Så, betaen inneholder første del av akt 1 og består av fire quests. Moroa slutter med en av spillets bosser som er en gammel kjenning fra Diablo 1.
Min første figur, ei demonjegerske! "Fagre dildoslire" ble ikke godkjent. Fra denne menyen kan jeg velge å fortsette spillet mitt eller finne et public game. Temmelig smertefri matchmaking, ellers kan man når som helst gjøre gamet sitt public og få besøk av andre.
Rolling rolling rolling. Jeg åpnet gamet mitt og fikk fort flere lekekamerater.
Ettermatten av en regelrett massakre.
Som det seg tydeligvis hør og bør i moderne spill er det absolutt ingen mangel på metagame. Du belønnes for kule ting og/eller effektiv nedslakting med ekstra erfaringspoeng.
En miniboss får juling. En ting jeg husker godt fra Diablo 1 og Diablo 2 er at lydene fra slag og magi rett og slett låt saftig og brutalt. Diablo 3 følger opp dette, og når det låter såpass bra å denge monstre
føles det godt også. I tillegg kødda de ikke da Blizzard sa at det var viktig at sells og skills ser fete ut, når fire stykk kjører på med alt de har blir det ofte spektakulært kaos på skjermen (vanskelig å screenshotte slikt når man er in the moment).
Bra funksjonalitet! Alle de opptil fire spillerne i et game er representert med et flagg i byen, klikk på et flagg for å teleportere deg til spilleren.
Bra funksjonalitet! Når en viktig cutscene eller boss skal starte dukker en slik dialog opp og alle som vil være med teleporteres dit det skjer.
We meet again!
Aww.
Jeg har nå prøvd ut Demon Hunter og Wizard og med de to rundet betaen fem ganger. Jeg liker det! Skillsystemet er en helomvending fra Diablo 2 og fortjener en egen post som kommer senere.
Bonus, fordi jeg humret av denne: