BioShock (PC, Xbox 360)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Atte hæ? Skal de liksom skrive om alle shaderne i hele spillet til SM2.0-format? Jeg hørte et rykte da jeg var på dass og la en feit kabel istad, og det gikk ut på at det der bare er fjas.

Sånn ellers: Når ble det skandaløse nyheter at man må bla opp noen tusenlapper for å kunne kjøre de nyeste spillene med alle fløyter og bjeller påslått? Det er sånn det er å være PC-gamer, og det har vært sånn i mange år. Liker man det ikke, kan man spare ganske mye på å kjøpe seg en ny konsoll. :p
 

K999

Keystone State Of Mind
Ikke spør meg, jeg bare hørte fra en venn. Det har vel noe med at på coveret, og på steam står det minum/recommendet: Bla bla bla, og at folk som faktisk ligger innenfor de ikke kan spille. Fordi 2kgames dreit seg ut. Kanskje hvis du leser på den siden, om hva petition-en går ut på. Jeg sier ikke så mye lurt nå for tiden.
 
gah enten suger jeg eller så er spillet ganske slemt. Har gått siste to timene omtrent uten ammo og minimalt med helse. Synes jeg har spillt ganske greit og vært sparsommelig med kruttet. Når kan jeg begynne lage sånne som fyller på eve? Har fått masse "tomme" men ikke fått mulighet til å lage de selv i u-invent maskinene.
 

SHDR

Gullmedlem
PC-gaming: Minn meg på hvorfor jeg fortsatt gidder å prøve.

Har lest så mye dritt om Bioshock på selv ganske nye PC-er (og face facts: Jernet mitt er ikke særlig varmt lenger), og jeg lurer på om ikke jeg egentlig sparer meg selv for fantastisk mye bry om jeg bare sikrer meg faenskapet til x360 istedet. Dessuten, så sier ryktene at man må aktivere PC-versjonen over teh intarwebz for å kunne spillet, og dit jeg skal kommer jeg ikke til å ha noe internett på en god stund. Ergo vil jeg ikke kunne spille det på PC uten å cracke det (hvilket egentlig ikke høres ut som en veldig dårlig idé).

Hjelp?
 
Foreløpig er det vel ikke mulig å cracke det, men du trenger jo bare registrere det en gang da, bør ikke være umulig å være et sted med nett når du skal installere det?

Hvis ikke tanken om fps på konsoll frastøter deg ser jeg ikke noe grunn til å ikke bare velge 360-utgaven, den flyter perfekt og bugfritt og du må ha en ganske oppdatert pc for å overgå den uansett.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Har ikke hatt noen problemer med BioShock på min PC (oppdaterte jævelskapet i Januar), bortsett fra at det tok litt tid å få autorisert nøkkelen min. Hører skrekkeksempler på at folk måtte vente i 6 timer før de fikk registrert spillet sitt, men vil tro at det verste rushet er over, så det bør gå smertefritt hvis du for eksempel skulle kjøpe det i morgen.

De fleste andre problemene som har blitt nevnt har vært småting som Widescreen og FOV-issues og det at du bare kan installere det X antall ganger på X antall PC-er. Hvor mange PC-er skal man spille det på samtidig uansett? Disse sakene har blitt store fordi folk liker å klage, og på Internettet er det jævla enkelt.

Og for dere som venter på PS3-versjonen; det er mulig dere venter forgjeves.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(SHDR @ 26.08.07, 11.35) 79256
PC-gaming: Minn meg på hvorfor jeg fortsatt gidder å prøve.[/b]
zomg best grafix, såklart.

Steam-utgaven anbefales, forresten. Null problemer.
 
SITAT(Yetipants @ 26.08.07, 11.21) 79265
zomg best grafix, såklart.
[/b]
Med forbehold om at man har en racer av en PC.

rulleguru:
Jeg føler med deg, for Bioshock kan være en utilgivelig affære, hvis man ikke er påpasselig.

SPOILERE kan forekomme.

Bioshock tar noen lange steg fremover, og et par små steg bakover, etter min mening. Sjekkpunkt-systemet i Bioshock er en katastrofe! Jeg tror faktisk jeg har loadet hver eneste gang jeg har dødd. Grunnen til det, er at man ofte har brukt opp mange av førstehjelpspakkene og masse ammunisjon (på en Big Daddy?) i det øyeblikket man dør, så når man starter fra sjekkpunktet, er det en god sjanse for at man ender opp med samme problem som rulleguru.

Stresset med å hele tiden ha nok førstehjelpspakker og ammunisjon, og for såvidt også hackingen, sakner tempoet, og er Bioshocks ankepunkt. Etter å ha spilt utallige FPS-spill der man slipper å tenke på helsekost, er det som å gå tilbake til et fordums system. Dessuten er det vanskelig å vite når tid man er døden nær i Bioshock. I COD-serien f.eks., så vet man alltid når det er på tide å søke dekning.

