De mest oversette spillene

Jante

privileged CIS shitlord
#21
Bra du tar pulsen på internett, Nova.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Lodin: er den Daikatana-reklamen RLY? I så fall er det det morsomste jeg har sett i hele år. :D
Er vel tidenes mest infamøse spillreklame rett over Sega does what Nintendon't.

Sånn ellers bør det vel og nevnes som fun fact at i likhet med spill som Chronicles of Riddick og FEAR så har spillkarakteren en egen 3D-modell hele tiden selvom man bare ser bein, brystkasse og armer. Forskjellen er at i TP kan man bare se armen og puppa til Anne og det er fordi det er alt hu består av. Med en konsollkomando kan man få tredjepersonsvinkel og da er man et par svevende pupper med en arm. Tresspasser eier.

Men over til trådens virkelige foremål: Penumbra

Penumbra er en serie episodiske spill snekra av noen svensker og øst-europeere. Den unge forskeren Philip mottar en dag et brev fra sin forlengst avdøde far etter at moren nylig gikk bort. Brevet inneholder en nøkkel til en bankboks og instruksjoner om å ødelegge innholdet. Philip ignorerer dette og begynner istedet å studere sakene hovedsaklig for å finne ut mer om faren og hvem han var. Utifra diverse papirer og en uleselig bok kommer det fram at Howard var forsker og deltok i et obskurt og hemmelig prosjekt på Grønnland. Philip gjør såklart det eneste logiske og chartrer fly og båt til destinasjonen nevnt i notatene og her starter spillet.
Dette er survival horror på sitt beste. Man havner i starten nede i et forlatt gruvekompleks som kun inneholder diverse sinnsyke overlevende, utsulta bikkjer, digre edderkopper og... marken. =D Her nede skal man beine som en tulling hver gang noe oppdager en, plukke med seg ledetråder til hva papps egentlig drev med og løse diverse puzzles i god adventure stil. Det som skiller sistnevnte fra lignende spill er fysikkmotoren som peker nese til hvordan HL2 gjør ting. Halvparten av tida blir man sittende fast fordi løsninga er så såre enkel at man skal delje løs på ting til de gjør det en vil.
Grafikken er enkel, men veldig stemningsfull. Hjemmelaga motor som nevnt, men disse svenskene vet å lage skummelt om ikke super next-gen. Skumle lyder er de og gode på.
Spillet er delt i alt fra to til fire deler ettersom man ser på det. Først slapp de en tech-demo som fortsatt ligger ute gratis på nettet. Den er veldig kort og ekstremt utdatert, men gir en god indikator. Så kom første episode: Overture hvor ting jeg beskrev starter. Når du endelig er ferdig med den blir alt mye verre og snudd på hodet i episode 2: Black Plague. Her begynner de virkelig å briljere med hvor ille ting kan bli og alikevel gi gode grunner til å kjempe videre. Dette skulle ihvertfall være siste del, men såpass mye var åpent at de i fjor slapp en ad-on: Requiem. Sistnevnte har jeg ikke prøvd, men jeg driver å pløyer gjennom alt igjen for å finne ut av hvordan det hele ender. Ikke bra regner jeg med. Uansett noe av det skumleste jeg har vært borti.



Her er hjemmesida med demoer og hvor alt kan kjøpes til (litt mye vil noen si) 50 dollars.
Her er tech-demoen fra 2005.
 

demake

Seksuelt godteri
#24
Jeg har pr. dags dato til gode å møte noen som har spilt godbiten Space Station Silicon Valley til N64. Laga av DMA Design som senere ble Rockstar North.
Rundt år 2000 så er det en kis som som lager en gigantisk dyrehage i en romstasjon, bæsj treffer vifta og romstasjonen blir borte. Såh tusen år senere, Danger Dan (det er deg!) og microchippen Evo blir sendt for å finne ut hva som har skjedd da romstasjonen plutselig dukker opp igjen.
Danger Dan sitter i romskipet sitt og sender Evo ned i stasjonen for å utforske. Evo er bare en microchip og tåler knapt å være ute i frisk luft så du er nødt til å ta over kroppen til alle dyrene du finner for å komme deg videre. I løpet av tusen år så har dyrene blitt litt mer avanserte, så her finner du beltevognskilpadder med kanoner på ryggen, dampdrevne propellkaniner og rakettrever. Alle dyrene har styrker og svakheter, og du er nødt til å vri hjernen godt noen ganger for å løse en gåte og komme deg videre.
Det er fint lite som er så tilfredsstillende som å fly en helikopterkanin og bæsje bomber på en luftputesjøløve som du må ha for å flytte etellerannet shizz så du kan bli en turbolaks og komme i mål.:elsk:



