Crysis 2: Crysis me a river

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Finnes sikkert en tråd om dette men se jeg bryr meg'a.

Jepp jepp, Crysis 2 er oppfølgeren til et skytespill ikke spesielt mange ble begeistra over (jeg tilhører unntaket), og jeg satser på at det blir et stødig manshoot med mye moro. Grunnene til det er at jeg ikke ble fornøyd med å dille rundt i nanodrakt i Crysis og Crysis: Warhead, det er et for artig leketøy til det. Og så er det den lille greia med at flerspillerdelen er mekka av ingen ringere enn Crytek UK, studioet tidligere kjent som Free Radical Design. De lagde Timesplitters.

Ikke at jeg tror Crysis 2-flerspilleren blir noe i nærheten av Timesplitters, men jeg testa demoen og den var fet. Mer engasjerende enn lignende manshoot/RPG-greier rett og slett fordi du får XP i de forskjellige evnene dine etter hvor mye du bruker dem, killstreaks er også med men du får kun belønninger hvis du også samler opp dogtags fra falne fiender. Ja og så er såklart nanodrakta med der også.

Noe som er litt spennende er at jeg har det klart på Steam, og der ser det akkurat nå sånn ut:

Dette er litt pussig siden spillet ikke har release før på fredag her på berget. Men men, vi får se.

Så, hvem ellers gleder seg? Bør ikke være nødvendig å nevne at det bare finnes en skikkelig utgave av spillet, forøvrig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Seff. Mesterrasen vinner igjen, osv. Lavere systemkrav.

8/10 hos Eurogamer, forresten.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Multiplayerdemoen jeg spilte tidligere denne måneden imponerte ikke. Mulig jeg plukker det opp om et halvt år til hundreogfemti kroner for single player delen, som faktisk har fått litt skryt.

Er ikke multiplayer laget av Free Radical? De bak Timesplitters serien. Big fan! I så fall er det kun den delen som gjør meg interessert. Bør laste ned og teste ut.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Og så er det den lille greia med at flerspillerdelen er mekka av ingen ringere enn Crytek UK, studioet tidligere kjent som Free Radical Design. De lagde Timesplitters.
Nei, jeg vet ikke.

Jeg fikk spillet i dag pluss en crysis 2 t-skjorte. Så langt synes jeg det er veldig bra av de to første missions jeg har spilt. MP delen driter jeg så lang faen i.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Knull haterne, hvis dette er resultatet av denne konsoll-fiseringen dere snakker om så håper jeg den skriver kontrakt. Det artige med Ati-skjermkortet mitt er at det surrer rimelig fint så lenge jeg ikke skrur på noe anti-aliasing, Crytek har mekka en løsning (i et spill som spiller av Nvidia-logoen og "den veien det er ment å bli lekt" før du får spille) som ser bedre ut enn noen annen AA-greie jeg har sett og som kicker 60fps konstant med "Extreme" som grafikkinnstilling. Og sånn ellers føles det digg å spille et skytespill hvor du har flere enn en innfallsvinkel til hver situasjon igjen. Spilte i cirka ti minutt og fikk tatt ett stealth-kill, et par dristige bakholdsangrep og ikke minst en death by cannon. Fant ut nå hva jeg skal gjøre i helga, iallfall.

Edit: Jeg fikk ingen t-skjorte, men derimot EXCLUSIVE LIMITED EDITION PLATINUM DOGTAG (dvs. omrisset av spillerbildet mitt i MP ser litt annerledes ut) og - mer nyttig - en god del skill-unlocks allerede låst opp i MP-delen.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jammen når Yetipants spiller et spill som gir spilleren flere muligheter, så er han jo programmert til å finne den enkleste metoden (helst én knapp) og bruke den til spillet er slutt.

Men ok, har denne spillen en demo så jeg har noe å prøvekjøre mesterrase-riggen min med?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jammen når Yetipants spiller et spill som gir spilleren flere muligheter, så er han jo programmert til å finne den enkleste metoden (helst én knapp) og bruke den til spillet er slutt.
...Hvis det ikke utgjør noen praktisk forskjell. Gidder du å slutte å legge ord i munnen på meg? Du drar ting så helt ut av proporsjoner at det begynner å bli latterlig. ^^

Men ja, fortsatt starten av spillet, så de åpne områdene har hatt rimelig få fiender så langt. Regner med det blir mer å bryne seg på etter hvert. Grafikken er konge, forøvrig.

Og Steam har MP-demo av spillet klar til nedlasting hvis det er sånn du ruller, ellers kan du finne noen nedlastingssider her.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Har lyst til å rulle klar-til-nedlastings-damp, men mesterriggen er ikke oppe og går enda. Jeg har fått tilbake tinga av komplett (hvorfor sendte jeg ikke bare minnet samtidig? D;), men venter på de nye minnebrikkene jeg har bestilt. Fordi jeg ikke gidder vente på enda en runde med sende ting til komplett, vente på at de tester ting, sender tilbake, etc.. Så ja, jeg kommer til å ende opp med 16GB minne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Seksten ganger så bra som 1GB.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dette minnet er vel også en del kjappere enn standarden da 1GB var brennende het avføring, så kanskje til og med trettito eller førtiåtte ganger så bra.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når man først er en del av mesterrasen, så skal det gjøres skikkelig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den ligger fortsatt ute, aner ikke om det går an å bruke den til noe da.

Elkjøp/Lefdal selger forøvrig PC-utgaven til 299, så det er ikke kjempedyrt om du vil teste.

Edit: Jeg fikk ingen t-skjorte, men derimot EXCLUSIVE LIMITED EDITION PLATINUM DOGTAG (dvs. omrisset av spillerbildet mitt i MP ser litt annerledes ut) og - mer nyttig - en god del skill-unlocks allerede låst opp i MP-delen.
Åja, faen, glemte å nevne at jeg fikk også Limited Edition stæsjet med, dogtag, xp points å bla bla bla...
Ellers så er dette spillet litt for jævelig bugga... i hvert fall 360 versjonen.