Den enorme Diablo 3-tråden

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg har spilt Diablo 3 i noen hundre timer. Ja det er grind og ja jeg liker grind.
Eller. jeg liker å spille spill jeg kan investere litt tid i.
Jeg gleder meg til det nye loot-systemet med litt færre drops, men mer relevant iforhold til klassen du spiller. Tror det blir morsommere å spille sammen med venner da drops man får kan være verdt noe for de du spiller med. problemet med Diablo 3 er at man slakter horder og det er gøy, men stort sett ender man opp med en sekk full av ubrukelig drit.
Som man heldigvis nå kan pulverisere til magisk støv takket være smeden (Det kom i en patch i våres).
Kommer dog til å savne auksjonshuset.
Men det jeg merker jeg savner aller mest er litt mer innhold. Litt mer variasjon. Sleng inn noe jungel eller litt tundra. jævla fittene som grein om at det ikke vill bli dystert nok.

Har sånn smått begynt igjen og har en nivå 60 trolldame som slenger rundt seg med is og krøster demonfjes med store meteorer.
Jeg har spilt de andre klassene til nivå 60 og lurer jaggu på om den klassen jeg likte minst ble til den klassen jeg liker best. Men det er så og si delt tredje, heksedoktor og demonjeger kan ta seg en bolle.

Edit: jeg har spilt babbyversjonen også og det var stas nok det. Men merket fort at det var urk å starte skiten på nytt. Ting er litt freidigere på inferno.
Spilte på hard og det var utfordrende eventuelt så var det kameraten min som var ræv. kom til skjelletkongen og ble knust.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg spiller D3 ennå og koser meg mye med det. Jeg har ennå til gode å spille på softcore så det blir mye omstarting som suger litt, men monster power 10 hjelper mye der. Desto seigere blir dem med 3-4 spillere. I den nye utvidelsen skal MP visstnok gå opp til 60. Blir interessant å se hva som skjer der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, Reaper of Souls er ikke ute ennå, men patch 2.0.1 er, og her er en liste over ting som er endra som IKKE er skrevet av Blizzard, men av en fan som var med på betaen og kan sine ting (virker det som). Jeg synes det ser ordentlig bra ut, Blizzard har tydeligvis fått til å gjøre kamper mer interessante enn at du bare må specce for å svampe til deg skade konstant. Jeg spiller som glass cannon så det høres bra ut. Ikke at jeg har spilt nok til å sette pris på alle forandringene, men det virker som god sort og jeg gleder meg til patchen er ferdig med å installere seg sånn at jeg kan sjekke det ut (tar omtrent en time å installere den etter at du har lasta ned, fordi det er så mye dill fra RoS som skal inn).
 
Ai ai ai, dette går treigt. Skulle ønske linjen ikke konket ut på 400kb/s. Hadde vel nærmere 500 timer spilt i dette spillet sist jeg sjekket og nå merker jeg at jeg er klar for mer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Preloaden starta i januar, men jeg skjønner at ikke alle smeller innom bare for å sjekke patch data. :p

Uansett, jeg spilte et par timer istad, og... vel! Starta på level 56 (jeg har bare spilt en figur så langt), og da jeg logga av var jeg level 58. Jeg dinga riktignok rett etter og rett før jeg hhv. starta og slutta, men likkavæl'a dø. Der jeg slutta sist var ved bosskampen mot Belial, og jeg huska omtrent hvordan det surra og gikk (hint: ikke), og skuffelsen var stor da det var omtrent like trått nå. Jeg ble ikke oneshotta lenger, men det tok en evighet å få ned noe liv på'n. Helt til jeg tok en kikk på skrot-lootet som droppa da jeg slåss meg inn mot ham. Bæm, jeg økte DPS-en min med omtrent 75% bare ved å bytte ut tre stykker gear. Slang på noen tusen til da jeg kom meg inn til byen og slengt inn litt i sockets. Ja, og jeg fikk cheevo for å equippe Legendary item fordi det droppa en oransje ring fra Belial. Harrusett.

