360 altså, Sushi?
Kjøpte spillet på Platekompaniet igår (399,- var steikemeg en god pris, forresten) og prøvde det en time eller to før det bar avsted, og har spilt litt mer idag. Spillet deles i 3 "Acts" (pluss prologue og epilogue) og jeg er akkurat i starten av den tredje, så jeg er ganske langt inn i det. Det er ikke særlig mer avansert enn det var i de forrige spilla, og det var det ingen som forventa heller, men presentasjonen er det ingenting å si på - musikken er pompøs og høy (tror tilogmed det er godeste Gregson-Williams som står bak, uten at jeg er 100% sikker), eksplosjonene høyere, og storylinen omtrent like tøysete som vanlig, med et par kule tvister for good measure (slutten av Act I, sier jeg bare). Spillet gjør overhodet en god jobb med å få deg til å føle deg som en del av en faktisk militærstyrke, til tross for at du ender opp med å gjøre alle store ting uansett. Det er ikke taktisk frihet på linje med Rainbow Six ellernoe slikt, men det er en god berg-og-dalbane. Favorittbretta hittil er Death From Above og All Ghilied Up - sistnevnte er et flashback-brett hvor du lister deg rundt i Tsjernobyl med sånn derre heftit kamuflasjedrakt som forkler deg som en komposthaug. Spenningen er til å ta og føle på, for å si det slik. Death From Above er bare skremmende realistisk.
Har ikke spilt allverden online heller, klart (statistikksiden min sier jeg har seks seiere og ett tap under beltet), men jeg vet fra betaen tidligere i høst at det er godsaker, og gleder meg til å åpne opp flere våpen og perks - spesielt M14 og AK74u skal bli stas. Brettene tar fra enspillerdelen, så det er mye gater i midtøsten og sånt, der Crash og Crossfire er favorittene hittil.