 
#25
Vil legge til Project Zero, da det første spilelt er virkelig noe for seg selv (har ikke fått spilt de senere spillene). Men da spilelt kom ut i en periode resident evil og silent hill var det eneste som man snakket om i skrekkrelaterte spill, så var Project Zero ganske så annerledes og friskt. Men som er typisk så forsvant project zero i hypen rundt de to andre seriene.

Er liksom noe helt eget å spille en skolejente i et klassisk haunted house scenario, uten noe annet til forsvar enn et kamera og kjappe reflekser.

((Ingen bilder da jeg er for lat til å leite frem noe)
 
#26
Penumbra liker jeg. No-bullshit-game, i likhet med Thief. Penumbra: Requiem skiller seg helt fra de andre i den grad at alle banene er delt opp som Portal. Du må finne en løsning for å komme til neste rom med hjelp av fysikken. Ikke veldig viktig å spille det, men har du lyst på mer Penumbra så har du vel ingen unnskyldning.
 
#28
Jeg har pr. dags dato til gode å møte noen som har spilt godbiten Space Station Silicon Valley til N64. Laga av DMA Design som senere ble Rockstar North.
Rundt år 2000 så er det en kis som som lager en gigantisk dyrehage i en romstasjon, bæsj treffer vifta og romstasjonen blir borte. Såh tusen år senere, Danger Dan (det er deg!) og microchippen Evo blir sendt for å finne ut hva som har skjedd da romstasjonen plutselig dukker opp igjen.
Danger Dan sitter i romskipet sitt og sender Evo ned i stasjonen for å utforske. Evo er bare en microchip og tåler knapt å være ute i frisk luft så du er nødt til å ta over kroppen til alle dyrene du finner for å komme deg videre. I løpet av tusen år så har dyrene blitt litt mer avanserte, så her finner du beltevognskilpadder med kanoner på ryggen, dampdrevne propellkaniner og rakettrever. Alle dyrene har styrker og svakheter, og du er nødt til å vri hjernen godt noen ganger for å løse en gåte og komme deg videre.
Det er fint lite som er så tilfredsstillende som å fly en helikopterkanin og bæsje bomber på en luftputesjøløve som du må ha for å flytte etellerannet shizz så du kan bli en turbolaks og komme i mål.:elsk:



Jeg hadde tenkt til å nevne Silicon Valley, det er ett strålende, strålende spill. Jeg husker jeg så boxarten ved utgivelse og tenkte “det skal jeg ha”. Senere, på en Sverigetur fant jeg noe som het Evo's Space Station eller no' til PS1. Jeg trodde det var en oppfølger, så jeg plukka det opp. Skuffelsen var stor da det viste seg at det var samme spillet:(
Er en halv evighet siden jeg har spilt det nå, men krysser fortsatt fingra fpr en VC release.
 
#29
Kom på to spill till å tilføye. (ja, jeg liker 2D)

Sigma star saga (gba)
Er noe så unikt som et space shooter RPG.
Du spiller Ian Recker som går undercover mot jordens fiende The Krill.
Det biologiske shipet du styrer kan oppgraderes i tre kategorier, skyter, ammo og impact i tillegg til at du kan oppgradere defense og speed.
For å oppgradere må du samle exp bobler som fienden dropper i sidescroller shooting delen av spillet.


Det burde virkelig lages flere RPG/Space Shooter spill, for dette funker fett.
Har faktisk sett bilder av et MMORPG/Space Shooter som er under utvikling, tror det var posta på kotaku.com for noen uker siden.


