Call of Duty 4: Whiskey Tango Foxtrot

K999

Keystone State Of Mind
Kjøper det imorgen jeg. (Ja Nichololas, jeg ombestemte meg.) Spilte igjennom mye av SP-delen med en kompis idag som kjøpte det etter skolen, og da ble det til at jeg må ha det, mye kulere SP-del enn jeg hadde trodd, og online delen er jo så jævla konge.

Nicholas... du tvilte kanskje, men nå er spillet kjøpt inn! Skal komme gjennom campaign først. Noen som vil spille i kveld?

D

Deleted member 91

Gjest
360 altså, Sushi?

Kjøpte spillet på Platekompaniet igår (399,- var steikemeg en god pris, forresten) og prøvde det en time eller to før det bar avsted, og har spilt litt mer idag. Spillet deles i 3 "Acts" (pluss prologue og epilogue) og jeg er akkurat i starten av den tredje, så jeg er ganske langt inn i det. Det er ikke særlig mer avansert enn det var i de forrige spilla, og det var det ingen som forventa heller, men presentasjonen er det ingenting å si på - musikken er pompøs og høy (tror tilogmed det er godeste Gregson-Williams som står bak, uten at jeg er 100% sikker), eksplosjonene høyere, og storylinen omtrent like tøysete som vanlig, med et par kule tvister for good measure (slutten av Act I, sier jeg bare). Spillet gjør overhodet en god jobb med å få deg til å føle deg som en del av en faktisk militærstyrke, til tross for at du ender opp med å gjøre alle store ting uansett. Det er ikke taktisk frihet på linje med Rainbow Six ellernoe slikt, men det er en god berg-og-dalbane. Favorittbretta hittil er Death From Above og All Ghilied Up - sistnevnte er et flashback-brett hvor du lister deg rundt i Tsjernobyl med sånn derre heftit kamuflasjedrakt som forkler deg som en komposthaug. Spenningen er til å ta og føle på, for å si det slik. Death From Above er bare skremmende realistisk.

Har ikke spilt allverden online heller, klart (statistikksiden min sier jeg har seks seiere og ett tap under beltet), men jeg vet fra betaen tidligere i høst at det er godsaker, og gleder meg til å åpne opp flere våpen og perks - spesielt M14 og AK74u skal bli stas. Brettene tar fra enspillerdelen, så det er mye gater i midtøsten og sånt, der Crash og Crossfire er favorittene hittil.

K999

Keystone State Of Mind
OMG. Kjøpte spillet i går (lørdag altså) og platekompaniet var utsolgt, så jeg betalte 549,- på EBgames for spillet. (Verdt det) Har ikke kommet meg langt inn i SP-delen (bryr meg ikke så mye om den) men har spilte litt mye av den fra før (altså på fredag hos en kompis). Jeg kjøpte spillet med en kompis sammen idag, og vi startet online med en gang, betaen var digg så jeg gleda meg, noe skjedde med internetten hans (eller serverne på spillet) som gjorde at vi fikk starta på SP-delen i 1-2timer, men alt i alt satt vi rundt 4 timer med online (eller mindre). Er lvl 10, nesten 11, men jeg suger. Alt er mye mer intenst nå enn det var på betaen, mye mer "close-combat" ikke så mye sniping. :( Og jeg har enda ikke fått spilt på Crash (som er min favoritt) eller på den der andre som var på betaen (den store grass banen, med bensinstasjonen), men har spilt den tredje banen, og sikkert alle andre på spillet. Det var gode greier, men som sagt så ble jeg eid, men gleder meg til å spille mer.

D

Deleted member 91

Gjest
Mindre sniping? Hvordan fungerer det egentlig, det er jo ikke som om bretta er blitt mindre siden betaen? :p

Har ikke spilt noe mer singleplayer siden sist, men har kommet opp til level 20 på multiplayeren nå. Det betyr at jeg har åpna opp litt snasne perks, og hovedloadouten min består nå av følgende:

- AK47 m/ rødpunktsikte
- M1911
- Sleigh of Hand perk (lar deg lade dritfort; jeg brukte egentlig Stopping Power her, men AK-en er kraftig nok til at det ikke er nødvendig uansett)
- Martyrdom perk (jævlig feig, javel, men jeg skylder på at den alltid netter meg rundt 5 kills per kamp, pluss at alle som faktisk veit hvordan den fungerer kan unngå den lett som helvete)
- En eller annen annen perk.

