Den mellomstore indietråden

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#41
Cycerin: Det der var grisefett. GOTY! Synd at det ikke er multiplayer. Vet du, som er inni miljøet, om de har planlagt å legge det til?
Han som mekka spillet har fått hype nok til å få tilbud om å utvikle en oppfølger med en egen engine som ikke suger balle (BSF er laget med Gamemaker). Planlagt er bl.a realtime multiplayer og en skikkelig database og overføring av brukerbasert innhold. Tingen er at planlegginga går treigt som faen. Men han virker optimistisk hver gang jeg snakker med han om det. :p

Fingus: Jeg vant NM i Lego i '97. Men sånn seriøst, ny og bedre Shipmaker og en lang rekke stygge skip.
 
#42
Personlig synes jeg folk burde spille Knytt Stories. Det er et lite platform-spill, skrudd sammen av svensken Nicklas Nygren. Og da var det ikke så mye mer å si. Dere får bare ta å sjekke ut denne videoen .
Greit?





 

Lodin

Der Waaaah
#43
Dawg, we heard you like playing both Doom and Diablo so we put Doom in yo Diablo so now you can click demons instead of shooting them! Et artig proof of concept som fortsatt har et stykke igjen.

 
#44
Personlig synes jeg folk burde spille Knytt Stories. Det er et lite platform-spill, skrudd sammen av svensken Nicklas Nygren. Og da var det ikke så mye mer å si. Dere får bare ta å sjekke ut denne videoen .
Greit?
Kunne ikkje vore meir enig, dette spelet er berre herlig! :)
Nydelig musikk, søte lydeffekter, bra gameplay, flott leveldesign etc. Også ganske bra at det er level editor med, du finner masse nedlastbare brett på http://knyttlevels.com/ Samme fyren har laget eit par andre perler også tilgjengelig på nettsiden hans, som Modarchive Story og Operator Status (som eg ikkje finner link til, sorry), eit sprettballkonsept perfeksjonert i Within A Deep Forest.



Før Knytt Stories laget han Knytt, eit spel i samme konsept (klatre på vegger og hopp over farlige stup på jakt etter dill og dall), også veldig søtt og bra.



Når eg først er i gang med å anbefale plattformspel, ingen som har nevnt Cave Story enda! Japansk spel med engelsk fan-oversettelse. Finnes gratis til både PC, mac og PSP, vel verd å bruke tid på! Merk: Veldig 8-bit!



Studio Pixel, som altså står bak Cave Story holder på med ein wiiware-utgave as we speak, blir nok ei gjennomkjøring av spelet då tenker eg. :)

Ellers, av indiespel UTEN halvcrappy 8-bit grafikk som er vel verd å nevne må eg dra frem World Of Goo (PC/WiiWare). Eg nevner i fleng: Fantastisk musikk, genialt puzzle-gameplay, pen cel-shaded grafikk og bra humor. Skjønt, har du ikkje hørt om dette spelet bur du under ei steinrøys.

Men, er ikkje ferdig enda.. Kort nevnt, Chalk! Eit spel der du styrer karakteren din med WASD og eit kritt med musa. Du tegner altså krittstreker for å bruke projektilene til fienden din mot seg sjølv, fungerer veldig bra.



På den nettsiden finnes plenty andre spel å kose seg med også.

Og sist men ikkje minst, Little Fighter 2. Final Fight med små manga-karakterer. Go nuts!

 

CyberK

Finner ikke på noe.
#45
Little Fighter ja, det er lenge siden. Hadde en kamerat som var helfrelst på det en stund, husker det var litt morsomt å press inn så mange som mulig på et tastatur og denge løs på hverandre.
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Scarygirl er en ikke så skummel jente som skal ut på eventyr for å tyde drømmene sine. Ålreit platformspill med veldig pen grafikk som desverre lider av å være i flash.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#47
Ny versjon av BSF ute, for de som bryr seg. Nytt er EMP-torpedoer, flareguns og div. bugfixizzle.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
I dagens utgave av "Indiespill med twist endings" bringer jeg Fathom og Striptease. Striptease er dølt men du spiller likevel gjennom hele for great justice. =D Fathom... vel, jeg kan si at det hjelper hvis du har lest Ambrose Bierces An Occurrence at Owl Creek Bridge for å fatte greia. Les den etterpå hvis du ikke har gjort det før.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#49
Fathom var fett, men litt klumsete gjennomført mot slutten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Fett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Nyeste indie-kjøp er Qwak. Et Amiga-spill laget av Team 17 for mange herrans år siden, som nå er blitt oppdatert for sånn vanlig datapese (og datamækk) av han som opprinnelig designet det. Kort fortalt så er det et plattformspill hvor du styrer en and som kaster egg på fiender og samler skatter og nøkler for å komme videre fra hvert brett. Komplikasjoner oppstår når du finner ut at det som regel er et puzzle i hvert brett, hvor du må først klare å innse hva du må gjøre for å få mest mulig poeng, og så beine som en dækel for å få gjort det før tida går ut og det begynner å regne spikerkuler. Enormt hektisk spill, men det er så perfekt finjustert at det aldri føles frustrerende å spille. Jeg spiller med en sånn Competition Pro USB-stikke også, for awesome frihetsfølelse.


Ja, dette er hele brettet, forresten. Ække no scrolling eller annet fiksfakseri i Qwak. Kan også nevne at folket har selvfinansiert noen GBA-kassetter med port av Amiga-versjonen av Qwak, for den som vil spille på toget eller noe sånt. PC/Mac-versjonen koster £13, GBA/DS-versjonen koster £15. Så veit du det. Anbefales.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#53

Baren reises nok en gang i Kampskip Foralltid.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#55
Yeah nigga. Spillet eier hvis du liker å knote med pixelart og tweaking.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#57
Hah, shabby nerdisme er den eneste veien.
 

Lodin

Der Waaaah
#58
Spiller Ben There, Dan that når jeg ikke er Batman eller han fra Shadow Complex. Dette er typisk gammelskole pek og klikk helt rensket for moderne fjas som høy oppløsning og stemmer. Som de titulære Ben og Dan skal man fikse TVen sin fordi antenna er blitt borte. Så fåkker man opp hele tidskontinuiteten i det et lyn slår ned i den nye antenna mekka av en kleshenger så da må man også fikse verden. Men hovedsaklig TVen.



Ben og Dan er basert på spillets to skapere og de har en relativt intern humor som alikevel hvem som helst forstår og hovedgrunnen til å spille det er at det er godt skrevet. Dette og oppfølgern Time Gentlemen, Please! ligger ute på Steam til fire Euro.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Time Gentlemen, Please! vinner forøvrig en slags pris fordi det har en egen innstilling for hvor stor mengde rasisme man ønsker seg i options-menyen.