Den enorme Diablo 3-tråden

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Så, betaen inneholder første del av akt 1 og består av fire quests. Moroa slutter med en av spillets bosser som er en gammel kjenning fra Diablo 1.

01.jpg

Min første figur, ei demonjegerske! "Fagre dildoslire" ble ikke godkjent. Fra denne menyen kan jeg velge å fortsette spillet mitt eller finne et public game. Temmelig smertefri matchmaking, ellers kan man når som helst gjøre gamet sitt public og få besøk av andre.

03.jpg
Rolling rolling rolling. Jeg åpnet gamet mitt og fikk fort flere lekekamerater.

04.jpg
Ettermatten av en regelrett massakre.

05.jpg
Som det seg tydeligvis hør og bør i moderne spill er det absolutt ingen mangel på metagame. Du belønnes for kule ting og/eller effektiv nedslakting med ekstra erfaringspoeng.

06.jpg
En miniboss får juling. En ting jeg husker godt fra Diablo 1 og Diablo 2 er at lydene fra slag og magi rett og slett låt saftig og brutalt. Diablo 3 følger opp dette, og når det låter såpass bra å denge monstre føles det godt også. I tillegg kødda de ikke da Blizzard sa at det var viktig at sells og skills ser fete ut, når fire stykk kjører på med alt de har blir det ofte spektakulært kaos på skjermen (vanskelig å screenshotte slikt når man er in the moment).

02.jpg
Bra funksjonalitet! Alle de opptil fire spillerne i et game er representert med et flagg i byen, klikk på et flagg for å teleportere deg til spilleren.

07.jpg
Bra funksjonalitet! Når en viktig cutscene eller boss skal starte dukker en slik dialog opp og alle som vil være med teleporteres dit det skjer.

08.jpg
We meet again!

09.jpg
Aww.

Jeg har nå prøvd ut Demon Hunter og Wizard og med de to rundet betaen fem ganger. Jeg liker det! Skillsystemet er en helomvending fra Diablo 2 og fortjener en egen post som kommer senere.

Bonus, fordi jeg humret av denne:
11.jpg

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Artig å høre inntrykk fra generelt spillentusiast sammenlignet med REVIEW FROM DIABLO 2 VETERAN

Jeg har lest litt om det nye skillsystemet og synes det høres fett ut, men har sett bare raeg fra internetten som butthurter over tilsynelatende ikke annet enn at det er forskjellig. Ser fram til å høre hva du synes.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
elsker og haterei

edit:
Artig å høre inntrykk fra generelt spillentusiast sammenlignet med REVIEW FROM DIABLO 2 VETERAN

Jeg har lest litt om det nye skillsystemet og synes det høres fett ut, men har sett bare raeg fra internetten som butthurter over tilsynelatende ikke annet enn at det er forskjellig. Ser fram til å høre hva du synes.
mnja. inntrykket mitt er at buggz er som meg, og har brukt altfor mange timer på diablo2. Samtidig skal det jo sies at det er mange folk som ikke klarer forandringer der ute, uansett hvor bra de er. *host* sjutten *host* rygging*host*

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jo men. Forskjell på en som har spilt diablo 2 masse (meg/oss), og en som på forhånd har bestemt at d2 er helhetslig perfekt og alle forandringer er ødeleggende, selv når de ordner på objektivt ødelagte ting. Jeg kan raege mye over mange av systemene i d2 selv om det er ett av mine mest spilte spill noensinne, men sparer dere for det.
...inntil videre :smugdog:

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg var skeptisk i begynnelsen. Men når man begynner å tenke på hvor mange reelle muligheter det er i Diablo 3 i motsetning til Diablo 2, så framstår Diablo 3 systemet som overlegent. Det er et stygt antall permutasjoner av skill/rune kombinasjoner per klasse. Det andre er vel at her kommer man faktisk til å aktivt bruke 6 skills (og 3 passive skills som tar plassen til de gamle "+%" talentene), i motsetning til ren frozen orb/whirvelwind/bone spirit/multishot spam + kanskje 1 annen skill.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det var det jeg merka i siste gamet der det var min wizard og to andre wizards, vi kjørte forskjellige skills og samarbeidet om å fordele de skillsene vi brukte i lag. F.eks. hadde jeg og en til samme frost nova som fryser alle i nær omkrets, vi byttet på å bruke den for å stunlocke bosser og elitefiender. Blant gårsdagens bedre opplevelser, samspillet fungerer veldig bra selv med flere av samme klasse.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, nettop.
(Se hva du gjorde, nå provoserte du fram ranten min allikevel.)

I D2 så fokuserte man på én skill, resten dumpet man i passive skills for å støtte den. Siden det var bare en håndfull skills som var verdt å satse på, og siden de skillsa hadde en fasit på hvordan man bygger rundt den, så har du plutselig veldig få builds å velge mellom hvis du vil spille på noen som helst måte annet enn å dille rundt på faen.

Også var det attributes, str og dex og slikt. Det var vel på dette internetten raeget mest da det ble avslørt at de fjerna det, men jeg synes det er et tilfelle av pur romantisering av et system som ikke funka i det hele tatt.
Du hadde ikke valget mellom å lage en STR amazon eller Energy kriger. Du økte str/dex til det absolutt minst nødvendige du trengte for å bruke utstyret (give or take dex for å nå block cap på skjold), og resten dumpa du i VIT. Alt annet var direkte ødeleggende for deg, og hadde null og ingenting å gjøre med "builds" eller å skreddersy din egen spillestil.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Samspill virker langt mere interessant i Diablo 3 ja. Jeg planlegger å spille munk som første karakter, og legger opp en planlagt build basert på hva de jeg skal spille med skal spille.

Er helt enig med det du sier om attributes. De bidro egentlig ikke med noe som helst, hvordan man fordelte disse poengene var jo helt formelbestemt for hver klasse, så de kan like så godt fordeles automatisk ved level up basert på klassen.

Noen av dere prøvd monk forresten?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har laget en monk men ikke testa den enda. En monk joinet et av gamene mine i går, jeg merka det bare ikke før det begynte å skje rare ting jeg ikke hadde sett før. Her har vi forresten en bagatellmessig greie som plager meg minimalt, men litt: jeg ser ikke forskjell på klassene med et kjapt blikk, konturene er for like. Det er mulig det er fordi spillet er nytt for meg, men jeg må se på spells/skills eller hovere musa over portrettene til de andre for å se hva slags figur de spiller.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dette virker lovende. Det gjør kanskje slutt på "You have joined the game Baalrun 67".

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
En av kommentarene til videoen over.
Well, I can't take it anymore. I have tried and tried to stay positive about my absolute favorite ip but I think this change on top of the others did me in. I spent 25 minutes on the phone with Blizzard listening to a guy trying to talk me out of not cancelling my pre-order which I did.
:internett:
Greit eksempel på at det er jo selvfølgelig lov å ikke like og å være i mot aspekter, men i D3 sitt tilfelle så skal det visst så lite til før folk 'får nok' av alt som er forskjellig fra D2.
Lurer på om Half-Life 3 får samme reaksjonene.

Bestilla akkurat collectors edition, 930 spenn, helt klart verdt det for nytt in-game pet i wow!

Sånn utenom det så ser jeg veldig frem til spillet, selvom jeg aldri var mer inn i Diablo enn en gjennomgang. Forøvrig h8r jeg på Blizzard for å alltid gi ut titler midt i eksamensperioden.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aww man, takker og bukker! Har venta på detta en stund. :D