Har lekt litt med M16 også, bare fordi burst er bias knær, men mitt neste prosjekt blir nok G3, som åpnes på level 25, tror jeg.

D

Deleted member 91

Gjest
Sånn forøvrig, så skal jeg og CockMcBalls spille en del imorgen, og alle andre som kunne tenke seg å være med er welcome til å slenge seg på. Hvem vet, vi kunne jo kanskje tilogmed mekka en privat kamp. Uansett, dere har tagza våre, vi begynner en eller annen gang på dagen imorra, titt innom så blirre stas.

D

Deleted member 91

Gjest
Der ja, var M14-en i havn. :D Dvs. level 46, og det etter bare .. 19 timer og 21 minutter med spelling. Har ikke lagt så mye godvilje i å levle opp ennå (spiller pent lite Sabotage og Search and Destroy, for eksempel, som begge er modusene som netter deg lettest XP), men et lite tips til dere som skal klatre litt i gradene: Prøv ut forskjellige våpen. For det første kan du oppdage mang en perle (jeg fant f.eks ut av Mini-Uzien, som jeg har forbannet ved flere tidligere anledninger, plutselig blir litt stas etter en liten lyddemper og Double Tap-perk), og for det andre får du 1600 XP totalt av å knerte 150 stykker per våpen.

Selv har jeg nylig oppdaget den fantastiske gleden man får av å kombinere Stun-granater med W1200-hagla (den første hagla du får): 35 kills og 2 deaths på Backlot. =D

K999

Keystone State Of Mind
Joda, er gaye saker detta. Har spilt hver dag siden lørdag, er ikke mer enn lvl 28, men brukte vel nesten hele min "spilletid" i går på å gå igjennom SP-delen (som var jævla bra, men er på siste mission, antar jeg.), men spiller online som regel mest av tida. Har spilt 9-10 timer tror jeg, og syns jeg levler akkurat passe nok, K/D-ratioen min kunne vært bedre da. :$ Og har begynt å spille mye Team Hardcore greier, er veldig rått, mye mer taktisk.

PS: AK-74u-en eier.

D

Deleted member 91

Gjest
Ga oss til fordel for De syv dødssyndene nå, men opptar sikkert spillinga når det er ferdig. Vi spilte litt Team Hardcore de siste to kampene, og det var jo mektig fett. For de som ikke er kjent med konseptet, så fjernes altså så og si alt av HUD, friendly fire skrus på, man får som regel kun ett liv (Hardcore Deathmatch er unntaket), og én kule er som regel nok til å ta knekken på deg. Det er med andre ord ganske tøft, og man må spille mye mer varsomt og forsiktig enn på de vanlige modi. Lyddempa M14 + lyddempa M1911 + UAV Jammer + Bomb Squad = tjohei. :D

Jeg ble mobba av en brite fordi jeg sa jeg brukte UAV-jammer og Silencer samtidig. Han sa at poenget med UAV-jammeren forsvant med Silenceren, så jeg vet ikke jeg. Har du noe å si meg om det, Nicholas? :p

Hardcore må være det kuleste jeg har prøvd noensinne på LAN, hvis du ser bort i fra Halo. Vi var fire stykker i et lite rom, skjermene i firkant slik at vi ikke kunne kikke på hverandre, og spilte hardcore. Du får en slags realistisk feeling, og det er ganske kult å ligge i gresset i motsatt ende av huset med turreten på favorittmapet mitt Pipelines. Du venter på kompisen din, for du vet du er usynlig med Ghilli-suit... PANG! Han skriker ut i setet ved siden av og banner "HVOR FAEN VAR DU?" :D

Support er foreløpig klassen jeg spiller, fordi jeg elsker å gi laget support samtidig som folk er ganske sjanseløse når du peprer 300 kuler eller what som M245 har i magasinet.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Revan @ 16.11.07, 00.13) 89279
Jeg ble mobba av en brite fordi jeg sa jeg brukte UAV-jammer og Silencer samtidig. Han sa at poenget med UAV-jammeren forsvant med Silenceren, så jeg vet ikke jeg. Har du noe å si meg om det, Nicholas? :p