Drill Dozer (gba)
Drill dozer kom noe sent i gba'ens levetid så er vel sannsynlighvis derfor så få har hørt om det. Men dette er virkelig en perle i plattformspill og noe du virkelig burde sjekke ut hvis du har ds'ens lillebror (ev en ds) liggende.

I Drill Dozer spiller du dattera (Jill) til bandit ledern (Doug) for The Red Dozers. Gamlefar har blitt kidnappet av en rival gjeng kalt for the Skullkers og det blir selvfølgelig din jobb å redde han.
For å komme seg frem rir Jill på en svær drill kalt DRILL DOZER!.
Drillen kan oppgraderes gjennom spillets gang og er ditt weapon og choice.

Drill Dozer inneholder flott grafikk, mye fine puzzles og gameplayet er ganske så spot on og krever en del fingerferdighet.
.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#30
Vet ikke om det kvalifiserer som oversett, men jeg kan ikke huske at mange snakket om Rumble Racing på PS2?
Da det kom hadde det det raskeste gameplayet jeg hadde sett, og var en velkommen forandring fra det tregere, mer realistiske gameplayet jeg var vant til å se i Gran Turismo-spillene. Rumble Racing var fullstendig strippet for realisme og selvhøytidelighet, men var over the top som faen og krevde at du gjorde stunts for å få et midlertidig ”boost”, ikke ulikt det vi så (og elsket) i ”Excite Truck” alle de årene senere.

http://img12.imageshack.us/gal.php?g=fotorumbleracing.jpg
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#31
Ja det må jeg si. Cred der. Kjøpt på ebay eller har du hatt den siden the golden days?
Er generelt stor fan av de fleste NES-spillene til Sunsoft (musikken er gjenomgående så bra at det alene er nok). Snappet det opp fra QXL for noen år siden.

SHMUP/RPG-crossedit: The Guardian Legend til NES bør absolutt nevnes. Kanskje mer action-adventure enn RPG-elementer, men fortsatt.

 

Jante

privileged CIS shitlord
#33
Prøver du å være morsom eller?
 
#34
Njå, hvis det ikke er noe nostalgi inne i bildet, så synes jeg spill fra 80-tallet har en såpass tydelig kast-bort-tiden-på-dette-gameplayet-her at jeg helst unngår det.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#35
Dette er da ikke en anbefalingstråd, men mer en diskusjon på hvilke spill folk mener ble oversett da de kom ut. Da har alder veldig lite å si.
 
D

Deleted member 3213

Gjest
#36
Først av alt, hei alle sammen! nybakt medlem og ser fram til å diskutere/preike meningsløst om ting og tang og sånt.

men til det viktige. det er en SKAM at dere ikke har husket Conker's bad fur day :mad:

det er noe av det sykeste jeg har spilt i hele mitt liv og multiplayeren på N64 versjonen var bare GENIAL.


noe av det mest episke innen bossfights xD lo kraftig av den sangen og kan fortsatt teksten :p
 
#37
Jeg sitter da bestemt med inntrykket av at Conker's bad fur day har fått masse oppmerksomhet. Er jeg fjern igjen?

Velkommen til forumet!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#38
Mye blest rundt det når det kom ut i hvertfall. Spesielt pga. at det opprinnelig skulle være et koselig spill i samme stil som Bajo Kazooie/DK64.
 

Lodin

Der Waaaah
#39
:eng: Var omtrent nada dill rundt det her til lands siden det aldri ble offisielt lansert og sjapper mått importere kopier fra England.
 

SHDR

Gullmedlem
#40
Dessuten ble det kraftig forbigått da det ble relansert til Xbox i 2005. Jeg synes fortsatt det er pinlig å tenke på at Rares andre prosjekt for Microsoft var en remake av et på tidspunktet fire år gammelt spill hvis USP var bæsj, tiss og promp.

Skjønner ikke hvorfor Rare har så høy stjerne hos noen. De snekra et par godkjente plattformspill på midten av nittitallet, og siden da har de stort sett bare laget skrot som aper men ikke når opp til Nintendos egenproduksjoner.

Prøver å komme på et eller annet jeg digger som ingen har hørt om, men sliter. Det er umulig å være annerledes og tøff på SG med mindre man liker lisensspill og taktiske FPS-er.