Civilization V-tråden

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#82
Nettopp, I I - IV så hadde man bare STAAAAAAAAAACK-OVERFLOW!

Jeg synes egentlig V gjør så innmari mye bra, spesielt med combat, at det knuser egentlig på alle andre.

Det enste jeg virkelig savner er at; når man først okkuperer en by så eier man den; hadde likt at fredsforhandling var mere et meta-spill der man over tid erobret fienden. Synes også at det er lite negativt med det å være i krig, kanskje jeg bare ikke ser det: men det virker ikke som om man taper noe happiness engang. Jaja, småplukk; men jeg synes det er litt barnehage at man kan erobre en hel sivilisasjon i løpet av noen få turer; og at det å gå i krig er en selvfølge; ikke noe som du må tenke deg nøye om.
 
#83
Hitpoints ser du av å "muse" over den søyla helt til høyre i venstre-interface (did dæt meik sens?). Ellers, på selve troppene ute i feltet så dukker søylene opp kun når du ikke har fullt liv igjen. Ganske lett å se med tanke på fargekodene også - grønn betyr nesten fullt, gul betyr sånn cirka halvveis og rødt betyr fare.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#84
Synes også at det er lite negativt med det å være i krig, kanskje jeg bare ikke ser det: men det virker ikke som om man taper noe happiness engang.
Surely you jest. Når det først går dårlig merker du det ganske godt skal jeg love deg. Oppføkking av handelsruter, tap av Production og inntekter, og - joda - man mister ganske bra med Happiness også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Er nok det som er PROBLEMET her, ja.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#87
Men, ja, mere da; jeg liker VELDIG balansen mellom stort imperie og lite imperie. Noe som ikke var like pronounced før. Man kan ha en juggernaut med fem mega-metropoliser som er beinhardt. Det gjør at man faktisk må tenke seg VELDIG om før man ekspanderer, og ikke bare løpe fort som faen etter de beste ressursene.

Tis good, tis good.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#88
StarEye: Joda, det er jo greit det, men hvorfor kunne de ikke bare skrevet tallet der litt lettere tilgjengelig. mouse over er bra det, men liker bedre å få beskjeden med en gang. da slipper jeg å tenke.

Yeti: Jeg har heller ikke opplevd så mye trøbbel med massiv dreping av andre sivilisasjoner. Drepte india igår, byene ble litt sinna første turen men så etter to-tre runder var alle byene happy fordi jeg kjøpte courthouse til dem og alt var smooth.

Libresse (m vinger): helt enig, eneste ulempen med det nye kampsystemet egentlig er at hvis man har litt strategiske evner så blir computeren altfor lett. De klarer jo faen ikke tenke. Men ser for meg at i multiplayer kan dette være virkelig episk. Vi må kjøre en multiplayer om ikke altfor lenge føler jeg. et sånt derre kort game med hundre eller tohundre turer eller noe.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#91
Er klart med på en runde med dask. Må bare finne en dag/kveld som passer for folk.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#92
uh,

tror det blir mere en morgen, dag OG kveld.

Men ja, sign me up, kan ikke før 16. Okt, så... sign me off till then!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#93
Og bare sånn at vi har det på det rene, så er ikke oma invitert.