Chief Gutti Diary

oma

Village Drunk
Opprinnelig skrevet av Chief Gutti@28.07.2005, 10.39
(...)
I selve Euro Tekken 4 turneringen klarte utrolig nok JINsama og komme helt til kvartfinalen. Kvartfinalen ble tapt mot Italia (Italieren saa til og med selv at grunnen til at han vant var fordi han spilte med Jin. Jin har masse garantert damage mot Christie etter blokkerte angrep). Italieneren var selvfoelgelig god, og kom seg helt til finalen hvor han tapte mot Israel (Christie).
(...)
245913​
husker jeg kjøpte ett PS2 blad som tok for seg den em turneringen (på dvden som kom med), der de intervjuet israeleren etterpå, tidig, husker det og var en normann i kvartfinalen, men han ble desverre ikke intervjuet..
 
9. august

Wow, naa er det kun 5 dager igjen til jeg skal reise hjem. Flyet gaar tidlig paa soendag morgen, og foer det maa jeg bli ferdig med en haug av forskjellige ting.
Jeg har saa utrolig mye stasj jeg har kjoept mens jeg har vaert her det siste halvaaret, og det kan hende jeg blir tvunget til aa maatte sende noen bokser hjem paa forhaand. Det aller viktigste skal ihvertfall med paa flyet. Jeg snakker da selvfoelgelig om arkadeversjonen av Virtua Fighter 4 Final Tuned og gitaren.
Ser ut som det blir vanskelig aa faa tak i en versus unit box til arkadekabinettene, saa i begynnelsen faar det noeye seg med null kortstpilling. Skal fortsatt hoere overalt om den er aa faa tak i foer jeg stikker. Skal bli rart aa komme hjem igjen. Skolen fortsetter, og jeg er heldig nok til aa beholde jobben paa Spiderman. Da er det paa'n igjen med skattebetaling for pengetjening. Hvis det blir mulig, haaper jeg det gaar an aa sette i gang noen spillturneringer oftere enn hva som er gjort hittil. Absolutt INGEN TING kommer noen gang til aa vaere stoerre enn Tekken i Norge, men med litt variasjon her og der kan det hende flere type gamere blir med paa konkurranser. Uansett, kommer sikkert nok til aa fortsette aa skrive dagboken etter at jeg kommer hjem hvis dette tillates av Spillegal. Ellers har jeg muligheten til aa faa i gang noe eget for en gangs skyld.
 

SHDR

Gullmedlem
Bare fortsett du, for all del. Jeg tenkte å slenge dette inn i en blogg etterhvert, så kan du fortsette derfra om du kunne tenke deg det.

Skal til Japan i løpet av høsten selv ... kan du anbefale noen rimelige steder å bo? Kommer til å ta en snartur innom Singapore for å hilse på foreldrene mine også, så jeg får betalt reisen dit av dem, men jeg kommer til å ha ... litt begrenset budsjett i Japan. Rundt 20 000, regner jeg med. Hvordan få det til å strekke seg så langt som mulig?
 
------>9. august

Siden siste oppdatering og til i dag, har jeg vaert og spilt fotball to ganger. Den aller foerste gangen var soendag den 1. august, og jeg fikk muligheten til aa spille med noen kompiser av Hiroshima. Siden dette var ganske tidlig paa dagen var det sinnsykt varmt. Vi spilte kamper som var foerstemann til 2 maal. Etter fem slike kamper var jeg ALTFOR slite til aa fortsette, saa jeg satt meg ned sammen med noen tilskuere for aa ta en prat mens jeg ladet opp. Hadde ikke altfor mange bra maal den dagen, men klarte ihvertfall aa faa inn en driit bra header.

Ellers har jeg endelig faatt sett Star Wars Episode 3. Maa si at jeg var virkelig fornoyed med temaet i denne episoden. Kjenner igjen flere av kompisene mine som paa en maate har hatt samme tanker som Anakin foer forvandlingen skjedde. Vi saa filmen paa Roppingi Hills (Mest classy omraade for firmaer), saa 3000 yen for en kinobillett kan man bare forvente (ca. 180 kr). Det fulgte ihvertfall med en gratis alkoholdrink (tok selvfoelgelig oel), og kinosalen var liten men i ypperste stand. Store seter med perfekt view.

