Crysis 2: Crysis me a river

Hvilke rigs har folk da? instillinger og FPS på spillet? Jeg håper jeg iallefall kan kjøre rundt 40 FPS. Tror jeg hadde rundt der i MP demo'n på alt fult, og 1080p. I7 930, 470 GTX SLI, 6gb ram.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Spiller det nå, det eier hardt. Beste manneskyteren på lang tid. Smekker selvsagt alt på max, har en i7 920 surrende på 3,4 GHz, latterlige 12GB RAM(julegave fra Agradula) og et GTX 570. Går glatt som ei nybarbert ræv.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har sånn kjip Radeon HD og kicker seff 1080p60 med Extreme, det er vanvittig cash.

Sånn ellers spilte jeg noen runder MP i kveld, og jeg foreslår at vi gir det en fair shake en dag. Opplevelsen ligger et sted mellom Halo og Kådd; ikke like sinnssyke våpen som i Halo, men igjen ikke like sniper/tulletaktikk-fokusert som sistnevnte siden drakta og ability unlocks gir flere taktikker. Eneste jeg virkelig savner er en egen knapp for å slenge granat, det trengs.

Begynner også å komme skikkelig i gang med enspillerdelen nå, og det eneste jeg virkelig savner der er quicksave. For svarte. Men ja, er mange gode setpieces, og "setpiece" i Crysis 2 betyr som regel ikke noe mer enn at du har et ganske stort område med masse soldater og mange ulike måter å gjøre ting på; det var det jeg digga i Crysis, og det er blitt bedre her. Akkurat som i Crysis er det mye stealth det går i; du klarer deg rett og slett ikke uten i mange situasjoner. Dette er hva jeg liker best, du må observere og planlegge litt før du posisjonerer deg og så punkterer alle forberedelsene med korte, intense actionsekvenser. Spiller på Hard og da er det ikke så mange sekunder du klarer deg i åpen kamp, og nettopp derfor blir det skikkelig spennende og tilfredsstillende å snike seg rundt og finne gode måter å cappe folk på. Elsker'e.

Sånn ellers er spillet rimelig stabilt, men det har kræsja en gang og det har vært noen sære glitcher. En gang satt en kis fast i bakken, en annen gang skulle jeg quickscope en tass og akkurat da jeg scopa føyk kisen min plutselig femti meter framover i lynfart. Blir sikkert fiksa opp i en patch.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har hatt noen timer med spillet på Xbox 360 nå, og jeg ble til tider imponert. I starten så ble jeg forundret og skuffet, fordi det skal ingenting til for at fiendene klarer å oppdage deg. På flere hundre meters avstand, med pin-point accuracy, så klarer de å plukke deg ned, og de ser deg umiddelbart etter at du blir uncloaket. Opplevde for eksempel at jeg trasket crouched i rørnettet under bakken, cloaken gikk av, og de oppdaget meg sporenstreks. Mulig jeg har gått glipp av et plottpoeng som forklarer denne enorme intuisjonen de har opparbeidet seg, men synes det var rart. Jeg er helt med på at dette er medvirkende til å skape panikk hos spilleren og tvinger frem sniking, men skulle hatt en mellomting.

Etter hvert som jeg lærte meg å håndtere dette, og samtidig forstod at Gung-hoing er en umulig strategi, så synes jeg gameplayet kom seg betraktelig. Du har mange utgangspunkt for hvert område. Et godt avbrek fra korridorskytingen i Killzone, som var forrige spill jeg spilte gjennom. Grafikken er bra og musikken til Zimmer er akkurat som man forventer. Synes også Crytek skal ha ros for å ha fått til et oppgraderingssystem helt etter mitt hjerte i denne type spill: Perfekt balanse mellom å være dypt og lettfattelig, og det river deg aldri ut av opplevelsen. Husker med gru Dead Space, der det føltes ut som jeg tilbrakte halve spillet i shopper og oppgraderingsmenyer. Dette gjelder også de ulike modusene du kan gå inn i, som optisk kamuflasje, økt beskyttelse og infrarødt alá Predator: Passe mengde med lett tilgjengelige alternativer, så man slipper å knote med uendelige metoder og dermed bli dratt ut av opplevelsen.

Spillet sliter forresten med til tider dårlig AI/bugger. Soldater som du kan stå rett ved siden av uten at de oppdager deg (ironisk nok), soldater som går rett på vegger osv. Blir forhåpentligvis gjort noe med etter hvert.

Kjøpte en cd-key på ebay til 175kr, lasta ned spillet fra EA manager.

Kjører 60-120 Fps, Extreme 1080p. Ligger mest på rundt 70. Smelte på v-sync etterhvert.
Det er digg å spille på PC ass, lav FPS er virkelig et stort minus på konsoll. Jeg liker gameplay så langt. Jeg har lyst til og gå vidre og Nanosuit gir spillet mer dybde. Nå har ikke jeg spilt noe Bad Company 2, men vil si dette er et av de beste spilla i denne katogorien.

Sliter med grafikk problemer litt uti i Campaign, bilde blir helt hvitt, du kan spille, men gjør vondt i øya og og teksturene er helt mongo. Noen som sliter med det samme?
Istarten funka det å gå ut å inn av spillet, men nå kommer det hele tiden. Noen ganger kan jeg flytte kamera til venstre og bakover så er bilde normalt igjen.. men fortsetter jeg fremover, så kommer det tilbake. Jeg tror ikke grafikkorta har tatt kvelden, siden street fighter funker fett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gamle videodrivere?

Oktober eller noe. Etter tanks oppdraget ble det normalt igjen. Håper det holder seg sånn.

Fikk lavere FPS med ny driver. Må være noe med SLI.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har peisa gjennom campaignen nå. Meget fornøyd, beste manneskyteren på lang tid. Gikk aldri lei, til tross for at spillet varte relativt lenge.

Hadde vært morsomt om man hadde hatt et lignende opplegg som Arkham Asylums Challenge Mode, der man har de forskjellige områdene fra campaignen med poengscore, deloppgaver osv. Mange store og varierte områder som åpner for ulike tilnærmingsmåter.

Jeg også, ble ferdig istad og er meget fornøyd..

Jeg måtte teste PS3 og PC side om side, glad jeg kjøpte PC versjonen etterpå. Stor kvalitets forskjell syntes jeg.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hadde vært morsomt om man hadde hatt et lignende opplegg som Arkham Asylums Challenge Mode, der man har de forskjellige områdene fra campaignen med poengscore, deloppgaver osv. Mange store og varierte områder som åpner for ulike tilnærmingsmåter.
Dette her. Det hadde eid jævlig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hurra, vi får tesselering.

Er det noe annet nytt i DX11?
Eneste forskjellen jeg så på DX10 og DX11 i Call of Pripyat var littebittebittelitte smoothere teksturfiltrering, så kanskje det.