DagV's Snes/Nes Stream

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja for all del la være å nevne Treasury Room. Dumming!
Ja, dumme meg som gjev andre sjansen til å trekke fram gode låter frå eit spel som har nesten berre feit musikk.
 

I morra blir det spillet her ! kl 22.30 på http://www.twitch.tv/dagv01
Jeg har i likhet med mange spilt fillebiter av den orginale nes kassetten back in the 90s så jeg håper jeg skal klare å komme igjennom hele fra start til mål.
Jeg har øvd på spillet ved å spille Ni No Kuni så jeg håper at jeg husker litt fra the good old days.
Skal være klar med masse kaffe så jeg ikke sliter med å holde meg våken al av forrige gang !
 

Nå til fredag skal jeg dra frem det beste av det beste fra Lucasarts.
Favoritt click & play spillet mitt gjennom alle tider er uten tvil Indiana Jones and the fate of Atlantis. (nyinnkjøpt fra steam fordi orginal cd’n er død)

Indiana Jones må teame opp med ex-arkeolog og spådame Sophia Hapgood og kort sammenfattet så handler det om å finne hemmeligheten til Atlantis før Naziene gjør det.
Det er mulig å spille tre forskjellige moduser/scenarioer. Team , Wits eller Fists.
Jeg kommer nok til å spille igjennom Team Path fordi den har den klart beste dialogen.
Stemmeskuespillerne til Indy gjør en rimelig god jobb i å etterligne Harrison Ford !
kl 22.30 på fredag http://www.twitch.tv/dagv01
 
ok denne fredagen så blir det smertefullt intensivt.


Batman (Nes)
Jeg skal gjøre et helhjertet forsøk på å spille igjennom det orginale Batman spillet basert på Tim Burton filmen fra 1989
Laget av Sunsoft med skikkelig kick ass musikk, ninja gaiden type wall jumps og insane vanskelighetsgrad.
Jeg har aldri kommet igjennom dette spillet uten å bruke utallige continues og banneord.
Spillet starter forsovidt enkelt nok og jeg får som regel akkurat nok selvtillit før spillet virkelig bestemmer seg for å knekke meg, men se opp for en tidlig rage quit dersom det ikke går veien.


Megaman X (Snes)
Forutsatt at jeg kommer igjennom Batman og ikke har ødelagt håndkontrollen min så skal jeg spille igjennom en 100% run av Megaman X. Jeg sikter på å komme igjennom på litt over en time. Dette er absolutt et av favoritt platform spillene mine til Super Nintendo.


The Plan (PC)
Jeg avslutter kvelden med The Plan utgitt av Krillbite studios på Hamar. Et kort ,men vakkert sideprosjekt fra utviklerne av Among the Sleep. Stemningen og musikken er veldig avslappende og det kan jo passe bra rundt kl 00:30 hehe
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Sunsoft er auto-brofist!
 
Jeg er litt redd for det Thinaran. Har virkelig lagt ned tid på det spillet her, men jeg klarer ikke å komme igjennom spillet konsistent hver gang.
Tenkte jeg skulle sette av en time og prøve maks to ganger på spillet dersom det ikke går på første forsøk.

Der jeg stort sett feiler er siste brettet og 8-bit versionen av Jack Nicholson. Hvis jeg har 2 eller ferre liv her så er jeg avhengig av litt flaks for å klare det.
Håper jeg kan komme igjennom så dere får sett "the akward moment where Batman kills someone in a Nes Game"
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hvis DagV hadde holdt til på Hamar kunne han hatt...

heh
JESSNES-fredag

Batman blir moro, ja.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Glemte meg dessverre helt bort og gikk glipp av det meste av Bættmæn, men fikk med meg de siste bossene og det var ganske spennende. Det beste med streamen var da jeg foreslo FFVII-stream og du nevnte Garland og hans FFVII-prestasjoner. Artig at du kjenner til han.

Det er meg.
 
Hva ? GarlandG ? :D
Du er jo en helt syk FF7 speedrun'er. Husker ikke om det var du som forsøkte å baite meg til å si noe dumt om Garland haha.
Jeg leste at noe skrev "Han blir jo aldri ferdig da"
Jeg er med på en FF7 stream hvis du joiner meg. De gangene jeg har virkelig forsøkt å komme igjennom spillet uten å tape så blir jeg wacked av Lost Number
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Den ene og eneste :)

En FFVII-spesial hadde vært moro. Kjører lett gjennom på 12 timer. Kanskje 10 med litt øving.

Lost Number må jeg si er en litt spesiell boss å bli eid av. Er det én boss man virkelig skal frykte når man spiller slik så er det Carry Armor. Lapis Laser + dobbel Arm Grab i begynnelsen av kampen kan ta knekken på hvem som helst.

PS. Prøvde ikke å baite deg til å skrive noe dumt om meg, men jeg skrev noe sånt som "han blir jo aldri ferdig" siden jeg regna med noen ville si det var meg, men det skjedde visst ikke :p
 
haha jeg husker jeg så en del på dine speedruns på finalfantasy.no
Har kjemperespekt for ferdighetene dine i det spillet :D

Er ikke Lost Number en av de vanskeligere bossene ?
Jeg dør alltid fordi jeg dreper enten den fysiske eller magiske siden først og da virker det som siden som er igjen blir 10 ganger sterkere og tar 3500 hp på meg når jeg bare har 1500 ..haha