Chief Gutti Diary

JINOV

Yo, vi skal nok klare aa faa til en turnering eller game weekend i Winning Eleven. Jeg kjenner MANGE folk som digger spillet, og har store muligheter til aa arrangere noe for folk vi vet er gode. Vi kontaktes etter jeg kommer hjem (15. august).

den er grei jeg gleder meg til den mere enn NM:) men du skal ordne noe turnering eller? oh en ting til copi av WE9 :) neida
 
25. juni

I gaar moette jeg produsenten bak Ico serien (Shibuya) paa en oelrestaurant kalt Ootaru. Hver torsdag moetes folk som jobber i gaming industrien. Det er vanlig at produsenter og journalister (fra IGN, Gamespot etc) er tilstede osv. Vi diskuterte litt om hvordan det loennet seg aa komme seg inn i gaming industrien osv, om det var best aa gaa paa egne developer skoler eller aa begynne paa spesial/yrkesskoler og gaa fra der. Forrige uke snakket jeg med en som jobber i Sony men har laget mye av Nintendogs spillet. Det er vanlig noen ganger at folk fra rivaliserende utviklere mekker spill om hverandre vist nok. Anyway, han viste oss masse fett paa PSPen han hadde med seg. Unreleased stuff etc.

Fra onsdag av faar vi installert 50MB til 90MB linje hjemme i leiligheten i Ebisu. That's totally fucking crazy if you ask me, lol!

Naar det gjelder VF saa har det blitt bra training mot Jacky og Aoi. Slo til og med Mukki Akira's Jacky i dag. Blit fortsatt regelmessig knust av pro gutta, men en av 4 saa slaar jeg en famous Jacky (med Wolf).

Her er stats

Akira 6th Dan 201 wins 257 losses 43.8%
Lau 7th Kyuu 15 wins 15 losses 50%
Jeffry 3rd Dan 95 wins 59 losses 61.6%
Pai 9th Kyuu 3 wins 7 losses 30%
Kage 6th Dan 144 wins 87 losses 62.3%
Lion 7th Dan 151 wins 141 losses 51.7%
Wolf 10th Dan 371 wins 365 losses 50.4%
Vanessa 8th Dan 120 wins 65 losses 64.8%
Gou 8th Kyuu 14 wins 17 losses 45.1%

Vant 4 10th dan kamper i dag og tapte 2. Kage har ranking match til 7th Dan ved neste match. Akira er vel paa minus tror jeg. Samme med Lion. Vanessa er paa minus 1. Jeffry har plusser.

Har absolutt null penger igjen denne maaneden, saa hvis noen er hyggelig nok til aa donere litt cash til Chief Gutti Charities saa kan dere bare sende meg en email. Thanks
 
Ikke mye har skjedd de tre siste dagene grunnet lite cash, men VF i spillebula har jeg alltid klart aa slenge inn paa dagsagenda. Faar ikke noe penger paa kontoen foer begynnelsen av juli, saa det kan bli kjipt med skikkelig mat de siste dagene. Er vi heldige saa er internettlinja vaar oppe fra onsdag. En 50MB til 90MB linje er noe vi ikke kommer til aa klage paa. Faar se om online gaming med fighting games blir lagfritt for en gangs skyld. Med en 8MB linje hittil har jeg lagt merke til mini-lag nok til at jeg har heller vaert villig til aa dra i spillebula for aa bruke penger der. Mr. David er snart ferdig med oversettelsen til RPG-spillet, men kommer fortsatt til aa slite med cash han ogsaa paa grunn av husleie han ikke har hatt muligheten til aa betale de to siste maanedene (fortsatt ikke noen loenn fra gamle jobben hans).

