Den enorme Diablo 3-tråden

Drauden

SGs kollektive lillebror
#81
Hadde vel ikke regnet med noe tidligere, ettersom Starcraft 2, som ble annonsert i 2007, kommer ut 2010... hvis vi er heldige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#82
Whoah, lenge siden noen har posta om Diablo 3 gitt. Uansett, Blizzard annonserer noen festlige nye features i spillet:
RPS skrev:
1) The game requires a constant internet connection. It cannot be played offline.
2) Mods are “expressly prohibited.”
3) Items in the auction house are bought and sold for real-life money.
[sauce]

Litt ned på sida har man begrunnelsene for avgjørelsene:
RPS skrev:
1) “One of the things that we felt was really important was that if you did play offline, if we allowed for that experience, you’d start a character, you’d get him all the way to level 20 or level 30 or level 40 or what have you, and then at that point you might decide to want to venture onto Battle.net. But you’d have to start a character from scratch, because there’d be no way for us to guarantee no cheats were involved, if we let you play on the client and then take that character online.” Also, piracy.
2) “For a variety of gameplay and security reasons, we will not be supporting bots or mods in Diablo III, and they’ll be expressly prohibited by our terms of use for the game.”
3) “We think it’s really going to add a lot of depth to the game. If I have more money than time I can purchase items, or if I’m leet in the game I can get benefits out of it. The players really want it. This is something that we know people are going to do either way. We can provide them a really safe, awesome, fun experience, or they’ll find ways of doing it elsewhere.” Blizzard will take a small cut, but they’re not expecting to make too much of a profit out of it themselves.
Den der med at Blizzard ikke regner med å tjene noe særlig på goldfarmer-auksjonskåken er rimelig rich. Uansett får vi også vite at det kommer til å bli et separat auksjonslokale som kun godtar ingame-penger, så den er igrunn grei. Ellers? Jeg spilte aldri Diablo 2 med mods, og jeg har faktisk Internett hjemme. Gjesp med andre ord. Så gjenstår det bare å se hvor mange andre med Internett som aldri har prøvd en eneste mod som kommer til å få akutte smerter i brunøyet.
 

Lodin

Der Waaaah
#83
Jeg satt på RPS nå på min vanlige vandring gjennom spillnytt og... det er forjævlig!
E: Hva faen betyr i det hele tatt dette?
3) Items in the auction house are bought and sold for real-life money.
Så hvis jeg får tak i en +3 Maleus Umber-Darkly Hammer så kan jeg gå å selge den og få spenn og det er Blizz som finansierer det?
 
#84
Jeg satt på RPS nå på min vanlige vandring gjennom spillnytt og... det er forjævlig!
E: Hva faen betyr i det hele tatt dette?
Så hvis jeg får tak i en +3 Maleus Umber-Darkly Hammer så kan jeg gå å selge den og få spenn og det er Blizz som finansierer det?
...Diabloville?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#85
Ja Lodin, det er akkurat det det betyr faktisk. Jeg tror heller de har innsett at kampen mot Chinese Farmers Society koster mye spenn og er tidkrevende å gjennomføre, og de greier likevel ikke å få has på det. Dermed lanserer de egen tjeneste i stedet.
 

Lodin

Der Waaaah
#86
Jeg får litt oppkast i munnen min av et sånt konsept og alikevel reagerte jeg som om jeg tok det for gitt.
 

Terje

mostly harmless
#89
Jeg er en av de heldige her i verden som er velsignet med en internettlinje som lugger litt innimellom. Vi snakker små perioder daglig. Dermed har jeg ikke kjøpt noen av de Ubisoft spilla, og det ser jammen ut til at det ikke ble noen offisiell Diablo 3 utgave på meg med det første heller gitt. Ihvertfall ikke så lenge jeg bor her jeg gjør. Takk skal de ha.

Nå tyder faktisk ting på at jeg ikke blir værende her så mye lenger da, så greit nok.
 
#90
Utrolig hva de finner på i spill-industrien om dagen.. Real life money auction ? lol...
Spillet ser jo stortsett ikke noe særlig "spesielt" ut , utenom for hardcore Diablo fans kanskje..
 

Lodin

Der Waaaah
#91
Det høres seriøst ut som de prøver å gjøre spillet til det neste Heroes of Newerth eller LoL. Helt gal sjanger riktignok, men men.
 
#92
Hva er så galt med dette? Folk som syntes det er alright å bruke cash monehs på in game ting har alltid hatt muligheten til å gjøre det ved å ta i bruk gold-farmer tjenester. Nå har de fortsatt muligheten, bare det at Blizzard tjener på det istede for lugubre arbeidsleirer nedi kineserland.

Jeg sier forøvrig ikke nei takk til å selge en eventuell uber helvete lvl 560 to-hånds øks jeg ikke trenger fordi jeg bruker bue for 1000 dollar til en tulling med alt for mye penger.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#93
Utrolig hva de finner på i spill-industrien om dagen.. Real life money auction ? lol...
Spillet ser jo stortsett ikke noe særlig "spesielt" ut , utenom for hardcore Diablo fans kanskje..
Greia med arpg's er at det finnes sikka 0 skikkelig gjennomførte nå til dags. Enten er dem indie eller så er dem bare stygge og ødelagte og hvor figurene ser ut som noe fra second life. Jeg er ikke interresert i Jævel'n 3 fordi det er nytt og innovativt, bare fordi det virker som en helt ålreit og solid coop romp.
Har liksom allerede spilt gjennom titan quest, dungeon siege, space siege, torchlight, greed, sacred, og hva anna herk som finnes der ute. Kjører gjerne Torchlight 2 og Grim Dawn når dem kommer ut, men det bety'kke at jeg ikke kjører en Fanden 3 i tillegg.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#97
lyden av butthurte mesterraser som må forsvare piratkopieringen sin men ikke har noe problem med å være online hele tiden mens de spiller wow :riffa:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Nettopp. De fleste som skal ha Diablo 3 er vel uansett ute etter flerspillerdelen (som uansett ikke er så himla forskjellig fra WoW i prinsippet), så dette er litt fjasete. Vil heller ha det sånn enn at folk oneshotter meg med lv1-figurer lzm.
 
Med tanke på hvor latterlig billig ingame-items og gull er i wow, ser jeg ikke helt problemet. Spår at det kommer til å bli cost-effective å heller kjøpe seg det jævla sverdet enn å loke rundt i timer etter det, også får man en grei bonus om man finner noe man ikke kan bruke.

Det som heller er litt shady er å ta ekte penger for noee som skal være tilfeldig genererte items i et dataspill.