Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kall meg Brutus og strikk en genser av meg, for kisen som mekka Space Funeral er ute med et nytt spill. Murder Dog er navnet, og som tittelen antyder spiller du som Murder Dog som må forsvare seg mot (velbegrunnede) anklager om drap i Haag sånn at du kan fortsette med drepinga. Space Funeral var et spill hvor du rusla rundt i pysjen og grein gjennom hele spillet, og den første kisen du fikk med på laget ditt var en hest uten hode som het Leg Horse, så det kan gi en pekepinn på hvilken stil Murder Dog kjører. Ikke testa ennå, men det skal det snart bli en råd med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det gjorde ikke det. Det gikk fra "fem spill jeg har fra før av" til "ti spill jeg har fra før av". Skal fortsatt kjøpe skiten, dog. Veldedighet og sånt, liksom.
 

Lodin

Der Waaaah
Uglegutt får demo tjuende august! Det kan feires med en episk trailer.


Dette er da et av disse indiespilla som har vært i utvikling i evigheter, men snart endrer ting seg. Oprinnelig skulle det slippes til 360 og PS3, men siden ingen gidder gi det ut må de gjør det selv og da er PC det naturlige valget. Sjangsen for at de tjener en del mer på det er da også relativt stor. Sånn ellers blir det spillbart både på engelsk og norsk siden en av utviklerne er herfra så for en gangs skyld er ikke den teite oversettinga mi grunnløs.
 

Lodin

Der Waaaah
The Stanley Parable er en Source-mod som har gjort rundene på diverse spillblogger de siste dagene. Har ikke tenkt å si hva det handler om, men det ikke bar bør, men må spilles. Dette er viktige saker. Trenger ikke HL2 engang, man bare slenger filene i riktig mappe, starter det og så laster Steam selv ned SDKen man trenger. Gå å spill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Da er Owlboy-demoen fortært, og jeg likte det jeg fikk. Blir nok kjøp, ja. Kanskje tilogmed paypal-donasjon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå spilte jeg meg bare fram til starten av tempelet, og... sorry, ass. Jeg er ikke solgt. Får prøve litt mer seinere.
 
Og jeg som skulle komme inn her og droppe hatbomben? Du cramper min style, Fetthesten.

Jeg er, utrolig nok, heller ikke solgt på Owlboy. Skal skrive mer senere, akkurat nå synes jeg synd på han fyren som har farga håret sitt, mest fordi han sa opp jobben for å drive med det her. En ting jeg vil si er at spillet ser utrolig pent ut, og han fyren kan tydligvis tinga sine.

Og en ting til: greit nok at folk synes "retro" er fett og oldschool og piss, men hva er egentlig poenget når man ikke tilføyer noe nytt i det heletatt? Oppbrukt gameplay, ingen overaskende/nye elementer man ikke har sett før (til og med for tidsperioden de prøver å dra oss tilbake til), et gjevnt over kjedelig og lite givende spillen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Enig i at det kunne vært tightere, men dette er tross alt en tilnærmet two man job, og pixelarten i seg selv er verdt en gjennomspillings.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For all del, det Agra skrev. Sinnssykt pent, men det er så mye som peker mot at designferdighetene ikke står i stil til håndverket som er lagt ned.

Det første som skjedde var at jeg fant en bug; fly under første plattformen og mot høyre, og oppover ved første mulighet, så starter en samtale. Etter samtalen er du fanga inni bakgrunnen. En liten ting, men det lukter "dette har vi kjørt QA på selv". Flyginga i demoen fungerer mest som et mindre tilfredsstillende alternativ til å luske rundt; så lenge du kan bruke den hele tida, og det ikke kreves noe spesielt av ferdigheter for å bruke den, blir det faktisk mindre tilfredsstillende enn løping og hopping. En parallell til Aquaria (som er ganske likt), hvor det at du svømmer hele tida er en grunnleggende del av gameplayet og dermed består mye av spillet i å bruke de ulike svømmeskillzene til å løse forskjellige oppgaver. Det der snurre-på-bakken-angrepet virka bare totalt ubrukelig, og at du måtte bære rundt på en kis for å skyte er så uelegant atte hjælp. En ting er at du må holde styr på to spillerobjekter, en annen er at hitboxen til folka dine blir enorm med den konsekvensen at å unngå å bli truffet blir knotete de luxe. Gi ugla en lue som kan skyte eller noe, for svarte.

Så, ja. Av Det Nyye Spiel-Nårghe fikk jeg litt inntrykket av at spillet var designet rundt det han med de flotte krøllene syntes var artig å tegne; det virka veldig sånn da jeg spilte demoen.

Kan i tillegg nevne at kontrollsystemet tidvis er rimelig ubehjelpelig, at det varierer om det står instrukser for mus/tastatur eller pad hvis du spiller med pad, og slurv som at hvis du har en pad plugga i får du ikke klikket på knappen som aktiverer vindusmodus; sånt er småpirk, men når de har jobba så lenge med spillet og så er ikke slike enkle ting på plass...?

Edit: Hvis det over her var et hint om at Cave Story ikke tilfører noe nytt og ikke byr på noe interessant så kan det bare bety at man ikke har spilt Cave Story.
 
Har ikke spilt Cave Story, men sammenligna ikke Owlboy med det heller. Ville heller spilt det trampolinespillet de viste i VG-serien tbh.
 

Lodin

Der Waaaah
En ting er at du må holde styr på to spillerobjekter, en annen er at hitboxen til folka dine blir enorm med den konsekvensen at å unngå å bli truffet blir knotete de luxe.
:eng: Det er bare UG som kan treffes. Folka man bærer på er usårbare.
Forøvrig syns jeg det var koselig spill og det virka variert nok. De slenger stadig vekk på seksjoner som biten med gnomene og diverse minibosser så det er nok å drive på med. Mitt største problem er at man må se kuttescener på nytt om man dauer ved en boss. Det må da være mulig å respawne en rett før kampen istedet eller la en skippe scena?
Skal uansett coppes.