury.

Euro Force vil inneholde en ny europeisk arme in 3 nye kart. Hver europeiske soldat vil utstyrt med nye primær våpen, fra FNP90 til Benelli Tactical pumphegla. Det vil også bli 4 nye kjøretøyer, inkludert (u)populære Eurofighter.
Disse 3 kartene er "Operation Smoke Screen", "The Great Wall of China og "Taraba Quarry".

Armored Fury vil bli lansert 28. mars og vil fokusere på mekansike kamper, tilbake til El Alamein-lignende kart fra Battlefield 1942. I denne booster-pakken vil det også finnes nye kart og disse kartene er "Midnight Sun", "Operation Harvest" og "Operation Road Rage" - med 2 nye kjøretøyklasser. Angreps jetfly og Rekognoserings helikoptere, som kan oppdage fienden på kloss hold, vil ha sin deby her.

Begge pakkene vil bli tilgjengelige eksklusivt online på www.downloader.ea.com til en pris av £5.99.

I lag med disse boosterpakkene vil det bli lagt med patcher til Battlefield 2. Takket være alle BF2-fans vil oppdateringen 1.2 som nå er under betatesting bli lansert ganske snart. Her er en liten liste over hva som blir forbedret:

- Server search filters now work properly
- All mines (Claymore, Anti-vehicle, C4) can now be picked up by the same class that dropped it by using the "G" key.
- Mines can no longer be destroyed with other explosives
- Flash bang effect radius decreased
- Added unlocks for Sniper and AT kits
- Fixed a bug in terrain rendering with night vision, whereby terrain was still dark in dark areas.
- Fixed a bug whereby mods that are not bf2 or not xpack permutate shaders every time a level is loaded.
- Fixed a bug whereby non-xpack mods cannot use xpack shaders.
- Fixed bug in TV guided missiles of Havoc helicopter
- Bug in MP7 fire rate fixed. Ammo count increased and mag count and damage decreased
- APC Update - "Chinese and MEC APCs can now shoot through penetrable materials". This fix was a miscommunication to the patch team. Chinese and MEC APC’s have been reverted and the LAV25 now no longer shoots through penetrable materials.
- Vehicles no longer disappear when viewed from some vehicles with a HUD (e.g. Tanks).
- Performance gain found in static mesh rendering.
- Detonation radius from grenade launcher explosions has been reduced.
- Grenade launcher projectiles now have a minimum time before arming.

Dette er altså en liste over bekreftede forbedringer - men EA er stadig på utkikk etter andre feil og mangler som de også eventuelt kan ta med i oppdateringen.
Bare synd at pakkene koster penger.
 
Det kuleste forandringen er jo at UAV flyr rundt omkring og at den kan skytes ned.

Euroforce ser foressten spennende ut. Flere fly liker vi + at vi endelig for spille som NATO (bortsett fra USA og England)
 

Halky

Veteran bruker ;)
BUMP!

Jepp da er patchen endelig kommet, som vi alle har ventet på :)
Den kan lastes ned her

Dette er ting den nye patchen inneholder

BF2 1.2 Changelist:
* Dolphin Diving is no longer possible
* Players can no longer jump and shoot at the same time
* Prone Spamming is now fixed
* Sprint exploit is now fixed
* Helicopter now carry 8 missiles rather than 14
* TV-Guided missile now have a shorter range
* Damage decreased from M134
* Hit points on all air vehicles has been reduced
* AA missile lock has been improved
* All support kit weapons have been adjusted
* All Sniper rifles have been adjusted
* Sa80 has been adjusted
* G3A3 has been adjusted
* Reload while sprinting has been enabled
* Medic defibrillator paddles have been adjusted. They now reload while not in use.
* SCAR-L reload sound has been fixed
* Server setting to allow friendly fire to be off on mines without affecting other weapons.
* Server search filters now work properly
* Mines can no longer be destroyed with other explosives
* Bug in MP7 fire rate fixed. Ammo count increased and mag count and damage decreased
* Flash bang effect radius decreased
* Added unlocks for Sniper and AT kits
* Fixed a bug in terrain rendering with night vision, whereby terrain was still dark in dark areas.
* Fixed a bug whereby mods that are not bf2 or not xpack permutate shaders every time a level is loaded.
* Fixed a bug whereby non-xpack mods cannot use xpack shaders.
* Fixed bug in TV guided missiles of Havoc helicopter
* The LAV25 now no longer shoots through penetrable materials.
* Vehicles no longer disappear when viewed from some vehicles with a HUD (e.g. Tanks).
* Performance gain found in static mesh rendering.
* Detonation radius from grenade launcher explosions has been reduced.
* Grenade launcher projectiles now have a minimum distance.
* Fixed bug with capturing a flag from outside of the flag radius.
* Fixed map selection screen issue on Wetlands
* Being able to pass through walls using a spinning tank turret has been fixed. It has also been address on all rotating vehicle positions just to be safe.
* Tanks taking damage from the terrain has been reduced
* The Red/Blue nametag bug has been addressed
* The disappearance of tank projectiles and grenade launcher projectiles during online play has been improved and should occur less frequently
* The distance for throwing hand grenade, ammo packs, and health packs has been increased

Men igjen, så er det andre ting dem ikke har fått fikset enda, men som vi bare får håpe at dem vil rette opp, en eller annen gang hehe :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er jo enda en stund til spillet er ferdig, så de har nok av tid på seg til å fikse de feilene som er. :rulleøyne:
 

Halky

Veteran bruker ;)
En liten glad nyhet for alle BF2 fanes ;)

Da har endelig EA/DICE satt dato på den kommende boosterpacken, Euro Force. Utgivelsesdatoen er satt til 21. februar, og boosterpacken vil bare bli gjort tilgjengelig gjennom EA Downloader. Samtidig er det sluppet både en trailer og skjermbilder som viser fram både nye kjøretøy og nye kart.

