DagV's Snes/Nes Stream

Scary Paladin

Ukjent herremann
Du kan time ut eller banne. Og ja, du kan gjøre folk til moderatorer.

Edit: Du kan også skaffe en bot til sånt.
 
30. snesnes fredag episode nå til fredag 15.03 kl 22.30!
http://www.twitch.tv/dagv01

det blir en co op stream der jeg og Demuru kommer til å forsøke oss på følgende spill:


Shadow of the Ninja (Blue Shadow)
bajs hardt spill i følge noen hehe. Shadow of the Ninja er ganske likt Ninja Gaiden i utseende og spillestil, men jeg vil påstå at det er en del hakk lettere. Hvorfor de valgte å bytte ut det awsome navnet Shadow of the Ninja og heller kalle det Blue Shadow for den europeiske utgivelsen aner jeg ikke. Det er uansett et kult og fast paced 2 player spill der man deler liv. (så hvis kompisen din suger skikkelig så dør du fort som søren)


Goof Troop (Snes)
veldig gøy co op spill. Det ligner litt på Zelda i forhold til perspektivet man ser spillet ifra.
Jeg har ville streamet det spillet her i lengre tid, men det blir ikke det samme å spille igjennom et sånt spill singleplayer.
Her gjelder det å samarbeide skikkelig og ikke kaste potteplanter eller kasser i hode på hverandre for ofte.
Det er overaskende mange tricky puzzles og jeg håper inderlig ikke at vi blir stående fast på noen av de i lengre tid.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvorfor de valgte å bytte ut det awsome navnet Shadow of the Ninja og heller kalle det Blue Shadow for den europeiske utgivelsen aner jeg ikke.
På grunn av ordet ninja. Det var en uting i Europa på 90-tallet. Har spilt dette selv og det er ganske moro!
 
Ninja er jo et awsome ord ! Første møte med det ordet var når jeg oppdaget Tmnt. Jeg løp rundt og ropte ''Go ninja go ninja go''
Når Vanilla Ice hadde sine 15 minutes of fame.
 
Var ordet ninja sensurert der også ?
Det husker jeg ikke i det heletatt , men jeg ser at du har rett.
Hva hadde ninjaene gjort for å fortjene slik sensur ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pikkiwedia skrev:
Upon TMNT's first arrival in the United Kingdom, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Poland, Austria, Germany, and some other countries in Europe, the name was changed to "Teenage Mutant Hero Turtles" (or TMHT, for short), since local censorship policies deemed the word ninja to have excessively violent connotations for a children's program (in Ireland, however, the first season aired as "Teenage Mutant Ninja Turtles" before changing to "Teenage Mutant Hero Turtles").[43] Consequently, everything related to the Turtles had to be renamed before being released in these nations (comic books, video games, toys, etc.) The lyrics were also changed, such as changing "Splinter taught them to be ninja teens" to "Splinter taught them to be fighting teens."
 

på fredag 22.03 kl 22.30 blir det Yoshi's Island til snes. Dette er vel en av de absolutte platform klassikerne jeg ikke spilte stort når jeg var liten. Tror jeg kun leide dette på videobutikken èn gang og jeg kom aldri lenger enn til 5.verden.
Etter å ha spilt igjennom dette nå så ser jeg at jeg har missa en skikkelig perle av et Mario/Yoshi spill.
Alt fra musikken til grafikk og stage design er fantastisk ! Jeg likte spesielt sangen som spilles i endingen av spillet den minner meg om noe Nobuo Uematsu kunne ha laget på høyden av FF tiden.
Dette er jo et rimelig langt spill så det kan være jeg holder på en god stund på fredag. Skal jeg tippe så er jeg nok ferdig rundt kl 01.30 - kl 02.00
 
I morra er jeg tilbake med ny snesnes stream !
Det blir som sagt et crappy og et bra spill

Castevania 2:Simon's Quest
Vær forberedt på å se "What a horrible night to have a curse !!" i tide og utide i morgen.
Jeg skal pine meg igjennom det sorte fåret i Castlevania trilogien til nes.
Så greia er at vi må besøke alle kroker og kriker i transylvania for å sette sammen Dracula igjen for så å brenne han på noe som ligner på sånn stormpanne som jeg så de hadde på villmarksbutikken på storsenteret forrige helg. Jeg er ganske sikker på at det ikke er en sånn panne da , men det ligna


Little Nemo the Dream master
Knallbra platform spill fra Capcom som sender litt av hvert av signaler. Gameplayet går ut på å fore forskjellige små dyr med søvn fremkallende godis slik at du kan utnytte de til å klare de vanskelige brettene !
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
No skal eg vere kontroversiell: Vampire Killer kan stikke og leggje seg, det er Bloody Tears som er den feitaste Castlevania-låta.

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er egentlig ikke veldig kontroversielt.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
JEG OG! JEG OG! En track fra de Castlevania-spillene jeg har spilt. :)
castlevania 1

Castlevania 2

Castlevania 3 (enig med buggz)

Super Castlevania

Castlevania DraculaX

Symphony of the night

Lament of Innocence

Curse Of Darkness

Dawn of Sorrow

Portrait of Ruin

Order Of Ecclesia
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dette blir en bra kveld å ha en forbannelse. Selv spilte jeg aldri toern som unge, men prøvde meg for sånn ti år siden og fikk kreft ganske fort. Musikken eier da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Simons Kvist er eigentleg blant dei lettare Slottvania-spela berre du ser vekk frå at du treng guide for å finne rett veg gjennom spelet, og kjem til å døy dersom du følgjer hinta du får av NPCs.

Og no må eg leggje ut nokre tubbs òg. Bloody Tears er den beste låta jamnt over, men prøv å gissa kva for eit Slottvania-spel som har musikken eg lik best.


Får stoppe der, elles vert det litt i overkant. Uansett musikken til Super Castlevania IV eig.