Snart er det vil finalerunder i Tekken5 konkurransen paa Spiderman. Da faar jeg bare si lykke til (eller ganbare = do your best) til de folka jeg kjenner som er videre (JINsama, Aksel og Wallace). Hvis jeg husker riktig saa gikk det raevva for OegleJohn og Fuglebros (you lot man, hope to see you guys doing well during the Nationals though, ganbare). Dere maa vaere snille og oppdatere meg paa resultatet fra turneringen. Skal bli goey aa faa med seg hvem som stikker av med PSP-maskinen, hehe. By the way, spilte en kreditt med Tekken 5 i dag (no card though, stopped bringing it) mot en Bryan-spiller. Tror jeg tapte 2-3 i runder eller noe saant. Fikk ikke til en enese Shouryuuken launch en gang (Fuujinken?), men lover at jeg skal bli med paa NM for det selv om jeg er totally shit i spillet. Selv om jeg kjenner flere av de beste norske Tekken-spillerne, saa maa jeg si at jeg haaper JINsama stikker av med seieren i aar ogsaa. Han fortjener det utrolig mye, og haaper at seieren setter mer lys paa dagen, despite tough times.

Uansett, avslutter med VF stats

Akira 6th Dan 202 wins 258 losses 43.9%
Jeffry 3rd Dan 114 wins 67 losses 62.9%
Kage 7th Dan 147 wins 87 losses 62.8%
Lion 7th Dan 155 wins 144 losses 51.8%
Wolf 10th Dan 377 wins 368 losses 50.6%
Vanessa 8th Dan 120 wins 67 losses 64.1%

Har skaffet med Kendo rustning (Dou) til Akira naa. Har tre-sverd (Shinai) fra tidligere etter aa faa fire mynter paa challenge mode. Mangler hodebeskyttelse, men det kan jeg kun faa etter aa vinne Soelv skattekiste kamper. Har ikke hatt noe annet enn bronsekister hittil i versus matcher.

Jeffry er som sagt kanskje den mest basiske figuren i spillet hvor alt gaar i hoey skademulighet etter hva som helst. Kan slaa Tsuwamono + folk med han til og med. Har faatt hai paa hode og hai som hale naa saa Jeffry ser driit kul ut.

Kage rykket opp til 7. Dan i dag. Den figuren som det er lettest aa ferdigjoere Challenge Mode, men en character som er vanskelig aa spille med fra Tsuwamono og oppover nivaa.

Lion vant og tapte en kamp paa 7. Dan i dag. Er fortsatt minus tror jeg. Ikke noe spesielt der annet enn at jeg har faatt Light Green som farge.

Wolf slaa flere Tsuwamono Jacky folk i dag, og vant ogsaa en 10. Dan kamp mot en Akira. Akira rykket desverre ned til 9. Dan gjennom kampresultatet saa han fikk ikke spilt mot meg igjen paa samme dan-nivaa. Vant deretter mot flere folk, men ingen hadde noen 10. Dan paa lur. Er derfor tilbake paa noyytral eller +2. Paa 10. Dan nivaa maa man enten ha +5 i wins, eller vinne 5 kamper paa rad mot samme rank.

Vanessa er paa minus 3 naa. Neste er kanskje rank-down match. Faar haape jeg overlever den.

Har som sagt Pai, Lau og Gou kort ogsaa, men fy faen og kjedelig det er aa spille med disse tre. Jeg ga Gou et haap, men etter 20 kamper eller noe saant har jeg skjoent at han der er ikke noe for meg.


Mr. David rykket opp til Tsuwamono igjen.
 
Fyfaen Japanske og Sør-Koreanske nettlinjer er noe vi bare kan drømme om, hvor mye koster nettlinjen din :svette:
 
Aku: Har ikke sjekket prisnivaaet ennaa siden det ikke er jeg som betaler. Skal sjekke til neste gang.

3. juli

var innom Ootaru for aa moete en felles kompis av meg og Keiso (Joe Chan) som heter Ike. Kanskje jeg har nevnt han tidligere, men han jobbet for Gamespot USA fram til 2003. Siden det har han jobbet i Konami ved Roppongi Hills i Tokyo. Det siste han har drevet med var Coded Arms og lokaliseringen for spillet paa den vestlige markedet. Har fortalte meg ogsaa at selv om kun Winning Eleven 9 til PS2 er annonsert foreloepig, proever Konami aa faa til en utgivelse av Winning Eleven til PSP rundt samme tiden (WE9 kommer ut 4. august). Hvis en av eWil Twins'a leser dette saa har dere ihvertfall naa faatt en god grunn til aa skaffe dere PSP maskinen allikevel. Imagine next time on the plane towards Japan man, we'll be playing some Chiefs enjoying their cup of tea within the Business Class area, lol.