Euro Force

Denne boosterpacken vil bestå av 3 nye kart, en ny hærstryke, 4 nye kjøretøy og 7 nye våpen.

Kart:

* Operation Smoke Screen
* Taraba Quarry
* Great Wall

Hærstyrke:

* European Union

Kjøretøy:

* Main Battle Tank - Leopard 2A6
* Main Battle Tank – Challenger 2
* Fighter – Eurofighter (Typhoon T1)
* Attack Heli – Eurocopter Tiger (Tiger HAP)

Våpen:

* HK53A3
* Famas
* SA80 L85A2
* SA80 L85A2 with UGL (AG-36)
* HK21
* Benelli M4
* P90
* L96A1

Hvor og hvorledes?

Boosterpacken Euro Force blir utgitt 21.02.06 kun på EA Downloader
Prisen er satt til 9,99€.

Audiovisuell informasjon

Last ned High-res trailer her.
Last ned Low-res trailer her.
Kikk på skjermbilder her.
[/b]
Så dette ser nice ut, og denne pakken ska skaffes :)
 
De nye kartene som kommer støttet kun 16 og 32 spillere. Jeg synes dette er dumt. Liker store områder med masseslag. Man kan jo modde kartene til å takle 64 spillere, men da vil de ikke være "ranka".


Hvorfor må EA/DICE bæsje på leggen hele tiden? :(
 

Halky

Veteran bruker ;)
Og da er det tid for enda en oppdaterting ;)

Info om 1.21-patchen

EA/DICE jobber visstnok hardt om dagen for å ferdigstille den kommende 1.21-patchen. Denne gangen skal de til og med teste den før de slipper den løs... spennende. Patchen skal visstnok fikse mer enn bare TOW-buggen.



Brev fra EA/DICE

We want to let you know that we have made great progress on patch 1.21, and are happy to share with you some of the issues that are being addressed. The patch will be tested in a limited beta starting at the end of the week as planned. We are working hard on minimizing your wait, but at the same time we want to make sure that the patch is thoroughly tested before its release.

Below is the current list of confirmed fixes.

- Crash bug when using Hummer with TOW in the Special Forces expansion pack has been fixed
- Screen capture is now working
- Performance issues with certain ATI cards has been addressed
- Server browser can now filter by map name
- Claymores - the number that can be dropped at any one time has been reduced to 2

Once again thank you for your patience, and see you all on the Battlefield!

/The team at DICE and EA

Da er det bare å lene seg tilbake og vente på nok en fantastisk patch fra "the Scooby-gang".[/b]
Kilde: Battlefield.no

Og denne listen var jo ikke allverdens, så jeg får håpe de fikser noen andre ting også, som f.eks den AT bugen som mange klager over :p
 

Halky

Veteran bruker ;)
Jepp jepp da har det som ventet kommet en hotfix til 1.21-patchen.

Battlefield 2T: V1.21
ReadMe File
February 28, 2006
====================================================================

====================================================================
Patch v1.21
=====================================================================

BUG FIXES
- Fixed the Hmmwv with TOW crash on Battlefield 2: Special Forces maps
- Fixed the Battle Recorder crash
- Fixed the screen capture
- Fixed the issue with Pixel Shader 1.4 video cards
- Fixed the issue that caused heat seeking missiles to stick to oil towers
- Fixed the issue that caused heat seaking missiles to ziz-zag
- Reduced the maximum number of claymores that can be dropped to 2
- Fixed the Server Browser filter to enable search by map name
- Fixed the error in Client - Server communication causing sound, animation and other
sync issues.[/b]
Og den kan lastes ned her

Denne patceh ska da rette opp en del feil som den andre førte meg seg :p Pluss noe annet småtteri.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når kommer patchen som retter opp feilene patchen til denne patchen skapte?
 
Nå er jeg drittlei all den sytinga di, Yetipants. Du gjør jo faen nesten ikke annet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oi, unnskyld. Fra nå av skal jeg passe på at jeg bare synes at alle spill er kjempefine og suverene og absolutt verdt pengene våre selv om de slippes et halvt år før de er ferdigstilt. :rulleøyne:
 
Det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at du nesten ikke gjør annet enn å syte over at flere spill er så dårlige osv. Tror du ikke flere enn meg også er drittlei alt det maset dtt?

Jeg skjønner hva du mener i flere tilfeller, men er det ikke like greit å la være å forsøple flere av emnene her?