Overvåkningssystemet har også gått meg litt på nervene. Hver gang alarmen går av, er det som om en plagsom unge springer fremfor skjermen og forstyrrer spillingen min.

Nå kan det virke som at jeg ikke liker Bioshock, men det er ikke tilfelle. Atmosfæren, lydbildet, grafikken og den tankevekkende og unike historien gjør Bioshock til en stor spillopplevelse. Men, enkelte spillmekanismer er jeg ikke helt begeistret for.
 
Hackingen og sikkerhetskameraene synes jeg egentlig har fungert veldig greit, selv om jeg må innrømme at jeg stort sett loader hvis jeg blir sett og det ikke er så lenge siden sist save.

Noe som har irritert meg, er i mangel på bedre ord, triggersystemet. Veldig mange hendelser i spillet fungerer som triggers, plukker man opp et spesielt objekt blir det spawnet en splicer i samme sekund. Ikke bare føles det unaturlig at dette skjer hver gang man har "fullført" et rom, men for dere som har vært i rommet med bikuber, ødeleggende på spillopplevelsen. Her skal man finne et visst antall enzymprøver ellerno som ligger gjemt i bikuber, og man må røyklegge rommet for å få ut biene, dette må man gjøre flere ganger, og HVER ENESTE gang man røyklegger rommet kommer det 4-5 splicers inn i rommet. Og siden jeg brukte altfor mange forsøk på å finne den aller siste prøven jeg trengte, måtte jeg drepe 4-5 splicers om og om igjen. Dette er grunnen til at jeg mistet alt av ammo og helse.

Håper jeg klarer komme meg tilbake igjen, for skrudde av spillet da jeg endelig fikk det til.
 
Jeg kom hardt tilbake fra akkurat samme sittuasjon, i alle fall. Har sett mørkt ut flere ganger, men har aldri vært i nærheten av å stå fast pga. en dårlig save eller lignende.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kan jo nevnes at det har kommet en løsning på widescreenjallet (gjelder PC-versjonen): Widescreengamingforum
 

Halky

Veteran bruker ;)
Har nå skaffet meg detta spillet selv og liker det ganske så godt :) Men hvor mange levler er det i spillet btw? Er nå på lvl 3, Arcadia ellerno. Uansett alt bra sålangt og en helt grei story eller oppdragg da. Storyen er ganske så bra sånn egentlig, hvis den holder seg på detta nivået gjennom hele spillet. Har også hittill reddet alle disse små jentene, kanskje jeg prøver og drepe dem seinere hvis jeg skal runde det enda engang.

Men det med alarmsystemet har ikke jeg hatt noen så store problemer med, pleier bare og shocke cameraene og de gunntorretes ellerno, for så og hacke dem og ta over dem ;)

Men som mange andre her så går man ofte litt fort tom for ammo ja, og det er litt kjipt. Men men så lenge man klarer seg helt greit, så funker det.

Men ser det er mange av dere som glager over lite eller dårlige chekunkter? Hørt om autosave, den er kjekk og bruke ;) Jeg bruker ihvertfall den hyppig. Så bruk den folkens, F8 på tastaturet.
 
vil anta at de som klager på checkpoints spiller det på 360 og ikke pc da dummen. og hvem i verden har ikke hørt om autosave uansett? jeez.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm man spawner jo faktisk inne i ett glasbur, som man kan gå ut av når det måtte passe. Så man blir jo ikke akkurat angripet med samme man spawner liksom. Har selv aldri opplevd og fått noen fiender rett på meg der jeg spawner etter og ha blitt drept.
 
han skrev aldri at problemet var at man ble drept ved disse punktene, men at hvis man dør flere ganger på rad ender man opp uten ammo og uten liv etter å ha blitt spawnet noen ganger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hett tips: Da gjør du noe feil. :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Yetipants @ 26.08.07, 01.18) 79232
Atte hæ? Skal de liksom skrive om alle shaderne i hele spillet til SM2.0-format? Jeg hørte et rykte da jeg var på dass og la en feit kabel istad, og det gikk ut på at det der bare er fjas.
[/b]
Nåå... Riktignok ikke fra 2K, men
 
Har selv fått tak i Bioshock nå. Aldri vært no kjempe fps fan, men må si dette spillet er meget underholdene. Stemning, grafikk, lyd osv er alt vel å bra :) - Likte dette med Plasmids veldig godt igrunn. Kan ikke si jeg har vært så veldig flink til å spille på en sparsomlig måte. Kunne igrunn brukt kameraer og turrets og slikt litt bedre enn å sprenge de til filler med engang jeg ser en :p - Og disse Big Daddy folka synes jeg var ganske vriene, brukte en kjempe haug med first aid packs på første kamp med en slik en. Noen tips til å kunne gjøre denne hektiske kampen med en BD litt mer kontrollert? :p