I tillegg har jeg blitt kjent med Anoop fra IGN. Han har bodd i Japan i 4 aar naa og har nettopp flyttet til Shibuya-omraade. Han sier selv at han suger i spill, men saa lenge han har peil paa det han leverer til IGN saa er det vel ikke mye man kan klage paa. I gaar dro vi faktisk ut paa byen. Ble ikke noe mer enn telefonnummre fra noen fine ladies denne gangen, men hadde det driit fett for det.

Om 2 dager kommer Shou hjem fra statene. Da blir det kjoep av TV. Han har tenkt aa kjoepe en brukt en for kun 6 000 kroner som egentlig kostet 25 000 da den var ny. CRT-skjerm slik at vi kan koble opp Virtua Fighter Final Tuned og like vel ha muligheten til aa spille i 31khz mode. Da var aarets toppmodell i 2002 tror jeg.

Kjoepte nyeste utgaven av Arcadia Magazine. Dette er det eneste gjenstaaende spillbladet som kun tar seg av arkademarkedet. Det het tidligere Gamest fram til 1999 da utgiveren gikk konkurs. Gamest ble saa kjoept opp av Enterbrain og navnet skiftet til Arcade Magazine. Ble ogsaa kun et maanedlig blad. Gamest ble faktisk utgitt 2 ganger i maaneden. I maanedensutgave stod det selvfoelgelig mye informasjon om Tekken 5.1 forandringene. Fra i morgen blir det beta teste-start i Shinjuku Nishi Club Sega. Interessante forandringer for Kazuya syns jeg. Folk som har kjoept arcadeversjonen hittil for oppdateringinen gratis i posten saa lenge kjoepet er registrert offisielt. I tillegg til Tekken 5. 1 saa stod det en del informasjon om King of Fighters XI. Tre nye spillfigurer kalt Elizabeth, B. Jenei og Ozwald. Aldri vaert noen stor fan av KOF serien, men en ting er sikkrt. Man finner skjelden et spill med bedre musikk enn det serien hadde opp til KOF 98 (in my opinion, hehe).

Fra siste innlegg og opp til i dag har det selvfoelgelig blitt litt VF-spilling her og der. Ligger fortsatt paa 10. Dan med Wolf. Slo en Jacky men tapte mot en Sarah. Er derfor paa minus 1 foreloepig. Mr. David rykket ned fra Tsuwamono til 9. Dan i gaar. Jeffry er paa 4. Dan og tapte en ranking match opp til 5. Dan. Akira og Kage er fortsaa paa 7. Dan. Vanessa paa 8. Dan rykker ned ved neste match hvis tap.

Har registrert kortene til eWil Twins'a naa. Dere maa sende meg cash slik at jeg kan kjoepe flere loese kort. Lite vits med kortleser hvis vi ikke kan faa overfoert noe data etter 500 spill, hehe.

Akira 7th Dan 209 wins 262 losses 44.3%
Jeffry 4th Dan 142 wins 82 losses 63.3%
Kage 7th Dan 147 wins 89 losses 62.2%
Lion 7th Dan 155 wins 144 losses 51.8%
Wolf 10th Dan 397 wins 386 wins 50.7%
Vanessa 8th Dan 120 wins 67 losses 64.1%
 
