Den enorme Diablo 3-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
Hey, deg kan jeg jo faktisk reise og gaule til uten alt for mye stress. Skal du noe på søndag?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#43
Det er jeg jævla glad for. Er så drittlei alle spill som bruker en palett fra 'brunt til svart'. Mange av dagens spill ser ut som de er wrappa med photoshop-gradients og bumpmappa slik at den beste polygonmodell ser ut som en innsmurt gelé-buttplug.

Og ja, jeg gleder meg faktisk til diablo 3 - homo-edition.:mad:
 

Lodin

Der Waaaah
#44
Joda, men akkurat nå ser det identisk ut med WoW. Stort sett det folk klager over.
På den annen side har jeg sitti å sett på en LP av Blackthorne og det ser faktisk og ut som WoW. Virker som med untak av Diabloene at Blizzard ikke greier å lage spill som ikke ser ut som WoW. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#45
Hvor i helsike har du øya dine? Det ser da vitterlig ikke identisk ut med WoW. WoW ser ut som en parodi, noe laget for humor, Diablo3 har hverken samme fargestil eller de overdrevne proporsjonene eller tegneserieaktige skjevhetene ved alt og alle.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Hvor har jeg øya mine? Alt jeg vet er at WoW bruker omtrent samme motor som WC3 og siden da har alt de har laga brukt den samme klumpete fargerike stilen.

Nok en gang slenger jeg opp dette bildet.


Hvis du ikke ser at det der er typiske undead taurens fra et WC så sliter du.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#48
Jeg sliter. Og selv om de dyra kanskje ligner, så beviser det....ikke en dritt. Vi snakker om grafikkstil, gjør vi ikke? Det bildet der ligner hverken Warcraft3 eller WoW.

EDIT: Yetipants, kudos på deg. Du er en kjernekar. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Det jeg vil vite er hva i innerste bekmørke jævelræva det har å si om Diablo 3 blir World of Warcraft med færre klasser og fastlåst kamera. Sånn fo rizzle. Jeg veit iallfall at de kunne gått tilbake til samme motor som Diablo 1 og fortsatt mekka noe fett så lenge selve spillet er bra. Og du er faenmeg blind eller bare ikke veldig bevandra i Azeroth hvis du synes det vi har sett så langt er "klin likt World of Warcraft". Eller hvis du på ramme alvor mener at WoW og Warcraft 3 kjører omtrent samme motor, for den saks skyld.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#51
Fyff... Det bildet fanboysa mekka hvor det står en kis på ei bru minner så mye om Gears of War-brettet Mansion at det ikke er artig en gang. Ække det der Diablo handler om vettu, Diablo er dungeon-crawl. Gears of War er mer sniking og dekke og slikt. Sug en feit en, fanboys.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#52
De fanboysa og de 50000 (!) som underskrev den ufattelig latterlige underskriftskampanjen har et helt forstyrra bilde på hvordan Diablo 2 så ut og Jay Wilson (designer, ikke utvikler) forklarer knallbra hvorfor den fargerike stilen - som de også hadde i Diablo 2 med både grønt gress, røde monstre og azurblå spells - fungerer så utmerket. De prøvde tross alt to forskjellige grafikkstiler tidligere, minst én av dem temmelig lik de fanboysa tror de vil ha, og de fant ut gjennom playtesting av det både blir monotont og kjedelig. De to store prinsippene de har funnet ut at de må holde seg til er avveksling (Diablo2 brakte deg gjennom grønt gress, tussmørke huler, slottsruiner, lys ørken, beigebrunmørke tombs, og du var aldri i samme område over altfor lang tid) og kontrast mellom bakgrunn og monstre/spillfigurer.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#53
En designer er jo en utvikler, da! Jeg trodde nå alltid at utvikler/developer er et uttrykk som dekker hele teamet
[/pirkepå]
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#54
Joda, jeg som var litt overivrig der. Jeg har ordet softawareutvikler litt brent inn i ryggmargen siden jeg er en selv, så det er automatisk det jeg tenker på når jeg ser på ordet "utvikler".
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#56
Hold kjeft, for faen. Det er tankeløst lett å trekke paraleller mellom ulike spills designdireksjon om man absolutt vil. Å NEI D3 HAR VESENER MED KUTRYNER, PELS OG HORN!!!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#57
snufs. Jeg gleder meg ihvertfall. Jeg liker stilen. Gameplayet i de to forgjengerne er jo banalt enkelt. sett deg ned når du er fyllesyk og spill et spill hvor du slipper å tenke :)

jeg er fan av diablo2, mer en diablo 1. jeg må bare si (sa det isted også) jeg liker det jeg ser.