Utenom det saa har jo Winning Eleven 9 og Grandia III kommet ut paa PS2. Siden jeg har hatt mange bonuspoeng samlet opp paa et av spillbutikkortene mine, betalte jeg kun 500 yen (30 kr) for WE9. Har faktisk IKKE aapnet spillet ennaa siden jeg har vaert ganske saa opptatt i det siste, men jeg vet at ihvertfall at Arsenal, Chelsea og Everton (er ikke 100% sikker naar det gjelder sistnevnte) er listensierte i denne versjonen. At dem valgte Arsenal og Chelsea ovenfor Liverpool er blasphemy hvis du spoer meg, og dette boer rettes opp foer den europeiske versjonen blir lansert, lol. Har ogsaa kjoept en japansk/engelsk ordbok til Nintendo DS. Denne er faktisk meget bra, men jeg var litt skuffet over at man ikke kunne soeke i kanji (Kun i Hiragana. Ikke i Chinese characters).
I tillegg kjoepte jeg et annet DS spill som heter Nou wo kitaeru Otona no DS Training (Brain training - DS training for adults). Dette er et spill som bruker sertifiserte tester for aa sjekke hvilken alder hjernen til spilleren er paa. Testene innegaar alt fra matte til ordspoersmaal, samt analyse og bildepersepsjon.
Hvis dette noen gang kommer til vesten blir jeg veldig amazed, lol.

Annet enn det saa er nettbutikken til Shou, Mr. David og meg oppe aa gaar. Her selges kun spesielle ting som er vanskelig aa faa tak i ellers. Nettbutikken er rettet mot Amerika og Europa, men det er nok ikke mange i Skandinavia som er spesielt interessert i de varene som vi selger gjennom shoppen.
Tenshin Goods er navnet paa webshoppen by the way.

http://tenshingoods.blogspot.com/
 
AND NOW Virtua Fighter Update, hehe

Det har vaert faa dager hvor jeg IKKE har hatt muligheten til aa presse inn et par runder med Virtua Fighter, og i noen av tilfellene har det blitt opp til 3 timer i spillebula til og med. I det siste har jeg trent mye med Shou. Dette har gjort at yomi-nivaaene mitt har oekt noe sinnsykt fra tidligere. Yomi er det japanske order for aa lese. Det som menes med yomi i VF er derfor den muligheten man har til aa lese hva motstanderen kommer til aa gjoere i de ulike situasjonene som ligger til rette for ham. En ting er sikkert; garantert damage er sinnsykt viktig! Selv om kast er garantert etter en blokkert situasjonen, blir mostanderen sjeldent redd for aa bruke samme knep igjen som tidligere selv om det gaar an aa bli kastet. Grunnen til dette er paa grunn av throw escape. Hvis man har sjansen til throw escape er det alltid verdt forsoeket med aa faa inn en damaging combo-launcher. Hvis man gjoer garantert damage som knock'er motstanderen ned paa bakken etter blokkerte angrep, faar dette motstanderen til aa tenke to ganger foer han benytter seg av angrep med risiko.

Det har blitt lite med spilling med tidligere characters som jeg har brukt. De siste to ukene har KUN vaert til Wolf, Akira og Sarah trening. Jeg bruker som sagt Wolf-kortet til Raider, og har allerede brukt et helt kort (500 spill) siden han sendte meg det. Akira er utrolig fet aa spille med paa grunn av inputkompleksitet, og jeg foeler den samme noedvendigheten for konstante motion inputs som man trenger med Wolf. Jeg har utrolig lite kunnskap med Akira, og jeg haaper jeg kan laere utrolig mye fra Netrom etter at jeg kommer hjem.
Forrige fredag var det 5 on 5 turnering i Tekken 5 paa Shinjuku Club Sega West. MANGE av VF gamerne var med i denne turneringen, og tidligere paa kvelden var flere av de gode gamle VF gamerne tilstede i arkaden for aa game VF. Jeg snakker naa om Segaru (Wolf spiller som kom paa 2. plass i VF 4 turneringen) blant annet som ikke har roert VF paa et halvt aar. Han hadde blitt utrolig mye daarligere, og ble ranket ned fra Meishou til Mousa paa minus. Shou datt ned til 10. Dan, men naar det gjelder kamper mot de aller beste, dvs Fuudo, Chibita, Koedo, Osu Akira, Mask, Itazan og Jin, vinner han i 70% av tilfellene. Grunnen til dette er paa grunn av yomi som nevnt ovenfor. Naar man spiller paa et hoeyt nivaa er det forskjellige ting som man kan forvente fra motstanderen. Dette blir derfor vanskelig hvis man spiller mot spillere paa lavere nivaa. I foelge Shou selv, er det kun Mukki Akira som han virkelig har problemer med aa slaa. Det blir selvfoelgelig vinn paa begge, men yomi-nivaaet er utrolig hoeyt paa Mukki Akira. Selv om Fuudo er den aller beste VF spilleren for tiden, vinner Shou i mange tilfeller fordi han gjetter riktig hva Fuudo proever paa.