13. juni

Blitt sinnsykt mye shopping av moebler til leiligheten til Shou. Inntil i gaar hadde vi absolutt null hyller og stativ. Vi sover fortsatt paa gulvet. Shou paa sitt rom, Mr. David paa sitt, og jeg paa kjoekkenet (that's my place). Alt av moebler vi har bestilt blir ikke levert foer en eller annen gang neste uke. Vi sitter derfor paa gulvet foreloepig mens vi gamer, leser, diskuterer eller spiser. Forrige torsdag ble en av Stage Designerne av Soul Caliber 2 og Tekken 5 med hjem til oss etter at vi hadde vaert paa Ootaru. Han heter Wakata og har mekket tre brett paa Soul Caliber 2. I tillegg nevnte han ogsaa at han staar for flere av brettene til Tekken 5 ogsaa. Akkurat naa holder han og de andre i SC/Tekken-teamet paa med Urban Reign. De fleste av dere har sikkert hoert om dette spillet fra foer, ligner litt paa Final Fight stil, og Namco fighter naa sidelengs med Capcom sitt nye prosjekt i samme sjanger. Vi diskuterte selvfoelgelig forskjellene mellom SC/Tekken og VF-serien og han var enig at spillmotor og gameplay depth laa hoeyere i VF serien. Eneste problemet var at han kanskje ikke selv mente dette og var bare hoeflig mot oss isteden, hehe. Hadde det jo goey for noen maandere siden da vi fikk snakket med en av de 4 utviklerne til Tekken serien. Vi hadde en heavy diskusjon paa dypheten i gameplay'et mellom Tekken og VF. Han hadde absolutt ikke noe som helst som kunne forsvare forskjellene, og hver gang vi poengterte noe som var mulig i VF (som gjoer spillet bra) svarte han hele tiden "wow, can you really do that?!". Anyway, kanskje han ogsaa bare var hoeflig, lol.

Forrige dagen kjoepte vi Katamari Damashi 2 til PS2. Siden vi forhaandsbestilte spillet paa Tsutaya (Japansk-versjon av Blockbuster/videoutleiekjede) fikk vi med en sinnsykt fet Katamari Damashi mobile strap. Vi har ogsaa vurdert aa skaffe Kagerou 2,. Her skal man legge opp feller for fienden for aa fullfoere brett. Hvis jeg husker riktig saa kom den foerste i serien ut paa Playstation, hvor etterfoelgeren het noe som Soumatou. Kagerou 2 blir derfor nummer 3 hvis jeg ikke tar feil.

VF Update

Akira 7th Dan 240 wins 289 losses 45.3%
Jeffry 6th Dan 171 wins 101 losses 62.8%
Kage 8th Dan 151 wins 92 losses 62.1%
Lion 7th Dan 155 wins 144 losses 51.8%
Wolf 10th Dan 441 wins 425 losses 50.9%
Vanessa 8th Dan 120 wins 67 losses 64.1%

Akira har vel ranking match opp til 8. Dan ved neste match. Har hatte MANGE vinn og tap paa 7. Dan, men naa tror jeg at jeg endelig har nok i pluss til at det blir automatisk ranking match ved neste kamp. Jeffry er paa noeytral, ett vinn og ett tap. Kage er ogsaa paa noeytral hvis jeg ikke tar feil. Lion har jeg ikke spilt med i det siste. Wolf slaass som en galning i disse dager ogsaa. Er naa paa +1 med tre wins in a row. Jeg kan rykke opp til Tsuwamono ved enten two wins in a row, eller at jeg sammenlagt etter flere vinn over tap ender opp paa pluss 5.

De siste dagene holder jeg paa med Pai og Shun VS training. Jeg proever aa spille mot alle Pai eller Shun spillere jeg ser i arkadehallene uansett hvilket level de ligger paa. Fortsatt problemer som et helvete mot Pai, men jeg faar inn garantert skade etter blokkert angrep ihvertfall.
 
Virtua Fighter Update

I dag brukte jeg faen meg mye spenn i spillebula. Tror det ble rundt 5000 yen (ca 300 kroner), og det ALT paa kun VF. Det som var ganske fett var at de beste VF spillerne fra Taiwan var tilstede i Shinjuku Club Sega i dag. Siden det er kun Japan og Korea (tror jeg) som har kortsystemet online, er 10. Dan den hoeyeste rank'en man kan faa hvis man spiller i andre land. Det var vel en rundt 5 stykker tilsammen og alle hadde kort som var 10. Dan. Den som var kanskje best av dem alle hadde 10. Dan Wolf og Jeffry. En annen hadde 10. Dan Akira, mens en 10. Dan Pai var ogsaa tilstede. Jeg spilte mot alle disse og klarte aa vinne begge kampene jeg spilte mot Wolf-fyren. Han hadde bra winning streak, og jeg kan med glede side at jeg har laert utrolig mye av aa bare se paa hvordan han spilte.
Jeg proevde ogsaa aa spille mot han med Akira og Jeffry, men det gikk til helvete. Jeg ble rett og slett totalt knust. Jeg tapte bare saa vidt mot 10. Akira spilleren. Mot Pai ble det 2 tap og 1 vinn. Blir ihvertfall bedre og bedre mot henne hver dag som gaar. De snakket desverre ikke engelsk, saa jeg maatte prate med dama til en av dem. Selv om Wolf spilleren ikke fikk sagt et eneste ord til meg, fungerte som sagt body language, hehe.

Jeffry tapte en rank up match til 8. Dan, saa foreloepig paa 7. Dan med noen plusser. Akira er oppe paa 8. Dan, men med -1. Kage vant en men tapte to kamper paa 8. Dan i dag. Started Sarah kort forresten. Spilte kun 4 kamper tilsammen og har 50% i win rate. Faar haape jeg laerer litt av Shou mens jeg fortsatt er her i Japan. Jeg hadde en Silver Chest kamp mot en 7. Dan Shun spiller da jeg spilte med Jeffry. Det gikk elendig (That Shun's fucking impossible to beat. What a ridiculous character). Hadde jeg vunnet den matchen hadde jeg faatt et item med Roman Soldier outfit.

Hotness: Seriously man, you have to teach me some tricks with Kage from distance. What kind of traps and pressure moves are you using when playing them run away characters?

By the way, I use your Wolf card when I practise against Pai and Shun players. Your card is at 5. Dan plus something now. Sorry about that, hehe.

Her er ihvertfall character stats

Akira 8th Dan 242 wins 297 losses 44.8%
Sarah 10th Kyuu 2 wins 2 losses 50%
Jeffry 7th Dan 189 wins 115 losses 62.1%
Kage 8th Dan 153 wins 94 losses 61.9%
Lion 7th Dan 155 wins 145 losses 51.6%
Wolf 10th Dan 445 wins 425 losses 51.1%
Vanessa 8th Dan 120 wins 67 losses 64.1%
 
HOTSHOT:

Dude! Just downloaded your guitar riffs man. Nice!! At the speed you two are learning guitar at right now you'll be way past me before I get my ass back home to Norway! Only some stuff though. You are missing the timing of many of the notes on some of the solo parts of the Metallica tunes, but I guess after a month or so those will sound excellent! You guys are fast as hell with the fingering, so when you got the timing of the notes down you two will be the new School of Rock!

By the way, have you found out how to change strings on your Flying V yet? What kind of tremolo you got? Floyd Rose?

Hey man, I just bought the new Eric Johnson album. Came out some time at the end of June I think. It's titled Bloom. Haven't gotten to listen to it yet but will do so as soon as I get home.

Are you guys heading over to Sweden this month for a VF gathering? If so, send me messages so I know what's happening. Make sure Norway still remain as the ultimate VF champion, lol!
 
Vet det kanskje ikke er pri-1 akkurat nå siden (jeg har inntrykk av at) du er mer en fighting-gamer, men kan du gi oss noen personlige inntrykk av Minna Daisuki Katamari Damacy? :)

MoFo2
 
Mofo

Sorry, skal skrive noe om det neste gang. Musikken er ihvertfall driiit bra, hehe.

17. juli

Ok, oppdraget mitt er endelig fullfoert. Jeg klarte aa rykke opp til Tsuwamono med Wolf i gaar. Jeg slutter aa spille videre med Wolf-kortet mitt, men fortsetter med Wolf kortet til Raider, lol. En ting jeg kan si er at jeg egentlig kun ligger paa 5. Dan tydeligvis. Jeg hadde minst tre rank down og tre rank up matcher med Wolf paa 5. Dan kortet til Raider men klarte aldri aa rykke opp til 6. Dan idag. Tror jeg spilte rundt 20 matcher paa 5. Dan i dag, men nei da, siste kampen som var en rank up match mot en Jacky spiller klarte jeg selvfoelgelig aa tape. 7-8-9 Dan folk tok jeg, men 5. Dan, what the fuck...


