Hadde ikke lest noe om Forge på forhånd, så det ble noen uforventede morsomme timer jeg og Endre brukte på å lage et eget oppsatt brett. Vi har lekt med tanken om en skikkelig zombie-modus temmelig lenge, og nå som vi har Forge til å hjelpe oss, fikk vi realisert de tankene vi hadde rundt det.
Greia er at vi tar en av infection-modusene og finpusser på de så menneskene har kun pistol med ett magasin og ingen radar, mens zombiene har sverd og gravity hammer, samt at de kan se menneskene hvor enn de er. Høres kanskje ikke så spesielt ut? Det som gjør det hele mer spennende er at menneskene har barrikadert seg inne i en base. Vi har altså satt opp esker og diverse saker som dekker inngangene, så zombiene må slå dette unna samtidig som menneskene kun vil høre lydene og bare sitter og venter på å bli drept.
Vi har testet det ut litt nå, og bare vi får med flere kan det bli utrolig moro. Spesielt kult var det å være menneske, for både jeg og Endre merket fort hvor ekkelt det var og sitte og vente på at zombien skulle komme, for så å høre lyder og plutselig ha en ny skikkelse inne i den koselige basen. Det gikk faktisk såpass langt at Endre prøvde å ta selvmord før jeg kom meg inn en gang.