Etter uttalige matcher mot Shou har jeg muligheten til aa vinne i 30% av kampene. Siden Shou er min Jedi Master, har han fortalt utrolig mye av det som er viktig i VF. Hvis det er noe jeg lurer paa, kan han alltids svare. Hvis ikke, er det fordi situasjonen ble avgjort paa grunn av god yomi fra en av spillerne. Snakket tidligere i dag med en av de svenske VF-spillerne, Schmolz. Hvis han har tid, kan det hende at han dukker opp i Oslo for litt VF gaming i slutten av denne maaneden. Han hadde ogsaa skaffet seg en helt ny arkadestikke som NukleuZ har, og hvis dere stikker innom www.arkadesticks.com kan dere se et bilde av Schmolz (Lion VF) sin ferdiglagde stikke.

Character stats:

Akira 8th Dan 308 wins 364 losses 45.8%
Sarah 2nd Dan 48 wins 42 losses 53.3%
Lau 7th Kyuu 15 wins 15 losses 50%
Jeffry 7th Dan 195 wins 132 losses 59.6%
Pai 9th Kyuu 3 wins 8 losses 27.2%
Kage 7th Dan 156 wins 98 losses 61.4%
Lion 7th Dan 155 wins 145 losses 51.6%
Wolf Tsuwamono 458 wins 438 losses 51.1%
Vanessa 8th Dan 120 wins 67 losses 64.1%
Gou 8th Kyuu 16 wins 18 losses 47%

Som dere ser har jeg ikke roert mitt eget Wolf-kort paa en stund. Jeg har spilt med Raider som Wolf kort. Har vaert oppe paa 9. Dan med Wolf kortet, men har ikke kunnet gaa videre derfra. Grunnen til det er fordi det gaar maks an aa komme til 10. Dan naar man spiller VF FT utenfor VF NET. Ingen poeng blir registrert paa 10. Dan uten nettforbindelse, saa hvis jeg hadde returnert kortet til Raider mens det var paa 10. Dan, hadde ikke Raider kunnet rykke ned ELLER rykke opp mens vi spilte hjemme i Norge i det hele tatt.

Wolf 8th Dan 501 wins 558 losses 47.3%

Jeg har vunnet 2 Silver Chest kamper, men siden jeg ikke har 1500 wins og oppover kan man ikke faa Buffalo Head item. Istedenfor har jeg mottatt gamle gull og soell-items fra EVO-tidene.


AA spille VF uten kortsystem er driiit kjipt. For det foerste ser det utrolig kjedelig ut uten items, ring name, team name og touri-na (spillestil ranking), og det andre gaar det ikke an aa gaa opp i rank. Nei, jeg faar bare finne meg en maate aa komme tilbake til Japan paa etter et par aar. Da er det dags for Virtua Fighter 5, men naar det spillet kommer ut saa har Raider, Netrom, Duke, Rat og jeg blitt enig om at vi skal kjoepe inn arkadeversjonen saa fort den blir tilgjengelig.
Can't wait already!!!

God damn, I'm addicted to VF, lol! Jeg ender denne posten med en kjente frase fra Virtua Fighter-miljoeet.

"Retired as a gamer, still a Virtua Fighter"
 
Imponerende stats du har Chief Gutti,blir snart redd for at jeg ikke vinner 10 - 0 når du kommer hjem, men har ikke mistet troen ennå. lol
Jeg regner med at du er klar for fotball når du kommer hjem, så jeg håper du bruker de siste dagene i Japan på tredemølla for å bygge opp kondisjonen. Jeg har hørt rykter om at Duke har fått inn noen nye plakater.
Du må prøve å få med deg det gitar tv-programmet til Marty Friedman før du drar også, jeg lasta ned en episode her om dagen hvor både Friedman og Paul Gilbert var i studio, utrolig nok så virker det som om begge pratet rimelig bra japansk.

Winning Eleven 9 skulle visst være et par hakk bedre en 8-ern ifølge JINsama sin rapport, C.Ronaldo skyter i hvert fall hardt. :smarting: :mrgreen:
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@09.08.2005, 17.40
Bare fortsett du, for all del. Jeg tenkte å slenge dette inn i en blogg etterhvert, så kan du fortsette derfra om du kunne tenke deg det.

