Den mellomstore indietråden

Jante

privileged CIS shitlord
Ok, så Cliff "Gratuitous Space Bættels" Harris har laget en ny portal for å skaffe seg de beste indietitlene på PC. Show Me the Games!

Sikkert mye godknask å finne der.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er det.
 

Lodin

Der Waaaah
A new film opens to rave reviews, despite its bloody history. A beautiful uptown office remains unoccupied, despite its prime location. A downtown artist berates himself for selling out, while a Wall Street investor congratulates himself on a job well done. Just normal life in the big city? Or is somthing more sinister binding these events together? Bizarre connections are a dime a dozen for the Blackwell family, but just how far back to they go? Medium Rosangela Blackwell and her spirit guide Joey Mallone are about to find out.
Vel der har du derimot noe jeg klikker på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ble nevnt på RPS i forrige uke, og siden jeg alltid er i forkant testa jeg dette først i går. Dette er så klart Demake: The Game, eller SpaceChem om du er en sånn som liker å kalle ting det de faktisk heter. Et spill hvor du skal konstruere molekylreaktorer som setter sammen kjemikalier fra enkeltatomer og -molekyler? Edutainment, på mitt Spillegal? Pah. Hvis du tenker sånn er du en faens idiot for dette er puzzling som eier opp og ned og i mente. Dessuten er det ikke akkurat en realistisk simulasjon av kjemi så det er slett ikke sikkert at du lærer noe, til tross for at reaksjonene og atombindingene og sånt er basert på periodesystemet.

SpaceChem begynner enkelt, med at du får forklart bestanddelene i en reaktor og hvordan du kan manipulere dem til å frakte atomer rundt og sende dem ut av reaktoren; enkelt og greit. Og så, etter noen få oppvarmingsoppdrag hvor du egentlig ikke er helt sikker på hva som egentlig foregår, blir du slengt ut på dypet og bedt om å ordne deg selv. Hvis du tar den utfordringen vil du få en puzzleopplevelse som er fryktelig smart, har en pålitelig intern logikk og struktur, og som er latterlig tilfredsstillende når du fikser det. Du setter opp diagrammer som instruerer hvordan hver reaktor skal oppføre seg for å produsere det ønskede stoffet, og etter hvert må du også samkjøre flere reaktorer og koble dem sammen selv. Det blir ganske fort :psyduck:, men på en god måte. Det handler om å planlegge, teste og forbedre; ganske likt sånn jeg innbiller meg at kjemikere faktisk jobber (bare litt enklere). Du har all tid du gidder å bruke på å få systemet ditt opp å kjøre, og hvis du krever mer så er det faktisk med en historie også. Som du ikke trenger å lese hvis du ikke gidder.

Så, ja. Last ned demoen, du får med mange brett for å finne ut om dette er noe for deg. Og det er det jo.

Video!

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har signa opp ihvertfall. Har fulgt med på dette spillet, ihvertfall sånn delvis, i snart ett år. Man kan si æ glær mæ.

Men hvor blir det av Monaco..? D:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fortsatt uavklart, men Schatz jobber fulltid på det etter hva Facebook-siden hans påstår. Den hinter også om at det er bugfiksings og polerings som gjenstår.
 

Lodin

Der Waaaah
The current plan is it will cost $15 for beta access. This will let you play the beta as much as you want as I update it over SpyParty’s development, and also get you a copy of the finished game when it’s released on PC.
Ja da så.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, jeg regna litt med at folk gadd å lese jeg da. :tipshat:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Påmeldt.

EDIT: jeg kom på en idé. Hva om vi tar i bruk livesiden når vi tester ut dette? Da kan andre se begges synsvinkel og følge med på spenningen mens to sitter og spiller. Verdt å teste ut?
 
Ny her i gården, så vet ikke om dette har blitt posta før, får men jeg tar en råsjangs!

I present to you; Indiana Jones and the Fountain of Youth!

http://www.barnettcollege.com/

Dette er da et spill laget av fans av Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Foreløpig fortsatt en demo, men en gang, en gang sier jeg dere, kommer spillet til å være en fullversjon! Jeg personlig digga Fate of Atlantis når jeg spilte det som kid, og kosa meg glugg i hjæl i et par timer med demo´n for noen år sia. Relativt stort til å være en demo altså.



 

SHDR

Gullmedlem
Vel verdt å sjekke ut Deepak Fights Robots, en skranglete Bubble Bobble-inspirert plattforminggreie med screen wrapping som tema og sitar-funk-soundtrack. Er bite-size semi-masocore som utforsker konseptet sitt nokså grundig, og outstayer ikke sin welcome. Virker som det oppfordrer til gjenspilling, men har ikke begynt på andre runde enda. Regner med å gjøre det, jeg tror slutten på spillet vil ha godt av å sees et par ganger til.

RPS prater om det, samme gjør dtoid.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg prater om det: Den er en bra spill skjøp den. Erlend og jeg spilte det i tandem tidligere i uka og det anbefales også.