Den mellomstore indietråden

Lodin

Der Waaaah
#81
Nei å klikke på linken min, det gidder du ikke.
Men ja, det er gøy i små doser. Fise rundt med et enkelt skip å leite etter noen med masse stæsj som ikke er så manøvrerbare så de er lette å ta ut og sånt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#82
Hoi, vanskelig å komme til orde innimellom all aktiviteten i denne tråden, men jeg prøver meg likevel.

Hero Core er jævla bra og du bør laste det ned øyeblikkelig.

Hvis du trenger å overbevises litt mer så har vi jo denne videoen:


Kort fortalt så er det en Metroid-klone (ikke Castlevania siden settingen er stært rett fra Samus den også) hvor du ikke rusler og hopper, men heller svever rundt takket være jetpakka di. Du kan skyte til venstre og høyre, og målet er så klart å nå midten av rombasen hvor den onde AI-en bor. Underveis må du denge bosser, samle utstyr og dille rundt. Det er jævla bra.

PS: Musikken er også gloriøs. Skranglete chiptunes som ville sklidd perfekt inn i et lignende NES-spill fra gamle dager.
 

Lodin

Der Waaaah
#83
Det eide, men får man no bedre merking av kartet etterhvert? Ellers kommer jeg bare til å sitte med et screenshot i paint og merke av hvor viktige ting er sjøl.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#84
Ville tippe Paint er sakene ja.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#85
Jeg kan jo også prøve å gi litt informasjon her.

Monaco, Whats mines is mines, whats yours is mines. i run these heists. This whole citys mines.

Dette er altså et multiplayer coop spill hvor du og potensielt tre andre spillere skal utføre brekk. Stilen er retroaktig, pixlete og ser generelt deilig ut. Det belønnes selvsagt for stealth og det gjelder å ikke bli sett.


en liten link med litt mer info

jeg synes det ser fett ut og jeg fikk informasjonen om dette spillet via introversion's deilige blog om subversion
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#86
Det eide, men får man no bedre merking av kartet etterhvert?
Man får en pickup litt uti spillet som markerer de 10 optionale datamaskinene på kartet iaff.

Ellers er det noen som har tips til den robotbossen i "zone of galdia" (level 6)? Jeg får skutt ned første lifebaren, men da bare deler han seg i to og flyr rundt, og samma hva jeg skyter på mister han ikke noe liv... :sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#87
Er den jeg skal denge nå, tydeligvis, så vi får se seinere i dag. Har forresten plukka opp fem datamaskiner uten å finne noen pickup for å vise dem på kartet, men men. Funnet ut hva de er til ennå?
Du får mest sannsylig den dårlige slutten med mindre du samler alle

Og sånn ellers: Monaco? Det er så jævla pre-ordered bare det begynner å nærme seg ferdig. Det ser helt fantastisk ut. Og for de som ikke følger med på Facebook så er den der retro-klosselysmodellen bytta ut med en langt smoothere deal fordi utvikleren så det samme som meg. Og det er da at lysklossene ser dritstilige ut når du soser rundt aleine, men blir møkk forvirrende med fire stykker som virrer omkring.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#88
Ja, det ser helt fantastisk ut. Jeg ble litt sjokkert, for jeg oppdaget det først for en uke sida ca. Men det spillet er jo selve essensen av fet retrodesign. Det hjelper også at musikken er kul og at selve spillet virker som det er knall. Bytejacker folka sa ihvertfall at det var et av de morsomste multiplayerspillene de hadde spilt, og litt av grunnen var litt hvor enkelt alt er. Du kan jo være forskjellige "classes" og for å bruke deres skillz0rz så trenger du egentlig ikke gjøre noe, bare gå inntil der du skal gjøre noe også skjer det automatisk, men man må jo vente til det er klart. Legger mer og mer merke til at det enkle er oftest det beste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#89
Aye.

Sånn ellers, fant akkurat ut noe her. Protip: Gå til Hero Core-mappa di og åpne herocore.sav i Notisblokk. :D
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#90

:D

Hvis dere ikke har funnet den powerupen som viser ting på kartet:
Den ligger helt øverst til venstre på kartet
.
Og hvis dere også får problemer med den hoppende roboten:
Skyt på den lille kula som flyr rundt, ikke selve roboten, etter at den har delt seg i to
.

Ellers var spillet utrolig kult og bra gjennomført, frister faktisk litt å prøve seg på en minimal run seinere.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#91
Lurket litt rundt og fant en teaser for noe som ser koselig ut, Limbo:

[yt]Y4HSyVXKYz8[/yt]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Vel, ja, noen har kanskje fått med seg The (Halldis) Humble Indie Bundle hvor du kan betale så mye du gidder og få en bande spill i gjengjeld. Nå har det seg slik at jeg slo til, men siden jeg har flere av spillene fra før av har jeg noen up for grabs.

Så hvis det frister med et gratis eksemplar av World of Goo, Aquaria eller Penumbra er det bare å slenge på en PM.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#93
Jeg har lyst til å teste ut Aquaria. Jeg holdt på å kjøpe pakka selv men jeg har ToG fra før og har ingen interesse i de siste tre titlene. Eller burde jeg ha det?
 

Lodin

Der Waaaah
#94
Eversion, den derre koselige lille platformeren hvor man styrer en blomst og som plutselig ikke er så koselig alikevel er blitt lagt ut på Steam. For de 29 spenna får man greia i HD så det kan alltids være verdt å slenge med neste gang man kjøper noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
Bare slenger innom for å informere om det nyeste spillet til Daniel Remar, han som mekka Hero Core. Spillet heter Man Enough, ble laga på 32 timer på en indie-compo kalt No More Sweden, kan lastes ned her og er verdt å spille bare for å høre musikken. Fy fan.

PS: Bare så dere er advart så er Man Enough et sånt spill som får hjernen din til å smelte. Opplegget er at du skal spille et plattformspill, et skytespill, en dating-sim og en slags puzzler - samtidig. Men sjekk ut låta. ^^

Mer da: Alternativt bare sjekk ut denne videoen:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Næh, av Crispygamer. Lurer på hvordan han klarer å la være å nevne at du faktisk må utforske og bruke skolten litt for å finne den riktige veien gjennom spillet, forresten.

PS: Flere enn meg som har denne?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PC vinner igjen med Octodad, kanskje det beste dapper-blekksprut-forkledt-som-menneske-spillet jeg har spilt denne uka.