Skal til Japan i løpet av høsten selv ... kan du anbefale noen rimelige steder å bo? Kommer til å ta en snartur innom Singapore for å hilse på foreldrene mine også, så jeg får betalt reisen dit av dem, men jeg kommer til å ha ... litt begrenset budsjett i Japan. Rundt 20 000, regner jeg med. Hvordan få det til å strekke seg så langt som mulig?
249571​

du kan alltids ta deg inn på ett love hotel =D
 
VF Update

Med litt hjelp fra Error1 (kompisen min som fikset Virtua Stick Pro og Arcade RGB kabelen) er det store sjanser for at det blir mulighet til aa bruke kortsystemet uten kabinettene. Dvs, at vi kan kanskje spille spillet hjemme med Raijin Controlleren (Den arkadestikkeboksen som vi spilte 3rd Strike paa under Norge VS Sverige VF Get-together), samt bruke kortholderen loestliggende ved siden av. Hvis dette gaar, kan du ogsaa faa spilt 2 Player paa ett kabinett samtidig som vi kan bruke to kortholdere.

Spilte 1 1/5 time VF i dag i spillebula. Klarte endelig aa faa Buffalo Head item'et til Wolf etter aa vinne en soelvkiste-kamp. Siden Raider sitt kort har over 500 wins ble soelvkista endelig det item'et jeg hadde haapet paa. Samtidig rykket Jeffry opp til 8. Dan, samt at jeg ogsaa vant en soelvkiste kamp der. Fikk faktisk et veldig kult item nemlig. En Maake (fuglen altsaa) som flyr over hodet paa Jeffry mens han spiller, hehe.

Her er stats fra i dag

Jeffry 8th Dan 204 wins 136 losses 60%
Akira 8th Dan 325 wins 382 losses 45.9%

Raider Card

Wolf 522 wins 572 losses 47.7%


I morgen maa jeg kjoepe inn en haug med blanke VF-kort. Fikk nettopp hoere fra eWil Twins'a at de skal ha en del ekstra characters. Maa nok handle inn en 30 kort til alle av oss. Det koster vel rundt 900 kroner!
 
HJEMME I NORGE

Naa har jeg kommet meg til lands igjen. Ble moett av eWil Twins'a paa flyplassen. Dro saa hjem til meg for aa sjekke ut arkadeversjonen av Virtua Fighter Final Tuned. Paa grunn av noen knappeproblemer med controller box saken jeg har fra foer, ble knappeoppsettet feil opplagt. Dro derfor til Spiderman for aa teste spillet paa Naomi Universal Cabinet'ene. Etter en times testing fikk vi alt til aa fungere. Kortlesere og alt. Fra naa av blir det real VF gaming i Norge til og med!
 

EagleJin

Bear Necessity
Velkommen hjem, Chief!


Hehe, god gaming ;) :tommelopp:
 
Opprinnelig skrevet av Chief Gutti@09.08.2005, 19.33
Han hadde ogsaa skaffet seg en helt ny arkadestikke som NukleuZ har, og hvis dere stikker innom www.arkadesticks.com kan dere se et bilde av Schmolz (Lion VF) sin ferdiglagde stikke.
249604​
Velkommen hjem!

Jeg klarer bare ikke dy meg og spørre jeg men har mitt nick blitt hørt i der borte? Angående sticka altså:p

Men du jeg skal bare prøve å riste av meg litt av WoW syndromet, få sticka, bli vant til sticka så kan vi game litt og lære meg litt igjen?
Noe du er villig til eller? hehe...

Mine kunnskaper innenfor VF og 3s... Ja... Det trenger å starte :p
 
LOL!!!

Leste nettopp et innlegg på Rollespillseksjonen som ble stengt for en måned siden.
Har aldri ledd så mye i mitt liv. lol!

Final Fantasy Experten: At least try to make up some actual existing Japanese names. Those inventions of yours were just plain ridicolous, lol.
 
. Jeg har hørt rykter om at Duke har fått inn noen nye plakater.
L-O-L, Jeg så på den kampen her om dagen. Gutti har faen meg bra venstrefot, men ikke bra nok for å treffe the phil brothers. :)) (Traff tverleggerkrysset to ganger) Men så kom Netrom og gjennomborra hodet til phil. :mad:

Vi kan jo prøve å treffe den lille gary saken, jeg fatter ikke at dere tok dere tid til å fargelegge den. LOL.

Men jeg har en svær jævel av en Neville plakat, som jeg også har hatt siden jeg har vært guttunge. Men jeg var jo på gråten da dere tre forrige gang fyrte løs mot englands beste stoppere.
 
Tok opp VF igjen i går etter en laaaang pause. Elsker dette spillet.
Hvor mye koster det for 500 spill i arkadehallene i Japan, Chief?