By the way, de folka fra Taiwan er driit gode. Han ene som jeg slo 2 av 2 ganger i gaar ligger paa Mousa rank. Han rykket ned Shou til 10. Dan da de begge spilte med Sarah. Da Shou var tilbake paa Mousa senere paa kvelden hadde han muligheten til aa rykke ned Wolf-fyren, men han tapte saa vidt 3 ganger paa rad og ble selv rykket ned i steden. Shou slo til og med Choufu KK i dag flere ganger. I foelge Shou er kun Mukki Akira den han virkelig har problemer aa spille mot. Selv om han har vunnet flere ganger mot han, kan det gaa andre dager hvor han ikke klarer aa vinne i det hele tatt.
 
Thanks for the tips dude, I'll keep practicing those Metallica solos. Either way you can show me when you get back home. I am looking forward to playing together.
I haven't changed strings yet, it's the Floyd rose tremolo like you mentioned. I have no idea how to change them.
Cool thing you bought the new Eric Johnson album, I am still dreaming about playing cliffs of dover...haha...maybe sometime in the future.

We are not going to Sweden, no competition dude. I could beat them blindfolded just listening to the sound(lol), except Lau.VF but he's not going. The dudes from Finland where going also, but I feel it's just a waste of time where I could practice guitar.
I need you to kick my ass in VF, so you can bring me back to earth...lol

Congrats with your Wolf rank!! Good job man.
 
Hotshot

Hey man, you should bring your guitar down to Immerslund or something like that. They will change the strings for you. Not sure about the fee though but guess it won't be killing prices. The Eric Johnson album fucking rules man! Some excellent tracks on that, I'm serous!

Yeah man, you're not even exagurating when you're saying that you would crush them Swedish people man. Good thing you're investing your time in guitar instead of some video game man (tell that to me, lol!). Unless you're meeting some great people through that, playing fighting games fucking sucks.

Shit man, Tru Calling is getting better and better every episode. It has turned all religious and scientific now so I can partly understand why they would cancel the series in the States, hehe. I think I'm up till the 20th episode or something.
 
Skaff noen items til det Wolf kortet når du er i gang. :mrgreen:
Skifter du det ene movet til Kage tilbake til VF4 ver.C choppen?
Hotshot skal også ha den gamle albuen til Akira.

Må skaffe meg det nye albumet til Eric Johnson, snart starter Gigantour med Megadeth og Drem Theater i spissen, det blir sikkert kanon!
 
når arkade kabinettene er i hus krever forumet bilder og hva er dette med Kilo hertz for noe?
 
ak74u:

Yo, det eneste problemet med arkadekabinettene er at SEGA har sluttet aa produsere de SEGA kabinettene som tidligere eksisterte i Europa (Noami Universal Cabinet/Net City). Det kan hende du har sett disse paa Kanalen Underholdnings Senter med spill som Virtua Tennis og Virtua Striker 2000 osv. For aa koble opp to slike kabinetter kreves det en Versus-kabel som vanligvis kun koster 700 kroner. Problemet er at en slik kabel fungerer kun med de japanske Blast City kabinettene som har eksistert siden 1996 og oppover. De nye NUC/VC kabinettene krever en spesiell kabel som kommer med en boks. Denne koster saa mye som 2300 kroner. Med tanke paa at jeg er en fattiglus for oeyeblikket vet jeg faktisk ikke om jeg har raad til en slik en foer jeg drar jeg. Hvis dette uheldigvis skjer, vil det si at vi ikke faar muligheten til aa bruke kortsystemet vaart som vi haapet paa. Dette krever nemlig to maskiner siden ett panel bruker stroeminntak for selve stikken/knappene, samt 2 player siden til stroem for kortholderen. Det med Khz har med opploesning som skjermen stoetter. Hvis du kun kjenner til khz fra PC skjermer er det sikkert 95% sjanse for at du misforstaar betydningen av dette khz-pratet. Det er kun folk som har interesse for arkadeautomater som kan svare paa dette (Desverre er jeg en av dem som ikke har peiling paa det tekniske). Et eksempel jeg kan gi er at en TV stoetter 15 khz. Tidligere spill som Virtua Fighter 2 og 3 krevde en skjerm som stoettet 24khz. Dvs. at hvis du spilte arkadeversjonen paa en TV med 15 khz saa ville ikke dette ha fungert. Ved senere anledning har spill begynt aa stoette 31khz skjermer. En nye NUC eller Blast City stoetter derfor baade 15khz og 31 khz. Virtua Fighter 4 og Tekken 4+5 stoetter begge disse opploesningene, saa hvis du vil spille et av disse spillene i best opploesning trenger du et arkadekabinett som er kompatibel med 31 khz, eller en super ny TV/CTR-skjerm osv. Det som er spesielt med VF4 og Tekken 4+ er at de kan ogsaa skjoeres i 15 khz. Det vil si at du har fortsatt muligheten til aa spille arkadeversjonen paa en TV-skjerm, men da i daarligere opploesning.