Iallfall: Dette er artig nå, fordi det ikke er sånne mongo skade-spikes hele tida. Det går litt tråere å drepe fiender også, men takke meg til det. Skjønner jo hva Blizzard prøver på med dette, og det funka: Tenker jaggu jeg kjøper meg Reaper of Souls, noe som var litt mer meh før jeg testa spillet nå. Det viktigste for meg er at loot endelig er verdt noe, pluss at det aller meste av skills og runes er blitt gjort om på, slik at man nå faktisk kan velge hvordan man vil spille istedenfor at det er maks to-tre konkrete builds som tegner seg opp (med Wizard iallfall). Ja, og de har tatt vekk Normal/Nightmare/Hell/Inferno slik at man låser opp vanskelighetsgrader gjennom å nå levels og slikt, ikke ved å runde det X antall ganger. Vel, jeg skriver det nå, men det KAN jo hende at man må runde det minst en gang, jeg tror jeg var på Hell før jeg slutta sist. Jeg får iallfall ikke spille på høyeste vanskelighetsgrad før jeg når level 60.

Uansett: Har du Diablo 3 installert, sjekk det ut igjen. Jeg koste meg, iallfall.
 
Reconfiguring game files. Please wait.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Battle.net authenticatoren var på den gamle mobilen... :penga:

må sende dem id og greier. Godt å vite at det fungerer ganske bra da. Sånn sikkerhetsmessig altså.
 
Battle.net authenticatoren var på den gamle mobilen... :penga:

må sende dem id og greier. Godt å vite at det fungerer ganske bra da. Sånn sikkerhetsmessig altså.
Gjør deg selv en tjeneste og registrer mobilnummeret ditt opp mot battle.net. Da sender de deg en bekreftelseskode på sms om man roter det til med authenticator.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, joda, da var man level 60. En greie er tydeligvis at man kan supe i seg rein, ufortynna XP fra fontener nå, og dermed får du en XP-boost på litt over en mill som kan økes ytterligere med flere fontener. Starta med to streker innfylt da jeg levla. :psyduck:

Noe annet er denne jævla looten. Fant som nevnt en tryllestav som hjalp meg med å knekke Belial istad, og for litt siden droppa det en Legendary stav som ga DPS-økning på 98 prosent. Etter sockets ble det mer enn dobbelt så mye skade, og oneshot city på det meste på Hard. Vel, blir spennende å se hva som lurer etter level 60.

Ja, for jeg klarte jo å stoppe der.

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Prøver meg på nest høyeste vanskelighetsgrad med ny wizard. Dør nesten hele tida og har ikke kommet til beinrangelskongen ennå ^^

Digger også noen av de nye opsjensene. "Skip all cutscenes"? Jesus jemini, ja takk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så joda, klinka Diablo før jeg la meg og fant ut at veit du noe rart, hva med å teste en ny figur, så jeg starta med en Demon Hunter. Ålreit så langt, det føles som om hun skulle hatt noe som eksploderte innimellom, men ellers kult med noe variasjon. Regner med det blir mer godsaker etter hvert.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ja. Nå kan vi se at det å få fiksa blizzardkontoen min er verre å fikse enn først antatt. De krever at man sender bilde av godkjent ID.
Kjenner jeg er litt skeptisk til å sende det på mail når jeg kun har VISA eller PASS som gyldig leg. Hva sier folket her?
Hva burde jeg gjøre?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Ikke ta med hele fødselsnummer og passnummer/kontonummer i alle fall. Ikke stor sjanse for at det skjer, men det kan misbrukes til diverse.
 

Lodin

Der Waaaah
Spille Path of Excile istedet. Det er gratis uten spillendrende mikrotransaksjoner og mye næremere Diablo 2, altså et mye bedre spill. :p
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Også er det ikke always-online som D3! De har forresten fjerna auksjonshuset helt i D3 nå, så det fins ikke mer mikrotranser der heller.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ordet mikrotranse fikk meg til å se for meg kak og undertegnede i kjole
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Agra, jeg har føkka til bnet-id ved å bytte telefon to eller tre ganger, i alle tilfeller sendte jeg en scan av førerkortet mitt og jeg er ikke nevneverdig bekymra.
 

Lodin

Der Waaaah
så det fins ikke mer mikrotranser der heller.
Jeh, men Men PoE koster altså ingenting og de eneste mikrotransene er mer plass i kista, fler slots til karakterer og en masse fancy dill å pynte dem med, men som ikke endrer stats. En av de snilleste F2P-løsningene jeg har vært borti.