Hardcore må være det kuleste jeg har prøvd noensinne på LAN, hvis du ser bort i fra Halo. Vi var fire stykker i et lite rom, skjermene i firkant slik at vi ikke kunne kikke på hverandre, og spilte hardcore. Du får en slags realistisk feeling, og det er ganske kult å ligge i gresset i motsatt ende av huset med turreten på favorittmapet mitt Pipelines. Du venter på kompisen din, for du vet du er usynlig med Ghilli-suit... PANG! Han skriker ut i setet ved siden av og banner "HVOR FAEN VAR DU?" :D

Support er foreløpig klassen jeg spiller, fordi jeg elsker å gi laget support samtidig som folk er ganske sjanseløse når du peprer 300 kuler eller what som M245 har i magasinet.
[/b]
Jeg tipper du hørte litt feil. Greia med UAV Jammer er at du blir usynlig på radaren av å bruke den, og når du i tillegg ikke lyser opp pga lyd så er du praktisk talt usynlig. Ulempen er forverret rekkevidde på lyddempete våpen, så du får veie ulempene og fordelene mot hverandre.

Support er nok den klassen som er "best", ja. Det er så og si enighet om at RPD-geværet er litt i kraftigste laget, ettersom det har bøttelass med ammo, gjør mye skade og er veldig presist. Det gjelder forsåvidt alle support-våpnene, inkl. M249 (ikke M245).

Ellers: Level 49, suckas. :D .50 Cal Barrett up in 'dis. Makan til rifle.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Mulig jeg tar feil, men tror den såkalte briten tar feil.

UAV jammer = usynlig på UAV SCANS

At du kommer på radaren når du skyter uten silencer er noe annet.

Og ja, support er et helvete. Skudda deres går gjennom det meste av cover også.

K999

Keystone State Of Mind
Vel da tar du 52 i morgen, jeg on the other hand tar vel 52 en gang neste helg, ble vist en del timer med Mario idag (6-7t) og hele morgen blir Wii time. Skulle gjerne vært med idag, da du spurte meg, men som sagt Mario was callin'.

Ellers: hLeks (Aleks som var med og spilte med meg, deg og Cock for noen dager siden) syns du var jævlig god, og snakker enda om deg, og hvordan du eide alle. B) Jeg syns han er rimelig god iforholdt til meg, men så kommer du og viser hvem som er mannen.

SITAT
eg ble mobba av en brite fordi jeg sa jeg brukte UAV-jammer og Silencer samtidig. Han sa at poenget med UAV-jammeren forsvant med Silenceren, så jeg vet ikke jeg. Har du noe å si meg om det, Nicholas?[/b]
Briten er en dott. Og jeg kan svare deg.
Silencer skjuler kun posisjonen din når du selv skyter. Hvis noen bruker UAV scanneren, da blir du avslørt på radaren.

Sniper, UAV-jammer og Silencer er en pen kombinasjon i de rette hendene.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Update on the way!

SITAT
Hey Everyone --

Wanted to give you a heads up for an update in the works for the Xbox 360 version. We're going to be optimizing a lot of things behind the scenes with matchmaking and host selection as well as adding a few new features via the update which I have outlined below. No ETA on when this update will be available for download, just giving a heads up on what's to come in the future in the first potential update:

Additions / New Features:
Added Kill cam to Airstrike bombs and Claymores

Addition of Host Migration so if Host Leaves auto-chooses next best host :trollmann:

Tweaked the following Oldschool Mode settings based on feedback:
- Added Unlimited Sprint
- Increased Magazine Size
- Added Ragdoll Cam

Optimizations / Tweaks:

Identify party by background color (in Lobby)

Optimized server selection for first match for better connections :trollmann:

Improved network performance for 18 player games

Optimized 'Chase Cam' when Spectating

Fixed Playlist error when attempting to join from other games

Handle Corrupt Create A Class data instead of kicking player[/b]
Charlieoscardelta

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, til alle dere som spiller COD her. Jeg regner med at alle dere spiller det på 360? Har selv nå rundet Sp delen som kun tokk meg rundt 6 timer fra start til slutt, lit kort. Men skal nå ta steget ut i MP delen :p
Håper den er fet;) Men regner vel ikke og se noen av dere der ute i mp delen for pc.