Civilization V-tråden

#21
Noen andre som har problemer med å pre-loade? Kjøpte det i går og får ikke til å starte prosessen.

Prøvde meg på Civ IV en gang i tiden og elsket hva det gjorde, men klarte ikke bryte gjennom all informasjonen det formidlet. Civ V virker MYE mindre skummelt å sette seg inn i selv om det vistnok ikke egentlig er det. NOE har de hvertfall fått til å gjøre som gjør at jeg vil spille det.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Måtte prøve tre ganger, men nå humper og preloader spillet her. Trykk mer.

Sånn ellers har jeg spilt Civ siden det første. Brodern bodde i Oslo når han studerte og jeg var stadig innom og spilte det og annet shizz. Så la jeg det selv inn når jeg fikk egen PC, men da var 2 rett rundt hjørnet. Har siden såklart kjøpt alle hovedspilla og nå også 5.
Det jeg savner mest er muligheten til å kunne style enten tronrommet eller borgen sin og rådgiverne fra 2. Det er vel omtrent det spillet som har implementert film best i en sømløs og naturlig måte.

 
#24
Det jeg likte med Civ5 var at jeg merket fra første sekund at det var old school som faen. Litt vanskelig å sette fingeren på akkurat hva, men det hadde en del av den sjarmen som gamle pc-spill hadde. Ser frem til å spille mer når fullversjonen kommer, selv om det nok blir en stund til jeg kjøper det siden det er ganske mye foran i spillkøen min i høst.
 
#25
Ok, har fått spilt demoen nå. Intrykket jeg sitter igjen med er at dette egentlig "bare" er en finslipt versjon av Civ 4, som egentlig ikke gjør noe i det hele tatt. Penere grafikk, bedre kampsystem, alt er mer oversiktelig inkludert GUI-en og menyinnholdene. Alt er rett og slett lettere og forstå og de har klart å gjøre alle konseptene i Civ litt mindre overveldende og lettere tilgjengelig. Dette er iallfall inntrykket jeg har nå, uten at jeg faktisk har sjekket hvor mye og hva som er nytt, men skal nok ha spillet etterhvert uansett basert på den lille tiden jeg spilte det nå.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Sitter å titter i manualen nå (som er ute på Steam) og spillen er mer avansert enn jeg trodde. De har bar gjemt flere av funksjonene bak knapper så ikke babbyene skal bli helt :psyduck:
Desuten spiller man et fastsatt scenario i demoen hvor visse ting er fjerna. Blir spennende å se i morra, særlig på hvor moddbart det er. Veit folk greide å mekke RPG og RTS i 4.
 
#30
Hvor finner jeg lista med alle ressursene en by benytter seg av? I Civ 4 var det vel sånn at man måtte lage veier fra ressursene til en by for at man skulle bruke dem, eller husker jeg feil? Og er det som på Civ 4 at alle byene deler ressurser sålenge man har bygd veier som kobler dem sammen? (Med ressurser snakker jeg om alle de sorte boblene med ikoner i man ser når man trykker R, for noen som ikke skulle skjønne det).
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Jeg tror det fungerer sånn at hele landet automatisk benytter seg av ressurser denne gangen, ikke byer. Trur heller ikke man trenger bygge vei til dem. *bla i manualen*

E: Ser ut til at ressurser som gavner en enkelt by automatisk går til den nærmeste. :ermm:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#32
Du må ha road mellom byene for å si det sånn. Fant ut igår i demoen at man faktisk kan delvis knabbe tiles fra nabobyen. Det er litt morsomt hvis byene har blitt ganske store og den ene byen har to av en ressurs.

Og ja, jeg må si meg enig med fetthest angående førsteinntrykket, men jeg hadde faktisk ingen sære problemer med AIen igår. Spilte på vanskelighetsgrad: prince, og detter 20 turer var det no alliansings mellom meg og egypterne. Vi gikk sammen og denget ceasar til helvete. Det var smooth å knerte Roma såpass fort.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Hvordan fungerer multiplayer i dette spillet (regner med det finnes)?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Kom vel en flerspillerversjon av Civilization i sin tid også, så det skulle tatt seg ut om det ikke var med i femmeren. Og jeg har ikke testa den (rakk bare å spille i ett kvarter før jeg dro på jobb, dvs. at jeg rakk å starte opplæringsbiten), men om jeg skal tippe vil jeg tro at man flytter troppene sine og styrer byene etter tur og så spilles turene ut i samme rekkefølge som de ble sendt inn. FIFO, liksom.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Jeg lurer mest på om man faktisk kan spille sammen ved å sende turer (Solium-style, yay) eller om alle deltakere må være online mens man spiller (Heroes-style, nay).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
En av de første trådene på MP-forumet hos Firaxis er "Bring back PBEM" så jeg tipper de tok ut den muligheten, dessverre.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Alle spiller runden sin samtidig og den som er først ferdig blir spilt først... Skjønner at folk gnåler.
Og man må være online hele tida.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#39
ja fy faen. Ikke at jeg skal ut da, men det blir definitivt skikkelig hard promping med civ på skjermen.