BioShock (PC, Xbox 360)

SITAT(Yetipants @ 29.08.07, 02.03) 79613
Hvordan zoomer man? Fortell meg. :p

[...]

PS: Akkurat kommet meg til Arcadia. Jeg liker hvordan spillet hele tiden bygger ut evnene dine og gir deg nye muligheter, uten at du blir Jesus av den grunn. Og protip til dere som har vært ute en vinterdag før: Spill på Hard. Det gir tilfredsstillelse.
[/b]
På Xbox trykker man ihvertfall på høyre analogstikke (som i de fleste andre 360-fps, så passe flaut jeg aldri prøvde). Vet ikke med PC.

Synes medium gir mer enn nok tilfredstillelse, ihvertfall på Xbox. Har aldri klaget over FPS på 360 før, men i BioShock føler jeg at fiendene er såpass raske og kommer opp så tett innpå deg at feks machine gun kan være vanskelig å kontrollere. Vanskelighetsgradene er sikkert justert ganske bra mtp. konsoll vs. pc, men ser for meg at det er litt greiere å komme gjennom på pc.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(rulleguru @ 29.08.07, 07.46) 79620
Vanskelighetsgradene er sikkert justert ganske bra mtp. konsoll vs. pc, men ser for meg at det er litt greiere å komme gjennom på pc.
[/b]
Vil det si at BioShock er et stykke over gjennomsnittet vanskelig på medium på X360? Jeg er mildt sagt litt rusten ettersom jeg ikke spiller så ofte og så mye lenger, så jeg kan nok slite med å komme igjennom hvis det krever mye trening. Kanskje jeg må spille på Easy. :usikker:
 
Jeg har fått inntrykk av at easy blir veldig lett igjen, og tvinger deg ikke til å bruke plasmid+våpen-comboer på samme måten, så jeg tror man får mindre ut av spillet på easy. Det er egentlig ikke vanskelig på medium, siden man egentlig aldri kan dø i spillet, men siden jeg ikke liker å bruke de spawnestasjonene og heller loadet tilbake har jeg ofte gjort det vanskeligere for meg selv enn jeg hadde trengt.

Spill på medium du, er ganske rusten selv, og det gikk bra bortsett fra et par frustrasjonspunkter.
 
Da var BioShock fullført. Vet ikke hvor lang tid jeg har brukt, men har spilt 2-4 timer hver dag siden fredag. Spilte på medium, noe som jeg synes var relativt enkelt. Dødde bare en gang, men nå skal det sies at jeg er en jævel på å bruke save-funksjonen. :p Klarte faktisk å redde alle de små søstrene også. Alt i alt fornøyd, ikke et spill jeg kommer til å kvitte meg med det første. Skal runne det en gang til før eller senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Houseman @ 29.08.07, 14.39) 79654
Vil det si at BioShock er et stykke over gjennomsnittet vanskelig på medium på X360? Jeg er mildt sagt litt rusten ettersom jeg ikke spiller så ofte og så mye lenger, så jeg kan nok slite med å komme igjennom hvis det krever mye trening. Kanskje jeg må spille på Easy. :usikker:[/b]
Det står beskrivelser for hver vanskelighetsgrad, mener de er omtrent slik:
  • Easy - You're new to shooters
  • Medium - You've played a few shooters
  • Hard - You've played a LOT of shooters
Omtrent som i Gears of War, altså. Bortsett fra at den vanskeligste er låst opp fra starten av.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Plukket dette opp i dag, og det leverer hittil. Va innom Platekompaniet og de hadde 3 stykk igjen, så tenkte jeg at jeg skule stikke over gata til Spiderman for å se om de hadde det billigere. Dem hadde det ikke i det hele tatt, og nå jeg kom tilbake til Platekomapinet (ca. 5 min etter) så var to av eksemplarene revet vekk ^^ Heldigvis fikk jeg med meg ett.


Men var det ikke slik at demoen som ble sluppet, ikke skulle inneholde noe fra selve spillet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er ikke riktig. Demoen inneholder den første lille biten av hele spillet, med en del ekstra ting (noen våpen og Plasmids du ikke får så tidlig i fullversjonen).
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Ok, da har jeg missforstått.


Gleder meg til jeg får en skikkelig tv om to uker. Sitter i skrivende stund (ikke le) på en 20'' reise-tv. Heldigvis er spillet så bra, at jeg glemmer skjerm og alt mulig annet etter en stund.
 
Synes selv medium er helt greit jeg. Første møtet med Big daddy var tøft, men det på grunn av at jeg var uforberedt, og at det ble veldig hektisk :p - Ellers synes jeg det ikke er for lett, eller for vanskelig på medium, som forsåvidt er sånn det burde være. Bare bruke litt tid det så går det som smurt. Har dødd et par ganger hittil. Kommet meg inn i Arcadia. Har ikke spilt så mange shooters for å si det sånn. Bare runnet Gears of War og Timesplitters 2 og slikt :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lite tips: "Middelmådig" betyr at noe er helt greit - i litt negativ forstand - kvalitetsmessig. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Yetipants @ 29.08.07, 00.03) 79613
Og protip til dere som har vært ute en vinterdag før: Spill på Hard. Det gir tilfredsstillelse.
[/b]
Det er så sant som det er sagt. Jeg bruker lengre tid på hvert område nå, og spillet tvinger deg ned i kne og til å faktisk gjøre virkelige valg. I medium endte det opp med at jeg brukte samme taktikk på pappaene ca. hver gang. Etter hva jeg har opplevd på Hard nå (snart ferdig med medical pavillion) lurer jeg litt på hvordan jeg skal hamle opp med de første daddiene. Mangel på ammo springs to mind ...

Det er en mer intens opplevelse.
 
noen her som har bestillt fra Play-asia å fått det i posten?
mitt ble sendt sist fredag men har ikke kommet ennå :grr:
 
Da var Bioshock i hus! Tinnedition til 499,- på Lefdal. Jeg trodde jeg skulle få samleboksen, men den gang ei... søk Bioshock på hjemmesidene til Lefdal, så skjønner du meg. Der viser det tydelig til en samleboks og navnet "Collector's Edition". Ringte dem i dag morges og spurte om de hadde fått den inn, "jada" svarte den muntre stemmen i telefonen. Fikk reservert en boks, og trodde alt var bra.

Så kom jeg ut der, og det eneste de hadde var selvsagt den jævla tinnboksen bare. Er uansett fornøyd med kjøpet. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Kjøpte det på Steam på onsdagskvelden, 312 kroner ble det. Har spillt det en del, og det er jævlig bra. Grafikken er jævlig feit og det er virkelig gøy å spille det. Helt klart en höydare så langt.
 
yay det lå i postkassa idag :)

 
Er det bare bildet som gjør at coveret ikke ser helt flatt ut? :$

Og før noen påpeker at coveret ikke er FLATT, så vil jeg si at dere skjønner alle hva jeg mener.