Crysis 2: Crysis me a river

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Husker når directx10 kom og alle bitcha over at det ikke var noen vits, og at 9versjonen var like god.
Those were the days!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Altså, advanced sier seg selv at da får du tukle selv, og da roter du deg sikkert bort og ødelegger spillet. Gamer er selvsagt for casuals (altså samme grafikk som på konsoll), mens hardcore er for de folka som spiller CS i sort-hvitt for å kjøre det i 999FPS. Ganske logisk, spør du meg.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SRSLY

SHDR

Gullmedlem
Hah. Du er homo, Gamer er den rævaeste, Advanced er den midt i mellom og Hardcore er for den med tøff-tøff-tøff-tut-tut PC. Jeg ser helt ærlig absolutt ingen forskjell.

Tror jeg skal laste ned denna driten og sjekke åssen det blir da.

Edit: Satte alt på megafullt, kjører fortsatt glatt som silke. Ser ingen forskjell. Tror jeg bare driter i denne tweake-homodritten.

Lodin

Der Waaaah
Utviklerne har da og sagt at PC gamere som vil ha max ut av spillen allerede vet hvordan man editer ini-filer så derfor trengs ikke sånt i options. :ras:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er jo faktisk et poeng. Hvor mange kan på stående fot si noe om forskjellen på HBAO og SSAO, og hvilke relative ytelses/kvalitetsmessige forskjeller de har, for eksempel?

Jeg får si at selv om jeg er litt tech-hore så er jeg i samme leir som Shdr her, bare smalt på Hardcore og var fornøyd med det.

SHDR

Gullmedlem
Je, jeg kjørte alt opp på Extreme, merket ingen ytelsesforskjell og så ærlig talt jack shit forskjell. 1080p med V-stink, 16x anisnegrisk filtrering og barskeste anti-fjasiasing, så jeg har fått bekreftet at jeg kjøpte rett maskinvare i fjor. Jippi.

Synes forøvrig spillet ser ut som det kommer fra jævla fremtiden sammenlignet med for eksempel Homefront. Det er ikke dagens konsoller som holder tilbake spill, det er Unreal Engine 3.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spill Bulletstorm og gjenta det utsagnet der'a. Det er ræva håndverkere som holder spillgrafikken tilbake.

SHDR

Gullmedlem
Jeg synes ikke Bulletstorm er så veeeldig pent at det gjør noe. Mulig jeg er blasert og kjip og dritt, men spillrommet føles så innmari konstruert og først og fremst kosmetisk at jeg ikke klarer å bry meg om det. Jada, shiny, for all del, men ... uh ... ikke min smak. Syntes også figurene så nokså ræv ut, samme plastikk-looken som alt annet samt tvilsomme animasjoner.

Har ikke spilt det ferdig, da. Gav det et par timer, hadde det passe moro, startet det aldri igjen. Kom forbi den derre biten med det store hjulet som trilla gjennom landskapet mens jeg trigga events ved å skyte ting jeg fikk beskjed om å skyte. Ingen tvil om at det er teknisk kompetent, men ingenting som har gitt meg whoa-feelinga fra Crysis 2.

That said, mulig jeg bare ubevisst forsvarer meningen min fordi OMG DEN ER MIIIIIIN.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, du kom ikke så langt at du fikk se "OMG"-øyeblikkene i Bulletstorm hvis du la det på hylla etter hjulet. Det er noen steder hvor artteamet har fått gå berserk bare for å vise fram hvor fet motoren kan se ut, og det er ganske smooth.

Ser den med plastikkshadere på folk og fe, dog. Jeg ser seriøst ikke forskjell på f.eks. Bulletstorm og det der klippet Epic ga ut som viste fram hvordan grafikk BØR se ut om noen år.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SHDR er homo som ikke skjønte jeg trolla (sprry demake, men "homo" er lov å bruke som skjellsord der jeg kommer fra)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke glem fusentaster.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Mens neger/nigger/negger/(nagger?) rynker man pannen over?

Uansett, Yahtzee liker faktisk denne spillen.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Han likte jo Crysis 1 nok til å anbefale det, men han hørtes litt skuffa ut. Alikevel fikk det ikke gjennomgå på samme måten som de aller fleste andre spillene han snakker om så han hadde det sikkert gøy nok.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jadda, den lenge etterlengtede DirectX 11-patchen kommer til neste uke (dvs. 27. juni). Komplett liste med endringer finner du her. Min kunstneriske visjon av forskjellene på DX10- og DX11-versjonene finner du rett under denne teksten.