Haaper det hjalp litt.
 
Fikk nettopp melding fra Ike hos Konami. Fredagens utgave av Famitsu kommer til aa komme med en rapport om Winning Eleven til PSP. Som sagt tidligere, haaper Konami aa lansere spillet rundt samme tid som WE9 til PS2, men jeg tviler selv paa at nyhetene kan bli saa gode, hehe.

Anyway, anyone with a PSP, you better get this!
 
Winning Eleven til PSP ? Å gud, da blir det PSP på alle gutta i flokken. Vi digger WE serien og muligheten til å spille dette trådløst mot hverandre må jo være kanonfett. Kan jo drømme om online muligheter :plystre:
 
22. juli

Siden det var fredag i dag kjoepte jeg et eksemplar av det nyeste Famitsu-bladet mens jeg var paa shoppingtur i Akihabara med Shou. Som jeg sa tidligere, staar det litt informasjon om PSP versjonen av Winning Eleven. Dere som ikke har faatt med dere dette fra andre sider, kan gjerne lese litt av hva PSP versjonen av spillet har aa by paa nedenunder.

Tittelen paa PSP versjonen av Winning Eleven er "World Soccer Winning Eleven 9 - Ubiquitous Evolution". Spillet kommer ut en gang i september i Japan og kommer til aa ligge paa 5229 yen retail price. Tittelen Ubiquitous (uttalt paa norsk yubikkyut(oe)ss) kan oversettes som "Naar som helst, hvor som helst", og grunnen til at utviklerne har valgt denne tittelen er selvfoelgelig paa grunn av Wireless versus kompatibelheten som spillet tilbyr. Produsenten nevner i artikkelen at de oensker at fotballfans kan ta seg et par matcher med WE paa PSP foer den ekte kampen begynner (det vil si, spille PSP live paa fotballstadion foer alt starter), hvor fansen har muligheten til aa team'e opp med hverandre og ha muligheten til aa spille mot PSP eiere av fansen av motstanderen. I tillegg til fotballfans, er PSP versjonen utmerket egnet for folk i jobb (foer og etter jobben f.eks.). AA ha muligheten til aa utfordre noen helt fremmede i et fotballspill paa vei hjem fra jobben hoeres ikke altfor kjipt ut spoer du meg.

PSP versjonen er laget mest mulig likt som PS2 versjonen slik at for mye spilling paa en av versjonen ikke oedelegger for ferdigheten du allerede har opparbeidet deg gjennom den andre. Eneste forandringen som er gjort er at Side Dribble, som man vanligvis utfoerte ved aa holde R2 + pad, kan gjoeres ved aa kun trykke paa retningspad'en. Ved aa trykke paa R1 kjapt (Paa PSP) har man muligheten til aa utfoere triks man gjoer med R2 paa PS2 versjonen. Eneste som er fjernet er "Super Cancel". Grunnen til dette er fordi denne teknikken gjoeres ved aa trykke paa R1 + R2 samtidig. Utviklerne foeler at Super Cancel funskjonen ikke har saa mye aa si for gameplay, saa ikke noe drastisk skjer selv om de fjerner dette.

Det jeg haaper mest paa er at det kan gaa an aa linke saa mange som mulig slik at det blir mulighet for multiplayer. WE online er rett og slett kjipt syns jeg med tanke paa at det kun gaar an aa spille 1 mot 1. Anyway, finner jeg mer info om spillet i neste Famitsu skriver jeg sikkert om det.