Den enorme Diablo 3-tråden

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg spelte med noen som kjøpte digitalt nå nettop og det var ikkeno problem :eek:
E: Åja på nye kontoer.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Synes han hadde bra poenger. Butts will be hurt.
 
Hva sa han egentlig annet enn at han ikke hadde kommet til å lagd det samme spillet (well, duh). Han har helt rett i at mange fans ikke er fornøyde, men på den andre siden virker det som at han ikke hadde kommet til å forrandret noe som helst selv så... whatever?

Litt merkelig å se at selv skaperne av verdens raskest selgende PC-spill skal være så utrolig lite immune mot det som knapt kan kalles kritikk. Thrown under a bus du lissom :/
 

Lodin

Der Waaaah
Det er vel hva som skjer med kulturen i et firma når alle med talent flytter ut og starter egne greier. Virker som alle store utviklere har lekka folk som siler de siste åra.
Det er vel liten tvil om at Diablo 3 har floppa på mange punkter, men hubrisen til Blizzard tillater dem ikke å se det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg spiller ennå :smugdog: Har ennå ikke kommet til inferno fordi bonecrusher og vortex arcane enchanted.

Men ja, det er mye de har misforstått av D2 eller prøvd for hardt å legge til rette for folk som aldri har spilt et data spill på data maskin før. Jeg tror den største betydelige-men-ikke-åpenbare designforskjellen hvor jeg føler D2 er bedre er at du trenger ikke å gjøre questene, evt. at de fullfører seg selv når du bare diller rundt. Det tar 7 sekunder å starte spillet, lage/velge dude, og så løper du ut av byen for å denge quill rats mens du gir full blanke faen i npc-er som vil prate med deg.
Det tar flere minutter med dialog og fedex-quests før spillet begynner i D3, og du må gjøre det hver. jæla. gang du begynner act 1. Hadde det bare gjeldt for introen, men dette er jo noe som går igjen gjennom hele spillet.

Det med ferdighetssystemet og attripupper synes jeg blir en apropos i sammenligning. Det at du må skippe "you will never defeat me!!!" hver nølja gang du skal ta beinrangelkongen (og fade-effekten tar like lang tid som sekvensen selv, hvis du skipper det) synes jeg er helt utrolig design og noe jeg ikke en gang ville unskyldt en lavbudsjetts-arpg.
 
PSA: 100 nye "Paragon"-nivåer (hva er dette, Mass Effect?) for folk med lvl 60-figurer i neste patch. Tar visst like lang tid å komme fra lvl 60 til første Paragon-nivå som det tok å levle fra 59 til 60. Og så stiger det progressivt høyere. Ekke sikker på om jeg gidder, ass.
 

Lodin

Der Waaaah
Noen som bryr seg om det er på konsoll? Ingen bryr seg om det er på konsoll.
Det som sansynligvis ingen heller bryr seg om er at hovedgrunnen til at PC-versjonen er alltid online snart ikke eksisterer lenger. De dropper hele auksjonshuset. Ergo er eneste måten å få dill i spillet ved å spille det og da kan ikke de tjene mer penger på provisjoner og derfor burde folk få love til å modde i vei og spille offline. Men det skjer såklart ikke. :ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En kompis av meg på fjasboka akkurat nå: