Civilization V-tråden

Lodin

Der Waaaah
#42
Var Steam som av en eller annen avsindig grunn automatisk står stilt til å kjøre i Vista kampatibilitetsmode og lager no faen. Var bare å hake av i properties og nå funker det.

GABE NEWELL! :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Hva faen liksom, var bare å klinke inn med DX11 her i gården. Så nå kan jeg rase over at det ikke funker å skrolle mot høyre med musa siden pekeren ikke stopper når jeg flytter den til kanten, men heller rusler over på den høyre skjermen min. :argh:

Når det er sagt burde jeg kanskje teste Eyefinity på Civ V, endelig et spill hvor den egenskapen mekker sans.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Okay, skal teste.

Sjekka ut Eyefinity akkurat (spillet har innebygd støtte for 2X 1080-displays, viser det seg), og... det så jo pent ut, men fytti fitta som det så ut. Hakka helt jævlig og grafikken ble ikke lasta inn ordentlig. Enten er Civ V spillet som får mitt mektige grafikkort til å knele eller så er det bare ræva laget. Jaja.
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Kan noen bekrefte at det ikke følger med papirmanual i den fysiske utgaven? Fifan for no dritt i så fall.

Tid for en tur ut og sigg og så skal jeg starte på orntlig og vise Montezuma.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#50
+1 på fritida mi.

Hittil har jeg bare en ting og sette på spillet, og det er at man ikke kan raze citystatesbyer. Hvorfor? fordi man ikke kan raze hovedsteder, av en eller annen grunn. :(

Men jeg har faktisk ikke opplevd dårlige deals med fienden slik yeti har, og har fått gjort riktig så gode deals. Det skal sies at jeg spiller på vanskelighetsgrad king, og det har ennå ikke vært overhengende vanskelig. Får teste på det hardeste når jeg begynner å komme inn i systemet at man klikker en gang for å gå uten noen form for angring og at man klikker left klikk på en tropp for og markere den. IKKE RIGHT CLICK!!! D:
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#51
Det mest irriterende so far, er introen som skal være så innmari vanskelig å skippe.

Og ingen Leonard Nimoy som narrator :(

Men ellers er det veldig shiny og nice, dagen idag skal brukes kun på dette, ja.
 
#52
Det kræsjer hver gang jeg saver, vanvittig slitsomt. Spesielt når det er UMULIG å skippe det første minuttet av introfilmen.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#53
PC-en min hangler litt hver gang jeg begynner på et save igjen. Tror ikke geforcen min er helt glad i DX11-juicen dette spillet kjører på. Det går seg til etter et minutt eller to, men det er litt irriterings. Bortsett fra det er det god knall så langt. Og ja: needs moar Nimoy.

Obligatorisk:

Græffiksa!
/
:penga:
 

Lodin

Der Waaaah
#54
I UserSettings.ini skal det være en bit som heter SkipIntroVideo = 0
Sett det til 1 og herp = derp. :tipshat:

E: Du får kanskje svart skjerm imens, men det er fordi spillet lader opp dritt mens filmen spilles av vanligvis.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#55
Yes, fant ut at introen bare er unskippable mens det loader, og det er egentlig ikke så ille.

Så lang intro = ræv pc.
 

Terje

mostly harmless
#56
Sånn har det vært siden Sivilisasjonens begynnelse. Husker det var sånn på det første da jeg spilte det på Amiga i hine hårde dager. Da var introen dritlang for å dekke litt over at genereringa tok jævlig lang tid. Var bare å trykke esc nårsomhelst, så skippa den introen når genereringa var ferdig sånn ca. to tredjedeler inn.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#58
ja. Der nektet civ å kjøre i mer enn 2fps. på fredag spilte jeg med max settings og max oppløsning, idag uspillbart. satte ned oppløsningen til laveste alternativ, null effekter. uspillbart.

SID MEIER!!!! :argh::argh::argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Agra: Ja, det er Sid Meier som har programmert det.

Men jau, spilte ferdig opplæringsbiten i kveld (var på tur i helga, så jeg har ikke kunnet spille, dvs. har klødd etter å civve litt), og den gjorde iallfall en ting veldig riktig: Skrudde ned tempoet og vanskelighetsgraden såpass at du lett fikk grepet om de viktigste tingene, litt innsikt i det som hadde endret seg, og sånt noe. City States er helt gull forøvrig, jeg allierte meg med to og knuste to. Katrine den store (eneste motstanderen) allierte seg også med de to jeg var bøddi med, men da jeg til slutt bækkstæbba henne snudde de seg mot henne på flekken. Fikk også plenty ressurser og units fra de allierte, noe som hjalp på enormt. Dermed storma jeg mot Moskva med trebuchets, muskettmenn og kavaleri, og på tre runder la jeg russerbyen i grus. Victoly. :D

Er også tydelig at diplomati spiller en større rolle med bystater; du kan sverge å beskytte dem i krig, noe som vil føre til at AI-en ikke angriper dem. Bare du holder deg inne med dem får du ganske gode bonuser av dem.

PS: Liker også humoren i spillet. Husker ikke hvordan det var før, men den laveste vurderingen det går an å få når du er ferdig heter Dan Quayle. :D