Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eller så kan du selge til en som sitter på do og driter/på bussen.
People shitting in buses "huge, untapped market," analyst claims

...kunne overskriften ha vært hvis det jeg leste hadde vært riktig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
USGamer skriver litt om Dragon Quest Builders, som man ganske fort forstår er en krysning mellom Dragon Quest og Minecraft. Det virker som en sjokkerende god ide, og jeg er skikkelig keen på å teste det. Bare synd at det ikke er annonsert for utgivelse noe annet sted enn Japan enn så lenge, selv om 'n Jeremy Parish argumenterer godt for at det skal utgis også i vesten.

Ta en video, så ser du kjapt om det er noe for deg:

 
Glemte helt å poste denne på fredag, men alle setter vel litt pris på vellaget CGI av typen Blizzard.

Edit: det gjorde jeg jo alldeles ikke, den ble bare lagt i "feil" tråd...
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Det var Game Awards i natt og litt av hvert skjedde.
Telltale skal lage spill om Batman og det blir å eie såklart.

Shadow Complex til PC er ute. Ikke bare det, men det er fanden tute gratis i hele desember! :eek:

Reggie holdt en fin minnetale om den tidligere sjefen sin.

Witcher 3 ble GOATSE og det er jo greit nok. Selv tror jeg at jeg foretrekker MGSV og Fallout 4, men men.

Det definitivt mest dramatiske var at Kojima ble nekta av Konami å delta på showet. Kiefer måtte istedet opp på scena å motta en pris. Herre gud for et smålig lite drittfirma. I det minste slapp Hideo å måtte møte Chris faens Roberts. Mark Hamill var der og siden han er med i det spillet som ikke eksisterer og bare er masse JPGer. Uansett trender #FucKonami fortsatt i skrivende stund.

Til sist blei og en kampanje for å mekke oppfølger til no obskurt lite drittspill om en dum unge som reiser inn i huene til folk annonsert, men det er det ingen som bryr seg om, særlig ikke jeg.

E:



Også får Mortal Kumquat fire nye folk. Må nesten kjøpe dette neste gang det er på salg.

E: Haw!

Lurer på om Kiefer slenger over prisen til ham på scena neste år.

E: Og av en eller annen grunn var Daumu5 der og spinna noen freshe remixer av Nintendo-låter. Det som er spesielt er at han tok av seg maska for første gang. Nå ræger fansene hans på twatter.
 
Sist redigert:
For første gang? Ikke si det til noen, men han streamer på twitch uten maske.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er litt som moderne wrestling. De kan være seg selv på fritiden, men når de opptrer skal de leve i og være rollen. Dette er første gang han har dilla på en scene uten maska og ikke bare det, men det var til fæl spillmusikk. Fysj!
 
Hadde glemt at dette er en ting som skjer.


Dette er en ting som skjer \o/\o/\o/

Cloud har ekle armer >_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Inb4 nettet smelter pga. this guy ikke lenger are sick.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det verste er at det faktisk kan bli å eie.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Copypasta

Vel, det er ikke til å skyve under en stol at jeg ble sinnsykt hyped av traileren, men som nevnt tidligere (ang. Cloud i smash bros) skal det ikke så mye til for meg.
Jeg kunne nok snakket masse om inntrykkene fra traileren men joda, de er sikkert inne på noe da jeg ser de viser hendelser vi måtte se for oss i originalen, for eksempel når Coud løper fra alle soldatene og hopper på toget; det er sånn originalen ville jeg skulle se det for meg selv om det så helt ræva ut. Det er massiv fanservice å vie så mye tid til Avalanche (den gruppa Barret leder som Cloud blir en del av i starten av spillet) men såååå verdt det, de ser dritbra ut. Mye ser egentlig dritbra ut.

Er et par ting jeg er noe skeptisk til forsåvidt, først og fremst Barret sine solbriller (det er han med gunner på armen) for det er HELT GALT FÅ DE VEKK DET SER DRITT UT OG. I tillegg er det noen deler hvor et ser ut som man styrer Cloud rundt i Midgard på en måte som minner meg om transportetappene i FF13, aka gå fra punkt A til B og kanskje sloss litt, oi her må du over et hinder og lignende.

Får også litt inntrykk av kampene som jeg ikke vet helt med enda; det er en realisering av hvor barske jeg alltid har ment heltene våre er men lurer på hvordan de skal kombinere dette actioninspirerte visuelle med den rundebaserte, rolige ta-seg-god-tid måten å sloss på man er kjent med fra originalen. Samtidig, om jeg skulle remaket FF7 i dag er det nok slik jeg ville gjort det; latt basic slossing foregå mens man gjør valgene sine som gir større visuelle belønninger. Er riktignok det jeg ser for meg da det nesten må litt til for å kunne skifte mellom de forskjellige figurene og beholde det taktiske aspektet.

Virker som de endelig har fått til en ålreit engelsk versjon da, som mange vet haltet originalen litt på det området.

Generelt sett er det jo ingen tvil om at jeg får megaboner av dette, men som nevnt skal det ikke veldig mye til. Likevel har jeg jo alltid ment en remake er en dårlig idé da de ikke er mulig å gjenskape det magiske fra originalen Jeg kommer til å kjøpe det, spille det og håper å bli motbevist.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kommer nok til å skaffe det jeg også, og se om jeg faktisk orker å spille det i denne utgaven.
 
Siden ingen andre er det, skal jeg være den fyren idag. Ville betalt for dette om så det var Xbox One-ekslusivt og outsourcet til Telltale (som kanskje er problemet her), men er veldig underwhelmed av traileren. Synes grafikkstilen er svak (sammenlignet med f. eks. Advent Children og når FFVII-figurer dukker opp i Kingdom Hearts). Det ser også ut til å være bygget på FFXVs mal hvis demo (som kom med Type-0) ikke var særlig imponerende og som det ikke er gitt er en god oppskrift ennå. Synes også det er for uspektakulært til å være Final Fantasy VII. FFXV-trailere har jo helt klart mer schwung. Med så mye kraft i FFVII-navnet kunne de lett tatt pusten fra oss, som FFVII stadig gjorde uten bakgrunn. Men joda, vanskelig å klage over mer cyberpunk fantasy om miljøterrorister med Lovecraftian tematikk og M. C. Escher-huler ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da FFVII kom var det ingenting annet som kunne sammenlignes med det; i dag blir en FFVII-remake målt opp mot alle spillene det i sin tid inspirerte, og andre, kontemporære spill. Terskelen er uansett enormt mye høyere, spesielt når en tenker over at spillet også skal innfri ønskene enhver fans nostalgi bringer med seg. Det sier seg selv at det ikke går.

Spesielt ikke når spillet er sykt overvurdert i utgangspunktet.