BioShock (PC, Xbox 360)

Er jo absolutt ikke bare en korridor forover, er mindre lineært enn de fleste FPS jeg har spillt. Jeg utforsker alltid et område før jeg starter med oppdragene.

Selvfølgelig, det er ikke fritt på samme måten som Oblivion og GTA, heldigvis!
 
Grafikken og detaljerikheten, følelsen av å være innesperret i en by langt under havet og miljøene får meg til å glemme det jeg skrev, men av og til blir det litt tamt. :/
 
Hm bare av interesse, kan du nevnte et nyere FPS eller TPS for den saks skyld som er mindre lineært enn BioShock? Isåfall har ikke jeg spillt det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Revan @ 02.09.07, 19.17) 80252
Jeg møtte den første Big Daddyen ved en disk, og når han kom etter meg hopper jeg over den og skjøt på monsteret med shotgun. Da ville han charge rundt disken for å nå meg, og da hoppet jeg bare over på andre siden og gjentok dette. Andre som brukte den strategien? :p
[/b]
Nei, fordi det er kjedelig å spille på den måten?
 
Enda kjedeligere å dø gang på gang fordi Daddyen er så jævla sur og slem første gang du møter på en. Hadde dessuten lite liv og ammo da jeg møtte ham der, så det var egentlig ikke så mye annet å gjøre...
 
Jeg løp ned der hvor man må smelte is for å komme igjennom (tilfeldig, ikke for å utnytte "glitchen"), og der kommer han ikke igjennom, så da er det bare å stå i ro og skyte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare meg som liker å slenge ut en gauntlet av miner og snubletråder, for så å stille meg opp med Mr. Granatkaster i andre enden som velkomstkomite til Pain City? :(
 

Jante

privileged CIS shitlord
Yeti: Hell no! Jeg gjør også det, ufattelig morsomt! Det er derimot litt upraktisk når en Big Daddy vandrer inn i feller jeg har satt tidligere (og glemt av), for så å denge på meg uten forvarsel. :D
 

K999

Keystone State Of Mind
Da fikk jeg endelig spillet mitt fra play-asia i dag. Jeg har unngått denne tråden, for å unngå spoilers, så hvis jeg skriver noe som er svart på, så får dere bare unnskylde meg.

Jeg har da spilt i en 2 timers tid tror jeg, brukt meg god tid, sett rundt, funnet det mesta, vært overalt, før jeg har gått videre. Drepte akkurat min første Big Daddy, og jeg redder jentene, syns det var best å gjør, hvis vi ikke blir lurt og ikke får noe senere da. Kom meg akkurat til neste plass da, emergency exit, og til den plassen som jeg ikke husker hva heter. Sluttet av der, nå nettopp, og tar meg en liten pause, før jeg fortsetter frem til senere i kveld. Er imponert, og spillet virker sinnsykt fet til nå, demoen var bra, men herregud spillet er mye mye bedre. :D
 
Begynte på spillet i går og startet da på Normal, selvom jeg lurer på om normal er for lett.

Den første mr.B jeg møtte på gikk lett ned, enkelt og greit fordi han var mer opptatt med å knuse turretsa som jeg hacka. Etter at han hadde slått de istykker var det bare å stunne og skyte, overraskende å effektiv pistolen er igrunn. De neste mr.b's var enda simplere, siden man bare kunne kaste oljefat på de og rett og slett bare returnere granatene tilbake på de. Har vel drept tilsammen 4 mr.b's og har full ammo på nesten alle våpen og stocka fullt opp med FA-packs og Heroinsprøyter. Men må si jeg ble overrasket over underholdningsverdien, har selv ikke fulgt med på hypen rundt så hadde ingen forventninger til spillet på forhånd.
 
Thinaran, jeg forstod ikke den stripen, kan du forklare?

Fullførte Bioshock i dag, og selv om jeg er imponert over spillets atmosfære og tekniske kvaliteter, kommer jeg ikke til å besøke Rapture på nytt igjen. Litt for mange frustrasjonsmomenter og et klaustrofobisk miljø trekker ned for min del.

Jeg har et spørsmål til dere som har fullført spillet:

SPOILER
Jeg glemte å redde et par jenter. Gikk jeg glipp av noe, eller er det bare snakk om en "Achievement"?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Du får vel bare mindre ADAM, vil jeg tro, som igjen gjør det vanskeligere å klare spillet fordi du får mindre plasmids og gene tonics å leke med.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Var det ikke sånn at man får mere ADAM når man faktisk dreper disse jentene og man får da litt mindre ADAM når man redder dem. Mener det var sånn, hvis jeg ikke surrer helt her. Har selv reddet alle hittil og satser på og gjøre det ut resten av spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg fikk en slutt som lot til å være basert på at jeg redda alle jentene, iallfall. Veit ikke hvor mange slutter det er.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Tror det er to forskjellige slutter.
 
Såvidt jeg vet er det bare to slutter. Enten redder man mesteparten av jentene, eller så høster man (les: dreper) dem. Selv reddet jeg alle jentene, men en fyr i klassen min fikk den andre slutten, og han sa at

SPOILER
Der du på den gode slutten fikk "They offered you the city, but you redda dem alle sammen og levde lykkelig alle deres dager, så ble den andre slutten noe sånt som "They offered you the city, and you gave them terror." Så stikker Jack og diverse splicerkompiser opp til overflaten i mange dykkerklokker, og verdens ende ensues. Virka litt badass.

Tror kanskje jeg må overtale brodern til å høste når han spiller gjennom.
 
SPOILER


Takk for svarene, folkens, men jeg tenkte på antallet jenter, ikke om man velger å redde eller høste. Spillet har to slutter, det er riktig, men jeg lurer på om noe ekstraordinært skjer hvis man redder absolutt alle jentene, noe jeg ikke gjorde. Kan tenke meg at man får en ekstra "Achievement", men det kan hende noe mer interessant skjer i tillegg.

Angående de to sluttene, så er de begge å finne på YouTube. Kjekt hvis man ikke planlegger å runde spillet to ganger.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Bare så man vet det. Man får den "kjipe" slutten selv om man bare dreper én av jentene. Noe jeg smertelig måtte erfare på min første gjennomgang. Slutten samsvarte derfor ikke med mine handlinger i spillet i det hele tatt. Noe som jo kan sies å være rimelig dritt. Hadde jeg visst at man måtte få 100% rescue-ratio hadde jeg jo selvsagt gått for det.